کد خبر: ۷۳۹۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

علت خاموشی‌های اخیر اعلام شد

مدتی است که در برخی از مناطق کشور شاهد خاموشی‌های پراکنده و جزئی هستیم که طبق گفته‌های سخنگوی صنعت برق علت آن بروز حوادث روی شبکه گسترده برق است و به لحاظ تولید برق در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین برق کشور وجود ندارد.
علت خاموشی‌های اخیر اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه شبکه برق کشور در شرایط پایدار است و هیچ مشکلی برای تامین برق وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر هیچگونه محدودیت تولید و یا محدودیت ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه که منجر به خاموشی در سطح کشور شده باشد را نداریم.

وی درباره خاموش‌های جزئی و پراکنده در سطح کشور گفت: ممکن است حوادثی به صورت جزئی در برخی از نقاط شبکه‌ها منجر به خاموشی‌های مقطعی و پراکنده شود که در سریع‌ترین زمان نیز توسط همکاران برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از پر بودن ۵۲ درصد مخازن نفت گاز نیروگاه‌های حرارتی خبر داد و گفت: در حال حاضر روند سوخت رسانی به نیروگاه‌ها مناسب بوده و انتظار می‌رود تحویل گاز با همکاری مشترکان گاز در بخش خانگی و تجاری بیشتر شده تا ذخیره سوخت مایع بیشتری برای روزهای سرد پیش رو ذخیره گردد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سوخت اصلی نیروگاه‌های حرارتی که تأمین کننده اصلی برق کشور هستند، گاز است و پس از آن سوخت نفت گاز به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می‌شود، گفت: اکنون ذخیره سوخت نیروگاه‌ها مناسب است و باید سوخت رسانی به طور مستمر و به اندازه نیاز تامین گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین