کد خبر: ۷۳۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
همه به دنبال مافیا؛

رازها چگونه گشوده می‌شوند؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ در پی سفر و سخنرانی حاشیه‌ساز رییس‌جمهور به شهر قم، رسانه‌های خبری و مسئولان به دنبال سرنخ‌هایی از مافیا می‌گردند که در این میان یکی از سایت‌های خبری منتسب به دولت نهم در اقدامی شگفت‌انگیز، سرنخ مافیای دخانیات را در یک مجمع و در دستان یکی از فرماندهان سابق نظامی یافت. 

این در حالی بود که قبل از آن، یکی دیگر پیکانی کشیده بود که سر آن رو به دولت نشانه رفته بود. 

دعوا بالا گرفته بود که بازرس کل کشور پس از پیگیری‌ها و ردیابی‌های خود، خطاب به رییس‌جمهور گفت که اصلا گزارشی درباره وجود خارجی مافیا به بازرسی ارائه نشده است. 

همچنین علاوه بر کارشناسان و صاحب‌نظران مختلف سیاسی و اقتصادی که این‌روزها مرتب به رییس‌جمهور تاکید می‌کنند که اگر مافیایی هست به مردم معرفی کند،‌ روز گذشته امیری رییس سازمان ثبت اسناد کشور در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار معرفی مافیا در ثبت اسناد شد.

و اما ماجرا از این قرار است که: 

رییس‌جمهور در جمع مردم قم گفت: «كسی هست كه اگر من اشاره كنم شما می‌شناسيد. دخانيات ما برای اينكه اين شبكه را به هم بزند گفته است كه آقا من امتيازات واردات سيگار به جای اينكه دست يك نفر باشد، آزاد می‌‌گذارم. هر كس می‌‌خواهد طبق مقررات و ضوابط بهداشتی و عوارض گمركی سيگار وارد كند. كس ديگری هم آمده كه حالا آدم به ظاهر سالمی است و گفته است من بدون قاچاق و تقلب و رشوه می‌خواهم سيگار وارد كنم».

احمدی نژاد ادامه داد:«آقايی كه هنوز هم در يكی از مراكز است و زياد هم مصاحبه می‌‌كند و ادعاهای خيلی گنده می‌‌كنه و تحليل‌های عجيب و غريب، اين آقا را صدا زده و گفته تو می‌‌خواهی سيگار وارد كنی؟ گفته بله. گفته است پنج ميليارد دلار بايد بدهی به فلان آقا. گفته است برای چی بايد بدهم؟ گفته مگر نمی‌‌خواهی سيگار وارد كنی؟ گفته بله می‌خواهم وارد كنم و عوارض قانونی را می‌پردازم و سيگار مورد قبول بهداشت را وارد می‌‌كنم. گفته است نخير نمی‌‌شود تا تو اين پول را ندهی امكان ندارد بتوانی سيگار وارد كنی. اين فرد هم نپرداخته است».

رییس جمهور افزود: «رييس دخانيات آمد پيش من و گفت فلان آقا مرا صدا كرده و گفته چرا می‌‌خواهی به اين فرد مجوز وارد كردن سيگار بدهی؟ تو حق نداری به اين مجوز ورود سيگار بدهی. والا با تو برخورد می‌‌كنيم.» 

پس از آن سایت تابناک در تاریخ 30 فروردین 87، دو روز پس از اظهارات رییس‌جمهور درباره مافیای اقتصادی، در گزارشی نوشت: «بررسی نهادهای نظارتی نشان داد افزايش ناگهانی تعرفه گوشی تلفن همراه، از 4 به 60 درصد برای برخی از اشخاص، چندان غيرمنتظره نبوده و اين فرد كه تصادفا روابط نزديكی با يكی از مشاوران ... دارد، اقدام به وارد كردن پنج ميليون گوشی تلفن همراه، دقيقا پيش از پانزده برابر شدن تعرفه كرده و درآمد دويست ميليارد تومانی از آن به دست آورده‌ است».

تابناک در ادامه "رازگشایی" خود آورد: «با يك تصميم تجاری ديگر، انبوه واردات برنج پاكستانی به قيمت گران در بازار، علاوه بر آسيب زدن به كشاورزان، موجب تشديد تورم شده و ده‌ها ميليارد تومان سود را عايد واسطه‌ها كرد. با مصوبات استانی دولت، مبنی بر پرداخت وام‌هايی با يارانه و درصد سود پايين به افراد، حجم مطالبات معوقه و وصول‌نشده سيستم بانكی به رقم بی‌سابقه پانزده هزار ميليارد تومان رسيده و شماری از بانك‌های دولتی‌، در آستانه ورشكستگی قرار گرفتند که مورد اعتراض رئيس کل بانک مرکزی نيز قرار گرفت.به عنوان نمونه، رئيس يكی از شعبات يك بانك در يكی از شهرستان‌های كوچك شمال كشور، چندی پيش از ارايه ده ميليارد تومان وام از سوی شعبه تحت مديريتش سخن مي‌گويد كه از ابتدا مشخص بوده به دليل محكم نبودن وثيقه‌های نهاده‌شده، برنخواهد گشت».

سایت نزدیک به محسن رضایی با اشاره به اینکه بسياری از مردم حتی اگر بسياری از مسئولان و مقامات دولت نهم را مستحق انتقاد بدانند، آنها را دارای سلامت اقتصادی می‌‌شناسند. اين پرسش ها را مطرح کرد که چرا در اين مقطع، ايران به بهشت مافياهای اقتصادی تبديل شده است؟ آيا چهره‌هايی كه در دولت‌های گذشته صاحب نفوذ بودند، قدرت تصميم‌گيری در زمان دولت نهم را دارند و يا آن‌كه قدرتمندان دولت نهم با تصميمات خود، مافياها را متمول كرده‌اند؟

اما دو روز گذشته سایت رجانیوز (وابسته به دولت) به قولی از سخنان هفته گذشته رییس‌جمهور رازگشایی کرد و نوشت: «فرد مورد اشاره رئیس جمهور در موضوع مافیای قاچاق سیگار، یک فرمانده سابق نظامی است که با العقیلی، قاچاقچی سیگار در ایران نیز رابطه دارد».
رجانیوز در آنچه خود رازگشایی از سخنان افشاگرانه رییس‌جمهور خوانده،‌ ادامه داده: «گفته می‌شود فرد مورد اشاره رئیس جمهور که عضو یک مجمع نیز می‌باشد، قاچاق سیگار Marlboro به ایران از طریق شرکت "الراشدین" امارات را در دست دارد. وی همچنین با العقیلی، قاچاقچی بزرگ ایرانی‌الاصل مقیم دبی نیز زدوبند داشته و پس از آنکه شرکت دخانیات در دولت نهم، امتیاز واردات سیگارهای KENT و Dunhill از سوی این قاچاقچی را لغو کرد، این نظامی سابق، رایزنی ها و فشارهای متعددی برای بازگشت این تصمیم ولو در کوتاه مدت انجام داد که در نهایت ناکام ماند».

این سایت خبری که طبق اعلام خود قرار است در روزهای آینده، لایه‌های مختلف اظهارات رییس‌جمهور را رمزگشایی کند، در ادامه مطلبی که انگشت اتهام را در مسایل و مشکلات اقتصادی به سوی مجمعی منتقد دولت نشانه گرفته، قوه قضاییه را به اهمال در این زمینه متهم ساخته و نوشته‌ است:‌ «گفتنی است مافیای قاچاق سیگار با تعدادی از احزاب سیاسی کشور نیز ارتباط داشته و هزینه فعالیت‌های تشکیلاتی و انتخاباتی آنان را در قبال ایجاد حاشیه امن برای سوداگری تأمین می کند. اگرچه در در دولت نهم دست این مافیا از حوزه دخانیات تقریباً قطع شده اما کماکان برخورد قضایی با این جریان مسکوت مانده است.» 

به دنبال پیگیری‌های خبرنگار سیاسی آفتاب درباره دلایل این‌گونه اتهام‌پراکنی‌ها، یک منبع آگاه پارلمانی در گفت‌وگو با ما اظهار داشت: «این‌گونه اخبار به نوعی پاتک خبری محسوب می‌شود که از سوی سایت منتسب به دولت صورت می‌گیرد».

وی اضافه کرد: «هفته گذشته و به دنبال سخنان رییس‌جمهور سایت تابناک خبری را منتشر کرد با عنوان "به جای مافيا، پيدا كنيد پرتقال‌فروش را!" که در آن به افشاگری درباره موضوعاتی چون افزایش ناگهانی تعرفه گوشی تلفن همراه و همچنین ورشکستگی بسیاری از بانک‌ها پرداخت که گویا به مذاق آقایان خوش نیامده است».

این منبع آگاه افزود: «اخباری که پس از آن توسط رسانه‌های وابسته به دولت منتشر شده و برخی اشخاص باسابقه در نظام و مجامع مهم و تاثیرگذار در تصمیم‌گیری‌ها را نشانه گرفته‌، شانتاژ خبری است و بدون داشتن کوچک‌ترین نشانه‌هایی از صحت تنها مقابله به مثل محسوب می‌شوند».

در همین حال، سایت تابناک نیز روز گذشته در پاسخ به رجانیوز، در مطلبی به بررسی ابعاد مختلف اقتصاد سیگار در کشور پرداخت و نوشت:‌ «بنا بر اعلام رسمي شركت دخانيات و وزارت بهداشت، مصرف سيگار در ايران، سالانه حدود هزار ميليارد تومان بوده كه با كسر توليدات داخلي و واردات رسمي، مجموع گردش مالي ساليانه سيگار قاچاق در كشور، كمتر از صد ميليارد تومان مي‌شود كه اين رقم نيز قابل مقايسه با رقم پنج هزار ميليارد توماني اعلام‌شده از سوي رئيس‌جمهور نيست. اكنون اين پرسش مطرح مي‌شود كه صرف‌نظر از رقم مطرح‌شده، آيا اصل اين ادعا در اساس داراي اطلاعات درستي است يا نوعي مانور تبليغاتي است؟»


در حلقه بدون شک غیرپایانی از این سلسله، روز گذشته (دوشنبه) حجت‌الاسلام نیازی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره وجود مافیای اقتصادی که در کار دولت کارشکنی می‌کنند، گفت: «ما در سازمان بازرسی به سابقه‌ای از وجود این باندهای مافیایی نرسیده‌ایم». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۳
0
0
شما بهتره همون گزارشهاي تصويري از تولد افشين قطبي ها رو تو سايتتون منتشر كنيد!.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۳
0
0
در بودن مافیاهای اقتصادی شکی نیست مشکل در نحوه برخورد است
و در نحوه سیاست گذاریهای کلان تا اولا مافیا بزرگ نشود و بعد از آن نابود شوند.
در شرایط نا امنی سیاسی و اقتصادی قطعا مافیای نا پیدا رشد تساعدی خواهد کرد و این مورد که علاجش دست بزرگان است باید حل گردد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۳
0
0
امكان داره متن سخنراني احمدي نژاد رو كه در اون اين مطلب رو گفته قرار بديد براي اينكه كسي نتونه ابهامي به اون وارد كنه چون من نوار سخنراني ايشون رو گوش دادم ايشون گفته پنج ميليارد و كلمه دلار به اون اضافه شده و همين مطلب خيلي مهمه
شما ها كه راستگوترين هستيد متن نوار ايشون رو بگذاريد تا مردم بفهمند كه احمدي نژاد چي گفته و جريان از چه قراريه
ولي اگر اين كار رو انجام نديد معلوم ميشه كه دست شما هم با اونا تو يه كاسه هست و خلاصه بله ديگه بزن برو داريد باهم ديگه
به هر حال اين موضوع رو با قرار دادن يه كلمه با نرم افزار اديتور صوت ميتونيد درست كنيد.
خداي نكرده اين توهم پيش نياد كه شما ها دزديد و خداي نكرده اين ابهام در مورد سردار [...]از بين بره و به هر حال ديگه خودتون ميدونيد كه راست گفته و دست قوه قضاييه هم بله ديگه
خدا آخر و عاقبت همه رو ختم به خير كنه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
در پاسخ دوست عزيزي كه توصيه نموده اند سايت آفتاب همان گزارش تصويري ... را منتشر كند عرض مي شود اگر هميشه اين كارها را انجام دهد و به مساپل اساسي كاري نداشته باشد تازه مي شود صدا و سيماي خودمان!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
چرا دلار رو اضافه كردي؟خودتي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین