کد خبر: ۷۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۶

توصیه رایس به طرفداران مقتدا صدر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته در یک اقدام غافلگیر کننده وارد عراق شده بود سفرش در خاورمیانه را با ورود به بحرین ادامه داد.

رایس در «منامه» قرار است با وزرای امور خارجه مصر، عراق و شش کشور دیگر عربی دیدار و گفتگو کند. رایس همچنین فردا سه شنبه (3 اردیبهشت) قرار است برای شرکت در یک کنفراس در مورد عراق وارد کویت شود. در کنفرانس فوق سران عرب حاشیه خلیج فارس و همچنین وزیر امور خارجه مصر نیز شرکت خواهند کرد.

در گردهمايی روز دوشنبه در «منامه»، علاوه بر مساله عراق، تحولات اخير منطقه خاورميانه، لبنان و فلسطين مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رايس در بغداد، با نوری المالكی نخست وزير و جلال طالبانی رييس جمهوری عراق، ديدار و در مورد مسايل اين كشور با آنان گفت و گو كرد. 

رایس همچنین « مقتدا صدر » را فردی ترسو خواند و به طرفدارن صدر توصیه کرد کمی بیاندیشند زیرا صدر در جای امنی نشسته است و خواهان افزایش ترور و درگیری ها در عراق است و این درگیری ها قربانی جز مردم عراق ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت:  «صدر به آسودگی در فضای امن ایران نشسته و تهدید می‌کند».

رایس در پاسخ خبرنگاران درباره تهدید صدر گفت: «می‌دانم او در ایران است و فکر می‌کنم این جنگ همه را درگیر خود می‌کند به ‌جز او، در حالی که صدر در ایران است این پیام پیروان او را به سوی مرگ می‌کشاند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین