کد خبر: ۷۳۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۴
جدایی ستاره برزیلی قطعی به نظر می‌رسد؛

رونالدینیو به کجا خواهد رفت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رونالدینیو، ستاره برزیلی خط حمله بارسلونا به احتمال فراوان در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد و به تیم دیگری خواهد پیوست.

در حالی که تیم های فراوانی خواهان به خدمت گرفتن رونالدینیو هستند، میلان بیش از سایر رقبا امیدوار به خریدن رونالدینیو است. «روبرتو دی آسیس» برادر و مدیر برنامه های رونالدینیو روابط خوبی با «سیلویو برلوسکونی» مدیر میلان و «آدریانو گالیانی» معاون او دارد و همین می تواند انتقال رونالدینیو را به این باشگاه عملی کند.

اخیراً در یک مهمانی شام در باشگاه میلان، روبرتو دی آسیس پیراهن رونالدینیو را به برلوسکونی هدیه داده است. رونالدینیو روی این پیراهن نوشته بود که دوست دارد در میلان بازی کند و از طرفداران این تیم است.

میلان هم که در فصل جاری بسیار ناموفق بوده و بعید است بتواند به لیگ قهرمانان سال بعد راه یابد، می خواهد در بازار نقل و انتقالات موفق عمل کند و کاری کند که طرفداران این تیم راضی شوند. آن ها برای سال بعد هم نیاز به بازیکنان بهتری دارند و رونالدینیو فردی است که از دید آن ها می تواند میلان را به پیش براند.

اگر رونالدینیو به میلان برود، خوش بینان از مثلث کا-پا-رو خواهند گفت که سه ضلع آن را کاکا، پاتو و رونالدینیو تشکیل خواهند داد. آن ها می گویند که این سه نفر در دسته بهترین بازیکنان برزیلی حال حاضر دنیا قرار دارند و می توانند میلان را به موفقیت برسانند. 

دسته دیگری اعتقاد دارند که رونالدینیو در میلان موفق نخواهد بود. آن ها می گویند که ترکیب کاکا و رونالدینیو در تیم ملی برزیل هرگز جواب نداد و به خصوص در جام جهانی 2006 شرایط به گونه ای پیش رفت که این دو بازیکن بدترین بازی های خود را ارائه دادند. 

دسته دوم بدبینان هم می گویند که رونالدینیو، سومین ضلع مثلث R برزیل در جام جهانی 2002 است که به میلان می رود. دو نفر دیگر، ریوالدو و رونالدو بودند که در این باشگاه به جایی نرسیدند و میلان، آن ها را عملا از صحنه فوتبال محو کرد. 

دیدگاه دیگری هم هست که رونالدینیو را بیش از حد ظریف و شکننده می دانند و می گویند که او در سری آ دوام نخواهد آورد، چرا که در این لیگ مدافعان بسیار خشن و مستحکمی وجود دارند که اگر او را مصدوم نکنند، دست کم اجازه نخواهند داد او به ظرافت های تکنیکی خود بپردازد و آزادی عمل داشته باشد. آن ها قدرت بدنی رونالدینیو را کافی نمی دانند.

انتقاد دیگری هم به میلان وارد می شود، این که رونالدینیو مدت هاست برای بارسلونا و تیم ملی برزیل بازی خوبی انجام نداده است. او تلاش بسیاری کرده که بتواند ستاره سابق باشد، اما حرکاتش با انتقادات بی پایان طرفداران بارسلونا مواجه شده است. بسیاری از پاس های او به مقصد نمی رسد و او دیگر مثل سابق نمی تواند بازیکنان حریف را از پیش رو بردارد. درگیری های گاه و بیگاه او با مربیان و مدیران بارسلونا از یک سو، و نمایش ضعیف او در میادین از سوی دیگر باعث می شود که منتقدان رونالدینیو را بازیکنی مناسب میلان ندانند. 

سایر پیشنهادها
شایعات دیگر حاکی از این است که رونالدینیو به اینتر خواهد پیوست. «ماسیمو موراتی» رییس این باشگاه با اعتماد به نفس فراوان از این می گوید که رونالدینیو به سن سیرو خواهد رفت، اما نه به میلان که به اینتر. با توجه به این که اینتر احتمالاً برای این قرارداد پول هنگفتی خواهد پرداخت، شاید مقامات بارسلونا تصمیم بگیرند بازیکن برزیلی خود را به این تیم بفروشند.

پیشنهاد بزرگ دیگر هم متعلق به چلسی است. آن ها در فصل تابستان بازیکنان بسیاری را خواهند فروخت و یکی از برنامه های «رومن آبراموویچ» این است که برای ساختن تیمی قوی تر از امسال، ستارگانی نظیر رونالدینیو را به خدمت بگیرد. البته آبراموویچ بیشتر دوست دارد که «لیونل مسی»، دیگر ستاره بارسلونا را خریداری کند، اما با توجه به علاقه بی حد و حصر مسی و بارسلونا به هم، جدایی مسی با هر قیمتی امری محال است. به این ترتیب شاید رونالدینیو به جای مسی راهی استمفورد بریج شود.

جای خالی رونالدینیو
بارسلونا از فصل جاری به دنبال پیدا کردن بازیکنی برای جانشینی رونالدینیو بوده است. آن ها «تیری آنری» را خریداری کردند، ولی این بازیکن فرانسوی به بازی در اسپانیا عادت نکرد و در پست جدیدش در سمت چپ خط حمله هم جا نیفتاد. او فصلی معمولی را سپری کرد و احتمالاً بارسلونا را ترک خواهد گفت.

«جیوانی دوس سانتوس» بازیکن مکزیکی بارسلونا هم دیگر بازیکنی است که در پست رونالدینیو آزمایش شد، اما این نوجوان هم درخشش چندانی نداشت و با توجه به روابط نه چندان خوب او با باشگاه، شاید در پایان فصل هم از تیم جدا شود.

بارسلونا برای این پست به دنبال خریدن بازیکنانی مثل «داوید سیلوا» و «آندرس گواردادو» است. اولی بازیساز والنسیا است و شاید نتواند در پست سخت و تخصصی مهاجم گوش چپ بازی کند، هر چند که با توجه به اوضاع وخیم والنسیا، بارسلونا می تواند به خریدن او امیدوار باشد. گواردادو ستاره مکزیکی دپورتیوو لاکرونیا هم گزینه ای عالی می تواند باشد. او نشان داده که شرایط بازی کردن در این پست را دارد، هر چند که معلوم نیست بتواند در باشگاهی مثل بارسلونا جا بیفتد.

با این حال به نظر می رسد که بارسلونا همین حالا هم بهترین گزینه برای جانشینی رونالدینیو را در اختیار دارد. «بویان کرکیچ» 17 ساله، پدیده این فصل رقابت های لالیگا آن قدر عالی بوده که مربیان بارسلونا بارها به او میدان بدهند. البته او بیشتر در سمت راست خط حمله و به جای «لیونل مسی» بازی کرده که در مقاطع زیادی از فصل مصدوم بوده است، اما هر بار در سمت چپ خط حمله به میدان رفته، توانایی ها و قابلیت های بالایش را نشان داده است. او فصل بعد به بلوغ خود در فوتبال خواهد رسید و اگر قدرت بدنی خود را افزایش دهد، شاید طرفداران بارسلونا نه تنها از جدایی رونالدینیو هراسی نداشته باشند، که خوشحال هم شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین