کد خبر: ۷۳۸۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

زنگ خطر مشکلات تراکم استخوان برای دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: آموزش مجازی کنونی سبب بروز مشکلات مربوط به تراکم استخوان در دانش آموزان شده است.
زنگ خطر مشکلات تراکم استخوان برای دانش‌آموزان
آفتاب‌‌نیوز :

افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به آثار روحی و جسمانی برگزاری دوره‌های آموزش مجازی اظهار کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت تعیین شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد شرایطی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست زیرا با شیوع کرونا در کشور تحرک بدنی و فعالیت های کودکان و نوجوانان کاهش چشمگیری پیدا کرده است و این زنگ خطری برای شیوع بیماری های غیرواگیر در دوران پساکرونا خواهد بود.

او ادامه داد: باید شرایط آموزش حضوری به خصوص در مدارس هرچه زودتر ایجاد شود تا سلامت روانی و جسمانی فرزندان در آینده دچار مشکلی نشود؛ زیرا شکل گیری تراکم استخوان در دوران کودکی انجام می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده تغذیه سالم و فعالیت های بدنی مناسب در بین دانش آموزان سبب شکل گیری تراکم استخوان ها شده است که اگر کودکان از تحرک لازم برخوردار نباشند در آینده دچار پوکی استخوان خواهند شد.

استوار گفت: توسعه واکسیناسیون باید در کل جامعه انجام شود و اگر پوشش واکسن به اندازه کافی و لازم بالا برود می توان دانش آموزان را راهی مدارس کشور کنیم. دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید در مدرسه ها به طور دقیق رعایت شود تا والدین با خیالی آسوده فرزندان خود را به مدارس بفرستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین