کد خبر: ۷۳۹۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

انتقاد از طرح مجلس درباره ممنوعیت نگهداری حیوانات

جدیدترین طرح مجلس یازدهم با عنوان طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات انتقادات زیادی را به همراه داشته است. بر این اساس نگهداری و حمل و نقل حیوانات از جمله سگ و گربه ممنوع می‌شود.
انتقاد از طرح مجلس درباره ممنوعیت نگهداری حیوانات
آفتاب‌‌نیوز :

طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات جدیدترین طرح مجلس است که موجب انتقاد بسیاری شده است. طرحی که در آن نگهداری و حمل و نقل حیوانات ممنوع و جرم‌انگاری می‌شود.

آنطور که در این طرح آمده جریمه نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری برای کسانی که این ممنوعیت را رعایت نکنند، تعیین شده است.

حسین حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در دفاع از این طرح گفته: «ممکن است برخی از مردم در مقابله به مثل با افرادی که سگ و گربه و … را به فضاهای عمومی می آورند، حیوانات اهلی مثل بزغاله، بره و یا حتی گاو را به پارک و اماکن عمومی بیاورند. این مسائل نظم عمومی را کم کم به هم می زند. بنابراین باید مقرراتی وضع شود که دچار این مشکلات نشویم.»

این طرح نمایندگان مجلس انتقادات زیادی به همراه داشت. اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست در انتقاد از این طرح گفت: «این طرح بسیار غیرمنطقی و عجیب است. حیوانات هستند که به دست انسان‌ها آسیب می‌بینند! در کشورهای دیگر برعکس رویه‌ای که اینجا در پیش گرفته‌اند، روز به روز حقوق حیوانات پررنگ‌تر شده و در جهت رفاه حیوانات قانون تعیین و خشونت علیه حیوانات جرم‌انگار می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
1
حیوانات هم باید به فکر مهاجرت بیافتند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین