کد خبر: ۷۳۹۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

وزیر کشور: ‌اجازه نمی‌دهیم دشمن ‌‌نمک روی زخم مردم بپاشد

وزیر کشور با اشاره به مشکلات آبی و استان چهارمحال و بختیاری، گفت: دولت جز عدالت و رعایت عدالت‌ توزیعی برنامه دیگری ندارد و مسئله کمبود بارش نیز بر این مشکل دامن زده و کاهش آب در سراسر کشور وجود دارد.
وزیر کشور: ‌اجازه نمی‌دهیم دشمن ‌‌نمک روی زخم مردم بپاشد
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت هفته بسیج‌ اظهار داشت: تشکیل بسیج مهم‌ترین و راهبردی‌ترین اقدام بعد از انقلاب بود که به فرمان امام خمینی(ره) انجام شد و یک قطب مهم قدرت در قالب این نهاد بود.

وزیر کشور بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید مسئولان با تمام ظرفیت‌های وجودی خود در میدان باشند و وقتی مردم دست در دست هم دهند،می‌توانند مشکلات بزرگ از جمله مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری را برطرف کنند.

وحیدی با اشاره به نیاز به الگوی راهبردی برای برطرف کردن مشکلات، عنوان داشت: باید راه و الگوی حل مشکلات را بیابیم و براساس آن با مشارکت مردم اقدام کنیم که مهم‌ترین مسئله مشکلات اقتصادی است و باید الگوی متناسب با آن را یافته و به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به یکپارچه کردن ۲ هزار هکتار زمین‌ و تبدیل آن به تعاونی در روستای سودجان استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: با همدلی و اعتماد می‌توان کارهای اقتصادی بزرگی همچون این طرح را انجام داد که نیاز است اعتمادسازی بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت جوشکاری صنعتی در شهر هفشجان استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این شهر با چنین ظرفیتی شاید در کشور گمنام اما در خارج از کشور معروف است و بسیاری از صنایع کشتی‌سازی و جوش زیرآب جنوب کشور نیز توسط جوشکاران این شهر انجام می‌شود که بیانگر فراهم شدن ظرفیت اقتصادی است و باید الگوی راهبردی اقتصادی آن طراحی شود.

وی اضافه کرد: روستای سرآقاسید که مشکلات زیادی دارد دارای ساختار گردشگری است و می‌توان از این ظرفیت برای رشد وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم آن استفاده و در کنار آن در زمینه‌های دیگر نیز ایجاد اشتغال انجام شود که نیاز به برنامه‌ریزی و جدیت دارد.

وحیدی با بیان اینکه رفع فقر از تاکیدات امام راحل بوده است، گفت: هنر دولت پای کار آوردن مردم است و نباید انتظار داشت فقط دولت همه اقدامات را برای برون‌رفت از مشکلات فراهم کند، باید آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشند که از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی با اشاره به مشکلات آبی کشور و استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: دولت جز عدالت و رعایت عدالت‌ توزیعی برنامه دیگری ندارد و مسئله کمبود بارش نیز بر این مشکل دامن زده و کاهش آب در سراسر کشور وجود دارد و در حدود ۲۸ استان کشور این مسئله وجود دارد، با تامین نیازهای اساسی همه مردم باید برای توزیع آب برنامه‌ریزی شود و مردم خواستار توزیع عادلانه آب با اولویت تامین آب شرب هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دشمن از موضوع کمبود آب در جهت اهداف خود استفاده کند چراکه هر بار از طریق ایجاد اختلال سعی دارد نمک روی زخم مردم بپاشد و با اقداماتی مثل هک کردن پمپ‌بنزین و شرکت هواپیمایی سعی در فشار وارد کردن به مردم است اما مردم کشور ما آگاه، هوشیار و بصیر هستند و این مسائل باعث می‌شود دشمن را بیشتر بشناسیم که باید با تدبیر با همه مسائل برخورد و نیازهای مردم برطرف شود.

وحیدی در پایان با اشاره به اینکه ماه‌هایی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است مسائلی از جمله واکسیناسیون انجام شده است، خاطرنشان کرد: اکنون دولت در حال تنظیم بازار است و در برخی اقلام مانند سیمان، فولاد و... موفق عمل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین