کد خبر: ۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۳
اسحاق جهانگیری:

راه‌ حل مشکلات کشور از صندوق رأی می‌گذرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جهانگیری گفت: «هیچ راه‌حلی غیر از صندوق رأی قابل تصور نیست. اشکالات زیادی در نحوه اداره کشور وجود دارد اما تنها راه‌حل این مشکلات از صندوق رأی می‌گذرد زیرا راه‌های دیگر زیان‌آور است». 

به گزارش آفتاب، اسحاق‌جهانگیری، در نشست سازمان رأی و دانشجویی ستاد انتخاباتیش، که در تالار تفاهم برگزار شد، افزود: «افراد در چنین شرایطی می‌توانند توانمندی خود را نشان دهند، برای نمونه آقای کرباسچی در این مقطع حضوری فعال پیدا کرد در صورتی که شاید هیچ شخصی به اندازه وی با بی‌مهری حکومت روبه‌رو نشده باشد». 

وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات با بیان این که میزان علاقه‌مندی به نظام جمهوری اسلامی همه را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کند، گفت: «هیچ راه‌حلی غیر از صندوق رأی قابل تصور نیست. اشکالات زیادی در نحوه اداره کشور وجود دارد اما تنها راه‌حل این مشکلات از صندوق رأی می‌گذرد زیرا راه‌های دیگر زیان‌آور است». 

وی در ادامه افزود: «باید به کسانی که به هر دلیل فکر می‌کنند با کنار کشیدن از انتخابات می‌توانند اصلاح انجام دهند،‌ بگویم که ما در دور هفتم انتخابات مجلس خود را کنار کشیدیم، آیا در این 4 سال اتفاقی افتاد و آیا تحولی رخ داد؟»
 
جهانگیری با اشاره به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف گفت: «امروز پس از گذشت سه سال، تأثیر تصمیمات این چند سال آن قدر منفی بوده که تا کنون سه گروه مقصر شناخته شده‌اند. اول از همه گرانی یک توهم بود که مخالفان دولت به آن دامن می‌زدند، سپس مقصر این مشکلات مافیا عنوان شد و بعد از آن مصوبات مجلس هفتم به وجود آورنده این شرایط شناخته شد».
 
جهانگیری مجلس هفتم را کاملا تابع دولت دانست و افزود: «هیچ مجلسی به اندازه مجلس هفتم تابع دولت نبوده، اما پس از مقصر دانستن مجلس، باز هم مشکل حل نشد و این بار برخی مدیران داخل دولت مقصر شناخته شدند». 

وی گفت: «تنها راه‌حل این است که بپذیریم از طریق راه‌های اشتباه و غلط به این جا رسیده‌ایم و باید این مشکلات حل شود».
 
عضو حزب کارگزاران سازندگی مهم‌ترین رسالت مجلس هشتم را تصحیح مسیرهای غلط دانست و افزود: «باید سیاست‌های صحیح اتخاذ کرد و با سیاست‌های سالم در این مقطع که درآمد نفت بسیار بالا است، رفاه ایجاد کرد تا وضعیت کشور سامان یابد».
 
وی در خصوص مسائل و مشکلات بین‌المللی کشور گفت: «هیچ فردی در زمینه حقوق هسته‌ای تردید ندارد اما کسانی باید بتوانند در مجامع بین‌المللی از این حق دفاع کنند و لذا وجود این افراد ضروری است، در حالی که اکنون دیپلماسی ما در وضعیت انفعالی قرار گرفته است».
 
جهانگیری ادامه داد: «تحریم‌ها علیه کشور فشار زیادی به مردم تحمیل می‌کند و اگر راهکاری پیدا نکنیم، فشارها بیشتر خواهد شد».
 
جهانگیری همچنین با اشاره به مشکلات جوانان گفت: «باید مطالبات جوانان پذیرفته شود و برای پاسخ به این مطالبات سیاست‌های مناسب اتخاذ کرد. نشاط و امید جوانان به توسعه کشور کمک می‌کند».
 
وی همچنین با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: «زنان نیمی از جمعیت کشور هستند و باید نیمی از تولید ناخالص ملی کشور در اختیار آنان قرار گیرد، 67 درصد ورودی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند، نباید مدیران ما حتما مرد باشد و نباید زنان در پست‌های کارشناسی پایین قرار گیرند».
 
جهانگیری تصریح کرد:« مهم‌ترین رسالت مجلس هشتم، اتخاذ سیاست‌های صحیح برای اداره کشور است، باید از فرصت استفاده و کمک کرد تا کشور در مسیر بهتری قرار گیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین