کد خبر: ۷۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۶

زادروز «امانوئل كانت»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «امانوئل كانت» اندیشمند آلمانی قرن هجدهم میلادی كه به فیلسوف عصر روشنگری معروف است، 284 سال پیش در 22 آوریل به دنیا آمد.

به گزارش خبرگزاری آفتاب، كانت در 22 آوریل 1724 در كونیگسبرگ آلمان در خانواده‌ای مسیحی متولد شد. خانواده او 9 فرزند داشتند و او فرزند چهارم آنان بود. او در سن هشت سالگی به اصرار پدر به دست كشیشی به مدرسه كونیگسبرگ رفت و تا دانشگاه در این مدرسه درس خواند. 

وی بعد از چند سال تدریس خصوصی به دانشگاه رفت و شروع به سخنرانی‌های متعدد كرد. در این سال‌ها كتاب‌هایی در زمینه ریاضیات و دینامیك نوشت و منتشر كرد و پس از انتشار كتاب‌هایی در زمینه كیهان‌شناسی، به فلسفه روی آورد.

كانت در زندگی نظمی استثنایی داشت. او هر كارش را در ساعتی مخصوص به خود انجام می‌داد و ذره‌ای از آن تخلف نمی‌كرد. بین مردم شهرش این جمله رایج بود كه: می‌توانید ساعت‌تان را با كارهای كانت تنظیم كنید. او هیچ‌گاه ازدواج نكرد و به مسافرتی هم نرفت. وظایفش به عنوان مدرس دانشگاه ایجاب می‌كرد كه همه بخش‌های فلسفه را درس دهد و سال‌های متمادی توان فكری خود را مصروف تدریس، انتشار كتاب‌های مختلف و مقالات كرد.

نقد عقل محض، نقد عقل عملی، نقد قوه حكم و مابعدالطبیعه اخلاق، از مهم‌ترین آثار این فیلسوف است.

وی در 12 فوریه 1804 میلادی درگذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین