کد خبر: ۷۳۸۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
دو عامل اصلی مشکلات کشور از نظر نیک‌بین

انتقاد نماینده مجلس از مدیران تصادفی و نظام آموزشی بی‌سوادپرور

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی مشکلات اصلی کشور را مدیران تصادفی و نظام آموزشی بی سواد پرور دانست و گفت: این مدیران تصادفی که در همه دولت ها وجود دارند، عامل اصلی بدبختی مردم هستند.
انتقاد نماینده مجلس از مدیران تصادفی و نظام آموزشی بی‌سوادپرور
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: علت اصلی مشکلات کشور دو چیز است؛ یکی مدیران تصادفی و دوم نظام آموزشی بی سواد پرور و استعداد کش.

وی با اشاره به اینکه مدیران تصادفی عامل اصلی بدبختی مردم هستند که از اتاق کار خود الا برای چپاول و کارهای شخصی خودشان بیرون نمی روند، گفت: اینها مدیرانی هستند که اتفاقی به پست می رسند و تصادفی در مسئولیت های کلیدی همه دولت ها وجود دارند که متاسفانه اخیرا وزیر کشور هم نامه ای به همه استانداران زده که از این مدیران تصادفی که در همه دولت ها وجود دارند استفاده شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نظام آموزشی را مهمترین علت وضع موجود خواند و تصریح کرد: نظام آموزشی ما به دنبال یکسان سازی دانش آموزان است، یعنی نرمال سازی دانش آموزان که مثلا دانش آموزی نمره ریاضی پایینی دارد ولی در درس عربی نمره بالایی دارد، اما ما می خواهیم در همه دروس یکسان باشد.

نیک بین خاطرنشان کرد: دروس تدریس شده در سیستم آموزشی ما بعد از ۱۲ سال به درد دانش آموز نمی خورد. مگر اینکه خودش در خط، هنر و طراحی کاری کرده و شخصی رشد کرده باشد.

نماینده مردم کاشمر در پایان گفت: نظام آموزشی که تفکر و حل مساله را یاد نمی دهد بلکه تست زدن و امتحان دادن برای آن اصل است، نظامی که شایسته سالاری در استعدادها برای آن مهم نیست و شایسته سالاری در آزمون ها و تست ها برای آن مهم بوده و وضعیت فعلی را به وجود آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین