کد خبر: ۷۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۸

سولانا وارد افغانستان شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انجام یک دیدار یک روزه وارد کابل شد.

به گفته مقامات نزدیک به وی هدف از این سفر آماده‌‌سازی و هماهنگی میان افغان‌ها و شرکت کنندگان در اجلاس پاریس برای کمک به افغانستان تعیین شده است.

اجلاس فوق قرار است در ژوئن آینده برگزار شود که هدف آن افزایش کمک به افغانستان و همچنین مبارزه با تروریسم و تولید مواد مخدر در این کشور خواهد بود.

سولانا كه آخرين بار در سال ‪ ۲۰۰۴‬به افغانستان سفر كرده بود، قرار است در اين سفر با «حامد كرزای» رييس جمهوری افغانستان و نيز قانونگذاران اين كشور و فرمانده نيروی نظامی مركب از 47هزار سرباز تحت امر سازمان پيمان آتلانتيك شمالی (ناتو) و نيز فرستاده جديد سازمان ملل در اين كشور ديدار و گفت‌وگو كند. 

نماینده سولانا هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در بروكسل گفته بود سفر آقای سولانا به كابل از اين نظر اهميت دارد كه اين ديدار در آستانه‌ برگزاری يك كنفرانس جديد بين‌المللی با حضور كشورهای كمك‌كننده به افغانستان در تاريخ ‪ ۱۲‬ژوئن (‪ ۲۳‬خرداد) در پاريس، صورت می‌گيرد.

وی افزود، اين سفر همچنين به دنبال ورود يك هيات اروپايی آموزش دهنده نيروهای پليس مركب از ‪ 230‬نفر كه قرار است در سراسر افغانستان مستقر شوند، انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین