کد خبر: ۷۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند

این واکسن‌ها از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی وارد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.
پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از واردات یک میلیون و 600 هزار دُز واکسن کرونا در قالب سازوکار "پوشش بشردوستانه" کواکس به کشور خبر داد و گفت: پناهندگان با همکاری سازمان‌های بین المللی در ایران واکسینه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی اظهار کرد: با توجه به اهمیت واکسینه کردن پناهندگان و اتباع خارجی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ دولت جمهوری اسلامی ایران جلسات متعدد با نهادها و سازمان های بین المللی برگزار کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت و درمان نخستین محموله واکسن کووید ۱۹ به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز به همراه ظروف جمع آوری ایمن سازی و سرنگ‌های تزریق را در قالب ساز و کار «پوشش بشردوستانه» کوواکس تحت حمایت سازمان ملل متحد در امور پناهدگان را تامین کرد و این واکسن‌ها از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی وارد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.

مدیرکل امور پناهندگان اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید -۱۹ قرار گرفت، در ماه‌های اخیر توانسته به طور گسترده برنامه واکسیناسیون کووید۱۹ را به اجرا درآورد و پناهندگان ساکن در کشور را همزمان با شهروندان ایرانی واکسینه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین