کد خبر: ۷۳۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

کاهش قیمت خودرو

طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، در حالیکه بازار خودرو در آرامش کامل به سر می‌برد و تقاضای کاذب یا هیجانی در بازار دیده نمی‌شود، از روند افزایشی شدن خود دست کشیده و به سمت‌وسوی کاهشی شدن حرکت کرده و قیمت‌ها در بازار امروز (شنبه) نسبت به ۱۰ روز اخیر ارزان‌تر قیمت‌گذاری شده‌اند.
کاهش قیمت خودرو
آفتاب‌‌نیوز :

سعید موتمنی ضمن اعلام این خبر که خودروهای پرتیراژ کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر در وضعیت کاملا آرام قرار گرفته است و قیمت‌ها نسبت به ۱۰ روز گذشته، پایین‌تر آمده است؛ بطور مثال پژو پارس که تا ۳۰۰ الی ۳۰۵ میلیون تومان هم پیش رفت، امروز (شنبه) ۲۷۳ تا ۲۷۵ میلیون تومان معامله شده است یا سمند EF۷ که تا چند روز گذشته در محدوده ۳۵۰ میلیون قرارداشت، امروز ۳۲۴ یا ۳۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین در محصولات گروه سایپا نیز کاهش دو تا سه میلیون تومانی قیمت‌ها دیده می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: همچنان مشتری در بازار کم و بازار بر مدار معاملات واقعی برقرار است. مصرف‌کنندگان واقعی که نیاز به خودرو دارند، خرید خود را انجام می‌دهند و تقاضا برای سرمایه‌گذاری و تقاضای کاذب در بازار دیده نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به طرح آزادسازی طرح مشروط واردات خودرو، خاطرنشان کرد: چنانچه واردات صورت گیرد، تعادل‌سازی در بازار به‌ویژه در مورد خودروهای خارجی صورت خواهد گرفت و از قیمت خودروهای خارجی خواهد کاست اما هنوز به سبب اینکه اتفاقی نیفتاده است، تاثیری نداشته است.

موتمنی علت اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو را آزادسازی سند خودروهای در رهن خودروسازان، دانسته و گفت: برای آن دست افرادی که در طرح‌های فروش خودروسازان به سبب سرمایه‌گذای شرکت کرده بودند، به سبب اینکه سند خودرو به مدت یکسال در رهن خودروساز باقی می‌ماند، امکان فروش وجود نداشت. حال که امکان فک رهن زودتر از موعد خودروها فراهم شده است، این افراد فروشنده شده و خودروی خود را در بازار عرضه کرده‌اند. بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر فروشنده در بازار بیشتر از خریدار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تصریح کرد: طبیعی است که با عرضه متناسب ( حتی افزایش جزئی عرضه/ نسبی) فاصله قیمتی کارخانه تا بازار کمتر می‌شود. باتوجه به اینکه در حال حاضر فروش از تقاضا بیشتر شده است و خودروهای در رهن خودروسازان هم آزاد شده و برای فروش به بازار آماده است، قیمت‌ها نسبت به ۱۰ روز گذشته کاهشی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین