کد خبر: ۷۳۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
حجت‌الاسلام رسایی در مناظره با محجوب اعلام کرد:

یک روزنامه‌نگار اصول‌گرا در قم مفسد اقتصادی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه مناظره بین علیرضا محجوب کاندیدای اصلاح‌طلبان و حجه الاسلام حمید رسایی، کاندیدای اصولگرایان ، صبح امروز، در محل دفتر انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، جلسه مذکور از حالت مناظره خارج و تبدیل به جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با کاندیداهای مذکور شد.

حجة‌الاسلام حمید رسایی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی آفتاب مبنی بر ضرورت رفع موانع وزارت ارشاد بر سر راه اهالی فرهنگ و هنر و مطبوعات، گفت: «ما باید اصل بحث ممیزی به عنوان یک ضرورت عقلی بپذیریم و اصل آن هم در قانون به صراحت آمده‌است که خط قرمزها را مشخص کرده‌است و ضمناً دین نیز برای ما یکسری تابلوهایی را گذاشته‌است».

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آفتاب در مورد تعریف اصولگرایی، به روایتی از امام صادق (ع) استناد کرد و دولت احمدی‌نژاد را دولتی کم‌خرج و پرکار نامید و دولت اصلاحات را دولتی بدون هیچ دستاوردی و با خرج زیاد عنوان کرد.

علیرضا محجوب کاندیدای اصلاح‌طلبان در تهران در پاسخ به اظهارات حجت‌الاسلام رسایی  که "دولت اصلاحات را بدون دستاورد اعلام کرد"، گفت: «ما امروز دولت کوچک و کارآمد می‌خواهیم و  آمارهای بانک مرکزی و بانک جهانی نشان می‌دهد که بودجه مصوب دولت، از مجموع تولید ناخالص ملی بزرگتر است، در حالی که بودجه دولت آقای رجایی شاخص آن 29 درصد تولید ناخالص ملی بود و بودجه دولت مهندس موسوی نیز 39 درصد تولید ناخالص ملی بود».

وی افزود: «دولتی که روی زمین پهن می‌شود ولو 10 میلیون بشکه نفت بفروشد، نخواهد توانست مشکلاتش را حل کند، بودجه ما برای امسال در یک جهش  25 درصد افزایش یافته است و ما اگر می‌خواهیم که تورم درست نکنیم، باید بودجه‌مان را کم کنیم».

وی اضافه کرد: «من امروز در مورد دولت احمدی‌نژاد که کوچک و کم‌خرج باشد این اعداد را نمی‌بینیم و بودجه ما اکنون در یک پیچ تند به مرز بالای 80 درصد تولید ناخالص  ملی در سال گذشته رسید».

علیرضا محجوب در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب مبنی بر کارنامه شما در دفاع از حقوق کارگران، گفت:‌ «خصوصی شدن باعث بسیاری از مشکلات امروز برای کارگران شده‌است که دود آن به چشم فقرا رفت».

وی با طرح مساله رسیدن به حقوق کارگران و پی‌گیری آن و با اشاره به اعتصاب کارگران کارخانه کیان تایر، گفت: «کسانی که در این موضوع بازداشت شده‌اند همگی با پیگیری‌ها، آزاد شده‌اند و امیدواریم که مسئولین محترم در وزارت صنایع یا دولت در مورد این کارخانه تصمیم‌گیری شایسته‌ای انجام دهند».

حجة‌الاسلام حمید رسایی در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: «در شهرستان قم یک پرونده مفاسد اقتصادی داریم که در آن 500 میلیون تومان جعل و سوء‌استفاده صورت گرفته‌است».

وی در پاسخ به سوالی در مورد عاملین این پرونده، بدون ذکرنام فرد مفسد، گفت: ‌«فرد خاطی یک روزنامه‌نگار است که روزنامه‌اش و خودش منتسب به جریان اصولگرایی است و حالا هم رونامه‌اش منتشر می‌شود و هم اکنون یکسال و نیم حبس برای وی صادر شده که برای اجرای حکم زندانش نیز فشارهایی صورت می‌گیرد، ولی بنده معتقدم که باید تا آخر مقاومت کنم، تا عدالت اجرا شود و اجرای آن هم به نظر بنده چپ و راست نمی‌شناسد».

حجة‌الاسلام رسایی در پاسخ به سوالی در مورد ذکر کارهای مهم دولت احمدی‌نژاد، گفت: «در طول سال‌های اخیر 50 درصد عملیات عمرانی چندین فرهنگسرا که باقیمانده‌بود اجرا شد و به اتمام رسید و کارهای دیگری که مثل پروژه آبرسانی به شهرستان قم هم قابل ذکر است».

وی ادامه داد: «ارتباط با مردم در سفرهای استانی دولت، کار بسیار بزرگی بوده‌است که باعث ساختارشکنی در ارتباط با مردم شده‌است، در حالی که خبرنگاری در مقاله‌ای با عنوان آواز دلفین‌ها از آن انتقاد می‌کند، در حالیکه این مردم عشق و ارادت خود را به آقای احمدی‌نژاد نشان می‌دهند».

همچنین علیرضا محجوب در پاسخ به سوال حجة‌الاسلام رسایی و ایجاد شائبه‌هایی در مورد برگزاری تجمع کارگران در حرم مطهر امام (ره) در روز پنجشنبه گفت: «این برنامه همه ساله توسط خانه کارگر در اولین روز هفته کارگر اجرا می‌شوا و افراد حاضر در آن نیز هیچ‌گونه قصد انتخاباتی برای تبلیغ به نفع بنده و یا کس دیگری را ندارند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین