کد خبر: ۷۳۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۵

انصاری: حضور مردم سرنوشت‌ساز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انصاری گفت: «قهر با صندوق‌های رای یک نوع خودزنی سیاسی است. مردم می‌توانند با حضور در انتخابات سرنوشتشان را تغییر دهند».

مجید انصاری کاندیدای اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص روابط دولت و مجلس گفت: «یکی از مهمترین نکاتی که در روابط دولت و مجلس وجود دارد ابلاغ و اجرای قوانین مصوب مجلس از سوی است».

وی با اشاره به استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ قوانین مصوب مجلس افزود: «مجلس در جمهوری اسلامی در مقابل دولت به مثابه کارفرما می‌باشد و دولت هم در نقش مجری است. بنابراین مجری حق ندارد که قوانین مجلس را ابلاغ و اجرا نکند».

انصاری اظهار داشت: «دولت اگر نظراتی دارد باید در زمان تصویب قانون آن نظرات را اعلام کند و اگر مجلس صلاح داشت نظر دولت را اعمال می‌کند».

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات گفت: «امیدواریم که مردم در مرحله دوم انتخابات همچون مرحله اول انتخاب پرشور شرکت کنند و کاندیداهای اصلاح طلب را به مجلس بفرستند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «به طور طبیعی ممکن است در مرحله دوم انتخابات مقداری انگیزه مردم کاهش یافته باشد و حضور مردم در انتخابات با کاهش مواجه باشد».

وی خاطرنشان کرد: «معقتدم که انتخابات یک پروژه به هم پیوسته است و مرحله اول و دوم با هم تفاوتی ندارد و دقیقاً مثل ساختن یک ساختمان نیمه‌کاره‌ای است که در مرحله دوم این ساختمان تکمیل می‌شود و مردم ما نباید یک ساختمان نیمه‌کاره را در وسط راه رها کنند و در انتخابات شرکت نکنند بلکه برعکس باید با حضوری گسترده در انتخابات این ساختمان نیمه‌کاره را مستحکم‌تر کنند».

انصاری اظهار داشت: «مردم با هر توجیهی که در مرحله اول انتخابات شرکت کردند در مرحله دوم هم با همان توجیه در انتخابات شرکت کنند».

وی افزود:‌ «در مرحله دوم تعداد کاندیداها کمتر است و مردم راحت‌تر می‌توانند که کاندیدای خود را انتخاب کنند و از این لحاظ مرحله دوم انتخابات از مرحله اول مهم‌تر است».

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: «با توجه به اینکه یکدست شدن و یکصدا بودن مجلس با دولت به نفع کشور نیست و از سوی دیگر مجلس خانه ملت است و در خانه ملت هم سلایق گوناگون باید وجود داشته باشد تا صدای همه مردم از تریبون مجلس شنیده شود لذا به آنهایی که در انتخابات شرکت نکردند توصیه می‌کنیم که حتماً در انتخابات شرکت کنند و یک فکر متفاوت را راهی مجلس کنند».

وی در پایان گفت: «قهر با صندوق‌های رای یک نوع خودزنی سیاسی است. مردم می‌توانند با حضور در انتخابات سرنوشتشان را تغییر دهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین