کد خبر: ۷۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۴
امام‌جمعه زنجان: گرانی‌ها ساختگی و سیاسی است

مراجع تقلید: گرانی ها غوغا می کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته  زنجان در حالی گرانی‌ها به ویژه در بخش مسکن را ساختگی و سیاسی خواند که طی هفته های گذشته برخی مراجع و علما نسبت به تورم و گرانی فزاینده اعتراض داشتند.

سخنان حجت‌الاسلام "محمدتقی واعظی" درعین حال حاوی اظهارات حمایت آمیزی از محمود احمدی نژاد نیز بود. وی در سخنان خود گفت: عده‌ای تلاش دارند با دامن زدن به گرانی‌های کاذب بویژه در بخش مسکن، زمینه‌ی نگرانی مردم را فراهم ساخته و عرصه را بر زندگی مردم تنگ کنند.

حجت‌الاسلام "محمدتقی واعظی" ، بابیان اینکه یک عده آدم‌های بی‌فرهنگ، تلاش می‌کنند با انحاء مختلف به دولت آقای احمدی‌نژاد، ضربه بزنند گفت: در کجای جهان دیده‌اید، رییس جمهوری را انتخاب و سپس در مقابل او کارشکنی کنند، که این جای تاسف است.

خطیب جمعه‌زنجان، با ابراز اطمینان نسبت به‌حل مشکل مسکن افزود: امیدوارم تشکیلات قضایی، بازرسی و اطلاعات، حلقوم کسانی‌را که هیچ‌وقت سیر نشده و حساب جاری‌شان پر نمی‌شود را بگیرند.

حجت‌الاسلام واعظی، با تاکید براینکه حرف‌های من بوی سیاسی ندارد ، خطاب به نمازگزاران‌جمعه گفت: قدر دکتر احمدی‌نژاد را بدانید، چراکه او رییس جمهوری مردمی است و اجازه ندهید عده‌ای مزدور و خائن، جایگاه ایشان‌را تضعیف کنند. 

این سخنان در حالی بیان شد که در همان ایام برخی مراجع چون آیات عظام موسوی اردبیلی و مکارم شیرازی و آیت اله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز نسبت به گرانی ها و تورم انتقاد و اعتراض داشته اند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمیته امداد امام خمینی ، با انتقاد از سیاستهای دولت نهم در بخش مسکن گفت:«از گوشه و کنار کشور درباره وضع گرانی و تورم به ما شکایت می شود و در این میان مسئله مسکن غوغا می کند.» 

به گفته وی، انتقاد مراجع از وضعیت گرانی ها نه تنها تضعیف دولت نیست، بلکه در راستای کمک به آن است. 

آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز در انتقادی همسو با سایر روحانیون بلند پایه ایران در مورد موج رو به گسترش گرانی ها در این کشور، در جمع اعضای کمیته امداد گفت:«گرانی اخیر، احساسی و شعاری نیست بلکه یک واقعیت همه فهم است و اگر در گذشته عده ای گرانی را می فهمیدند، امروز همه اقشار جامعه آن را لمس می کنند.» 

انتقاد از سیاست های اقتصادی محمود احمدی نژاد از سوی مراجع تقلید در حالی فزونی یافته است که آیت الله مهدوی کنی هفته گذشته دوبار به انتقاد از این سیاست ها پرداخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین