کد خبر: ۷۳۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

تصاویر| مسابقات کشتی نظامیان جهان

سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان (سیزم) از روز شنبه ۲۹ آبان ماه به میزبانی ناجا در ایران برگزار می‌شود. این مسابقات با حضور کشتی‌گیران ۲۲ کشور جهان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران آغاز و تا چهارم آذر ماه ادامه خواهد داشت.
تصاویر| مسابقات کشتی نظامیان جهان
آفتاب‌‌نیوز :

سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان با محوریت ستاد کل نیرو‌های مسلح و به میزبانی ناجا برگزار می‌شود و این رویداد بعد از کمیته المپیک دومین رویداد بزرگ بین المللی است. در سیزم ۱۴۰ کشور عضو هستند که ایران نیز از سال ۱۳۳۶ عضو این سازمان شده است.

جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات حضور دارد و چندین بار میزبانی این رویداد بزرگ را بر عهده داشت همچنین در سال ۹۲ میزبانی ورزش والیبال سیزم را بر عهده داشت. سخنگوی نیروی انتظامی گفت: اهداف سیزم و موضوع دیپلماسی ورزشی نیرو‌های مسلح بسیار مهم است و اتحاد و همبستگی بین نیرو‌های مسلح جهان را به همراه دارد که هدف دوستی از طریق ورزش است و توسعه روابط با هدف حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

ایجاد دوستی و رفاقت بین نظامیان جهان مورد تاکید بوده و ایران به دلیل اینکه ستون امنیت منطقه است با افتخار میزبانی این مسابقات را با محوریت ستاد کل نیرو‌های مسلح برعهده دارد. وی افزود: ۳۰۰ کشتی‌گیر از ۲۲ کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت. شنبه ۲۹ آبان ماه افتتاحیه پیکار‌ها را خواهیم داشت و محل مسابقات در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی است. با وزارت ورزش، صدا و سیما، اصحاب رسانه و نهاد‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز با ۳۶ ورزشکار در این رویداد حضور خواهند داشت و امیدواریم با عنوان قهرمانی کشورمان همراه باشد، جا دارد از فدراسیون کشتی برای همراهی تشکر کنیم که در کنار ما بودند. در این مسابقات کشور‌هایی از جمله اوکراین، گینه، فرانسه، نیجریه، سریلانکا، یونان، لهستان، سوریه و هلند حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین