کد خبر: ۷۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹

اولویت مجلس، معیشت مردم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسیدگی به معیشت مردم اولویت اول مجلس هشتم است. 

یک نماینده تهران اولویت اول مجلس هشتم را رسیدگی به معیشت مردم دانست و گفت: در این راستا تصویب قانون جامع تامین اجتماعی بسیاری از نگرانی‌ها را برطرف خواهد كرد.

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، شرایط كشور برای نوآوری و خلاقیت را مناسب توصیف كرد و اظهار داشت: با این رویكرد، اولویت اول مجلس هشتم رسیدگی به معیشت مردم است.

وی افزود: با تصویب قانون جامع تامین اجتماعی بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در بحث بیكاری، بیمه و زنان سرپرست خانوار بر طرف می شود. درواقع یكی از اولویت‌هایی كه می تواند زود بازده هم باشد موضوع تامین اجتماعی است.

نماینده تهران مهار تورم را دیگر اولویت مجلس هشتم خواند و متذكر شد: راه حل رسیدگی به تورم در كنار دیدگاههای تخصصی، جامع و یكسونگر، همكاری و همراهی حداكثری دولت و مجلس است.

آلیا با بیان اینكه تورم جهانی به تورم داخل كشورمان دامن زده است، خاطر نشان كرد: برای رفع ریشه های داخلی تورم، تشكیل یك كارگروه تخصصی با همكاری دولت و مجلس ضرورت دارد.

وی گفت: با توجه به جمعیت كشور و نگاهی كه به تشكیل خانواده و ازدواج جوانان داریم، موضوع اشتغال و مسكن نیز اولویت‌های دیگر مجلس هشتم هستند.

نماینده تهران توجه به مسائل فرهنگی را از دیگرمطالبات مردم دانست و تاكید كرد: ضروری است بر تمام تصمیم گیریها و برنامه ریزیها یك نوع روحیه فرهنگی اسلامی جاری و ساری باشد.

آلیا راه حل تحقق این اولویت ها را تعیین راهبرد و استراتژی 4 ساله عنوان كرد و افزود: ما نباید گرفتار قوانین قلیل الشمول شویم، باید كلان قانونگذاری و نظارت كنیم. در واقع تعیین راهبرد 4 ساله باید در راس نوآوری های مجلس هشتم قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین