کد خبر: ۷۳۸۲۹۷
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
اگر در این شهر کسی گرسنه سر بر بالین بگذارد، صحیح نیست

قالیباف: کمبود پول و امکانات نداریم/ مقصر مشکلات من و امثال من هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی در نوع هزینه کردها در کشور بد عمل می کنیم، گفت: کمبود پول و امکانات نداریم و با احتساب مجموع تمام سوخت های فسیلی و تبدیل آن به بشکه نفت، روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت مصرف داخلی داریم، شما به سایر کشورها نگاه کنید؛ چه کشوری اینگونه مصرف می کند؟ از سوی دیگر برای تامین ۵ میلیارد دلار با مشکل مواجه می شویم! مقصر بروز اینگونه مشکلات من و امثال من هستیم که در تصمیم گیری ها و حکمرانی ها آگاهانه و شجاعانه برای کشور و به نفع مردم تصمیم نمی گیریم.
قالیباف: کمبود پول و امکانات نداریم/ مقصر مشکلات من و امثال من هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف صبح امروز در همایش سراسری مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ابتدای این نشستِ دارای معنویت و روحیه جهادی جا دارد یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی را به عنوان نماینده امام خمینی (ره) و تلاش های مجاهدانه وی طی بیش از ۳ دهه که مجموعه نوآورانه اجتماعی را ایجاد کرد، گرامی بداریم.

قالیباف با اشاره به اینکه وظیفه دارم از یکایک جهادگران و زحمت‌کشان کمیته امداد خصوصاً در دوران کرونا و اقدامات خوبی که در همایش ملی همدلی که برخاسته از فرهنگی قرآنی و ایرانی بود، تشکر کنم، ادامه داد: مجموعه کمیته امداد با مدیریت آقای بختیاری خوش درخشیده است و باید به او خسته نباشید گفت.

وی با تاکید بر اینکه طبیعتاً همه ما باید تلاش کنیم تا این مجموعه اثربخش تر باشد، عنوان کرد: در قانون اساسی چندین اصل وجود دارد که جهت گیری ما را در مجلس و سایر دستگاه ها مشخص کرده است. در اصول ۲۹، ۳۰، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی با صراحت وظیفه ای برعهده مجلس گذاشته شده تا با استفاده از ظرفیت های قانون اساسی بتواند سلامت، پوشاک و خوراک را برای همه افراد تامین کند، در شرایط فعلی بر این موضوع تاکید بیشتری وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه روح قانون اساسی بر جنبه های رفاهی تاکید دارد، گفت: توفیق داشتم در دوران شهرداری به ملاقات علامه حکیمی می رفتم، به من می گفتند که اقدامات شما را می بینم، اما آن چیزی که از اسلام فهم کرده ام، بر این است که اگر در این شهر کسی گرسنه سر بر بالین بگذارد، هر چقدر که کار عمرانی انجام داده باشید، صحیح نیست، مراقب باشید گرسنه ای در شهر نباشد.

وی با اشاره به اینکه در دوران شهرداری با دقت در افراد جامعه متوجه شدم افراد قابل توجهی وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر نهادهای دیگر نیستند، اما برای تامین نان شب خود مانده اند، برای این افراد اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: موضوع محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومین حق مسلم این قشر است و اگر انقلاب نیز صورت نمی گرفت، این افراد به گردن ما حق داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفه شرعی، انسانی و قانونی داریم که در مسیر رفع محرومیت ها گام برداریم و کمیته امداد در این بخش ما را در کنار خود بداند، عنوان کرد: ما از دین این را فهم کردیم که باید با سازوکارها، تصمیمات و حکمرانی صحیح و مهندسی اجتماعی درست و همچنین نوآوری در عرصه های اجتماعی و اقتصادی دست در دست یکدیگر دهیم تا عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنیم، وگرنه مشخص می شود که منفعل هستیم.

قالیباف با اشاره به اینکه نباید در جنگ فقر و غنا تسلیم شویم، گفت: هر انسانی که فرهنگ اسلامی و اهل بیت را در وجود خود داشته باشد، زمانی از ته دل خوشحال است که دست انسانی را بگیرد و چنین انسان هایی با آرامش وجودی زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: با مهندسی اجتماعی، حکمرانی درست و تصمیم گیری صحیح نباید در مقابل فقر منفعل باشیم. در باور ما مستضعف کسی است که استعداد بالقوه ای دارد که بالفعل نشده است و وظیفه ما شناسایی این استعدادها و رفع موانع پیش روی آنهاست.

قالیباف با بیان اینکه گاهی در نوع هزینه کردها در کشور بد عمل می کنیم، گفت: کمبود پول و امکانات نداریم و با احتساب مجموع تمام سوخت های فسیلی و تبدیل آن به بشکه نفت، روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت مصرف داخلی داریم، شما به سایر کشورها نگاه کنید؛ چه کشوری اینگونه مصرف می کند؟ از سوی دیگر برای تامین ۵ میلیارد دلار با مشکل مواجه می شویم! مقصر بروز اینگونه مشکلات من و امثال من هستیم که در تصمیم گیری ها و حکمرانی ها آگاهانه و شجاعانه برای کشور و به نفع مردم تصمیم نمی گیریم.

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشید به سهم خود این موضوعات را فراموش نمی کنم و تا پای جان، آبرو و اعتبار می ایستم تا به نقطه مطلوب برسیم، اظهار کرد: مجلس انقلابی در این مسیر باید گام بردارد و تصمیم گیری کند تا نشان دهد باورهای اسلام، امام و انقلاب اسلامی را دنبال می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اوج کار میدانی شما جایی است که یک مددجو به خیری بزرگ تبدیل می شود، تصریح کرد: وظیفه ما این است که با مدیریت صحیح به افراد فقیر اضافه نکنیم چرا که بزرگ شدن خانواده کمیته امداد افتخار محسوب نمی شود، افتخار ما کوچکتر شدن این خانواده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مردمی کردن رفعِ فقر و تبعیض از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: اینگونه اقدامات هر چه مردمی تر شوند، کم هزینه و پراثرتر می شوند، لذا باید مردم را درگیر اینگونه کارها کنیم.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر شهید سلیمانی جبهه های دوران دفاع مقدس یک قطعه از بهشت بود، گفت: زمانی که رزمندگان مجروح می شدند و به دیدار آنها می رفتیم، پدران آنها می گفتند با این بچه ها چه کرده اید که پس از حضور در جبهه آن فرد سابق نیستند و به گونه ای نماز می خوانند و مناجات می کنند که به آنها افتخار می کنیم، این موضوع تاثیر فرهنگ و فضای حاکم است که افراد را تربیت می کند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: فضای پیاده روی اربعین و گروه های جهادی به این شرایط شباهت دارد و بدون شک یکی از بخش هایی که می تواند مانند آنها باشد، کمیته امداد است.

قالیباف با اشاره به این که پلتفرمی در مسجد امام رضا (ع) تهران راه اندازی شده که بیش از ۲ هزار خیریه در آن ساماندهی شده اند، ادامه داد: این تجربه نشان می دهد به هر میزانی که می توانیم باید به سمت مردمی سازی حرکت کنیم و در این مسیر باید به ۴ رویکرد شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمد سازی توجه شود و هر تصمیمی که با اینها مغایرت دارد را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به تمامی آسیب های اجتماعی و لایه های زیرین آن شناخت و با احتساب آنها بر مردمی سازی تاکید دارم تصریح کرد: هیچ سرمایه ای در هیچ جامعه ای مهمتر از اعتماد نیست و سازمان ها، دولت ها و حاکمیت هایی می توانند موفق باشند که مهمترین سرمایه اجتماعی آنها اعتماد مردم باشد و این سرمایه را افزایش داده و حفظ کنند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است، اظهارکرد: این چالش با روحیه مردم مداری و مردمی سازی احیا می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار کمیته امداد امام خمینی (ره) باید به جای دولت محور بودن، مردم محور باشد، افزود: هر چه نیروها و چارت ها کوچکتر باشند، کارآمدی افزایش می یابد. با بزرگتر شدن چارت ها و فاصله رأس و قاعده از هم، بدانید کارآمدی و شفاف سازی وجود ندارد و از هوشمندسازی استفاده نشده و مردم دخیل نیستند و اعتماد خود را از دست داده اند.

قالیباف اضافه کرد: در زمان حضور در نیروی انتظامی تصمیم گرفتم در جامعه به جای رویکرد امنیت محور، اساس کار بر جامعه محوری تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه با پوست، گوشت و استخوان خود به کمیته امداد امام خمینی (ره) اعتقاد دارم، افزود: با توجه به میلیون ها نفری که به کمک نیاز دارند و با توجه به نقش خود، باید کار اورژانسی انجام دهید، تصدی گری ها را فراموش و تولی گری ها را حفظ کنید و تصدی گری ها را در اختیار مردم قرار دهید تا شاهد جوشش مردمی باشید.

قالیباف در پایان با تاکید بر اینکه موضوعات محرومیت زدایی، فقرزدایی و ایجاد اشتغال برای مناطق و افراد محروم اولویت ما در مجلس است و لحظه ای از آن درنگ نمی کنیم، عنوان کرد: برای برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خود را ارائه کنید تا برنامه مدون و عملیاتی که بتواند خانواده کمیته امداد را کوچکتر کند، تهیه شود.

اعطای نشان والی مهر به قالیباف

لازم به ذکر است در این همایش به واسطه تفکرات و اقدامات جهادی رئیس مجلس و خدمت رسانی به محرومان، نشان «والی مهر» توسط رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قالیباف اهدا شد.

نشان والی مهر به نام مرحوم حاج عبدالله والی از مردان الگوی جهادی است که پیش از انقلاب اقدامات جهادی در منطقه دولاب داشتند و با یاران انقلاب به مردم محروم خدمت می‌کردند. در سال ۱۳۶۱ حاج عبدالله والی توسط مرحوم عسگراولادی نماینده وقت امام در کمیته امداد امام خمینی (ره) ماموریت حضور در بشاگرد را یافت و ۲۳ سال در آن منطقه به خدمتگزاری پرداخت. وی به عنوان یکی از بنیانگذاران فعالیت‌های جهادی به خصوص در مناطق محروم و دور افتاده شناخته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
40
دقيقا تو و امثال تو هستيد...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
26
اگر مقصر شما و امثال شما هستین
ناشناس
|
Jordan
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
30
میدونیم مقصرین . حالا که چی ؟ مردم تشکر کنند از این شجاعت جنابعالی یا راه چاره پیدا کنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
21
خداروشکر کلا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
39
خوب اگر مقصر تویی برو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
40
آخییییییییییی . بمیرم براتون . کی میگه شما مقصر مشکلاتید ؟ ما ملت مقصر مشکلات هستیم .خدا الهی ما را از سر راه شما برداره . شما ماشااله برکت های خداوندهستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
43
پس حالا که فهمیدی بکش کنار یک کار بلد بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
24
صبح بخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
27
متاسفانه هیچکس دلسوز مردم نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
26
«مقصر بروز اینگونه مشکلات من و امثال من هستیم.»
این یکی رو درست گفت.
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
30
خوب اگه میگی مقصر هستی لطفا بکش کنار تا متخصصین بیان سرکار و کشور را اداره کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
22
دو صد گفته چو نیم کردار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
27
مطمینم مشکلات ناشی از مدیران نالایق این مملکت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
10
10
آفرین
امروز هم رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم و جوانان ایران نخبه هستند پس بهتره با این اعتراف کار را به مردم و جوانان بسپارید و بگذارید مردم این کشور را به پیشرفت برسانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
35
مقصر ما مردم هستیم شماها رو به قدرت رساندیم وای بر ما
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
26
پس اینهمه می گفتید پول نیست پول نیست الکی بود ما را به خاک سیاه نشاندید .
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
24
پس اگر پول هست چرا بخل می ورزید و برای خرج کردن برای مردم بخیل هستید این همه فشار به مردم برای چی هست
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
26
جالبه بعد از بیش از ۴۰ سال تازه فهمیده اید!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
11
والی مهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
23
یعنی اولین جمله درستی بود که از اول عمرت تا حالا زدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
27
ما که زودتر شما را شناختیم و بهتون رای ندادیم الان که اعتراف کردی انصراف بدهید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
19
امان از درد وجدان.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
34
بله درست می فرمائید مشکل شما و امثال شما هستید! تخصص و تجربه شما معلوم نیست در چه حوزه ای است؟! رزمنده هستید؟ رزمنده سپاهی و فرمانده لشکر نصر هستید؟ در برهه ای از زمان فرمانده نیروی هوا فضای سپاه هستید؟ خلبان هواپیمای مسافربری و فرمانده ناجا هستید؟ شهردار تهران هستید؟ رئیس مجلس هستید؟ و ... مگر شما چه تعداد تخصص دارید که هر از گاهی در یک منصبی هستید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
25
به بهای از بین رفتن عمر نسل جوان تموم شد.
فقط قدرت داشته باشین کناره گیری کنید تا افراد کاردان مسئولیت را بر عهده بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
28
می دانید مشکل شما هستید ولی خب کنار هم نمی روید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
26
دقیقا مشگل مدیریت این مملکت وجود شما و امثال شماست . دکترهای سفارشی تو هر زمینه و علامه های پوچ پر مدعا
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
27
آقای قالیباف تبریک. بالاخره فهمیدید برای چه مردم شما را انتخاب نکردند و شما با تمام نمایندگانتان حتی رای ۱۵ درصدی هم نداشتید٫ چقدر خوب بود به رای ملت احترام می گذاشتید و همه مجلس را خالی می کردید تا نمایندگان واقعی ملت به مجلس بیایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
22
خودت که میدانی مشکل شماهستیدبکش کنار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
21
عجب کمبود پول و امکانات نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس چرا.......
ناشناس
|
Kuwait
|
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
20
خوب اگه اینطوری برو کنار یه شخص دیگه مسول بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
21
پس هر چه سریع کنار بروید که بدرد دنیا و آخرت شما و دیگران می خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
17
مگر خبری شده که قالیباف چنین دلسوز گرسنه بودن مردم است و اشکال را از خودشان میدانن یا شاید عوامفریبی و
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
14
آفتاب شجاع باش و پیغام ها را منتشر من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
18
به نفع مردم تصميم بگيريد؟!!!!
باز كاسه اي زير نيم كاسه است.
خدا با ما مردم رحم كند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
19
خب اگر مقصر هستی که کنار برو، چرا استعفا نمیدی؟
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
0
17
اولاً پولی باقی نمانده چون از آمار اختلاس‌ها معلوم است
دوماً ما که چهل سال است داریم می گوییم مقصر اصلی وضعیت اسفناک کنونی مسئولین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
15
پذیرش مسولیت در این برهه زمانی معنای خاص خودش را دارد اما به فال نیک میگیریم ببینیم گناهان گذشته شما و مسولین را خداوند در برابر چشمان کودکان و جوانان این مملکت به چه روشی جبران می‌کند تا درسی شود برای ایندگان
علی
|
United States of America
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
22
اینا ژست و ادای مردم دوستیه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
15
واقعا،،،!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
13
شما و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
23
اگر راست میگویید عرصه را برای لایقان و جوانان خالی کنید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
1
پس یک گوشه ...بشنید و مسئولیت را بدهید به کسانی که لیاقت دارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین