کد خبر: ۷۳۸۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

اعلام آماده باش آتش نشانی در پی وقوع احتمال آبگرفتگی معابر در اهواز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: نیرو‌ها و تجهیزات این سازمان در پی احتمال بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر این شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفته است.
اعلام آماده باش آتش نشانی در پی وقوع احتمال آبگرفتگی معابر در اهواز
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم قنبری روز شنبه بیان کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی بارش باران و آبگرفتگی معابر در اهواز از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان، این سازمان در حالت آماده باش قرار گرفته است تا در کمترین زمان امکان خدمات رسانی به مردم را داشته باشد.

وی گفت: به همین منظور جلسه فوری ستاد بحران سازمان آتش نشانی اهواز امروز برگزار شد تا هماهنگی لازم را در این خصوص داشته باشیم و تقسیم کار در بین نیروها انجام گرفت.

قنبری بیان کرد: در چند سال اخیر با توجه به وقوع آبگرفتگی بر اثر بارش باران در اهواز تجربیات زیادی را در این خصوص کسب کردیم و همواره آتش نشانی تلاش داشت تا در بحث آبگرفتگی بیشترین کمک را به مردم داشته باشد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردار اهواز افزود: این سازمان، ماشین آلات و دستگاه‌های مکنده خود را در زمان آبگرفتگی در اهواز به کار گرفته ، و مشکل بسیاری از مناطق گرفتار در آب با این روش برطرف شد.

قنبری ادامه داد: در صورت وقوع آبگرفتگی تمام تجهیزات امدادی را به کار خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد تا به اموال مردم آسیب وارد نشود.

نبود مسیر جداگانه برای دفع آب های سطحی و فرسودگی و ریزش شبکه فاضلاب اهواز ، در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است به طوری که هنگام بارش باران، موجب پس زدگی فاضلاب ، و آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط شهر اهواز می‌شود.

وقوع آبگرفتگی ها در چند سال گذشته در اهواز و برخی شهرستان های خوزستان از جمله رامهرمز، ماهشهر و بندر امام خسارت های زیادی به خانه های مردم وارد کرد که دولت با پرداخت تسهیلات سعی داشت تا این خسارت ها را جبران کند.

شرکت آبفای استان وقوع آبگرفتگی برای اهواز را برای امسال حداقل دانست.

به گفته اداره کل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی از اواسط وقت امروز شنبه به تدریج باعث افزایش ابر و بارش‌ پراکنده در استان می‌شود و این اداره کل نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین