کد خبر: ۷۳۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

حادثه معدن زغال سنگ در سیبری؛ بیش از ۶۰ کشته و مفقودی

انفجار معدن زغال‌سنگ «لیستویاژنایا» در منطقه سیبری روسیه دست‌کم ۵۲ کشته بر جای گذاشت.
حادثه معدن زغال سنگ در سیبری؛ بیش از ۶۰ کشته و مفقودی
آفتاب‌‌نیوز :

این حادثه در معدن زغال سنگ «لیستویاژنایا» در شهر گراموتینو از توابع کمرووآی سیبری، حول و حوش ساعت هشت و نیم صبح به وقت محلی و زمانی روی داد که ۲۸۵ معدنچی مشغول کار بودند.

عملیات نیروهای امدادی برای یافتن ناپدید شدگان که در اثر دودآلود شدن فضا با مانع روبرو شده بود در نهایت بهدلیل خطر انفجار موقتا متوقف شده است.

نیروهای امدادی موفق شده اند ۲۳۹ معدنچی را به سطح زمین منتقل کنند. ۴۳ تن از این افراد برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال دستکم ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. علت این حادثه مشخص نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن همدردی با خانواده قربانیان ابراز امیدواری کرده است تلاش‌ها برای یافتن معدنچیان ناپدید شده به نتیجه برسد.

حادثه مشابهی در این معدن در سال ۲۰۰۴ به قیمت جان ۱۳ معدنچی تمام شده بود. رسانه‌های روسیه می‌گویند این معدن در دوران شوروی سابق هم یک بار شاهد حادثه مرگبار بوده است. در سال ۱۹۸۱ نیز ۵ نفر در اثر انفجار در معدن «لیستویاژنایا» جان خود را از دست داده بودند. به گزارش خبرگزاری رسمی تاس طی بازرسی از این معدن در ماه آوریل گذشته ۱۳۹ مورد نقض مقررات ایمنی از جمله مقررات ایمنی حریق، ثبت شده بود.

بررسی های مسئولان روسیه بر روی ۵۸ معدن زغال سنگ این کشور نشان می‌دهد که دستکم ۲۰ معدن از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

تکمیلی/ ۵۲ کشته

به گزارش تاس، انفجار معدن زغال‌سنگ «لیستویاژنایا» در منطقه سیبری روسیه دست‌کم ۵۲ کشته بر جای گذاشت.

بر اساس این گزارش، ۴۹ نفر نیز زخمی و شماری نیز مفقود شده‌اند. تعدادی از کارگران و اعضای تیم نجات نیز از جمله افراد مفقود هستند و تماس با آنها در داخل معدن و عمق ۲۵۰ متری زمین قطع شده است.

مقام‌های امدادی اعلام کرده‌اند که امیدی به زنده پیدا شدن این افراد وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، برخی مقام‌ها علت احتمالی حادثه را انفجار و آتش‌سوزی گرد زغال اعلام کرده‌اند.

مقام‌های روسیه هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین