کد خبر: ۷۳۹۶۰۴
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
از تجمع مردم تا حضور گسترده نیروهای امنیتی و تنش در بستر خشک زاینده‌رود

تصاویر| در اعتراضات اصفهان چه گذشت؟

تجمع و اعتراض‌ها در اصفهان به خشونت کشیده شد. تصاویر حاکی از درگیری شدید بین پلیس و معترضان در اصفهان است. برخی نیز از قطع اینترنت خبر داد‌ه‌اند. تصاویری نیز از زخمی شدن معترضان منتشر شده است. این تجمع در اعتراض به کم‌آبی و خشکی زاینده‌رود در حالی شکل گرفت که دو جمعه در هفته‌های گذشته نیز تجمعات گسترده‌ای در این شهر برپا شده بود.
تصاویر| در اعتراضات اصفهان چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

تجمعات اعتراضی امروز اصفهان به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی نیز با شلیک گاز اشک‌آور تجمع‌کنندگان را متفرق کردند. برخی کاربران در فضای مجازی تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان از مجروح شدن شدید معترضان می‌دهد. همچنین برخی معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاپ کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، فضای شهر اصفهان امروز به شدت امنیتی بود.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از این است که اینترنت اپراتورهای موبایل در بخش‌های از استان‌های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری قطع شده و تنها اینترنت‌های خانگی وصل هستند.

پیامکی که در اصفهان برای بسیاری ‌از مردم فرستاده شده

تصاویر| در اصفهان چه خبر است؟

تجمع امروز اصفهان در حالی بود که کشاورزان اصفهانی بیش از دو هفته در اعتراض به بی‌آبی در بستر خشک زاینده‌رود تحصن کرده بودند. همچنین در اتفاقی بی‌سابقه صداوسیما به پوشش این تجمعات گسترده پرداخته بود اما به‌یک‌باره و بعد از آتش زدن چادر کشاورزان، فضای این اعتراضات به خشونت کشیده شد. 

براساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، نیروهای امنیتی با حضور گسترده در زاینده‌رود و سطح خیابان‌های شهر، ضمن هشدار به تجمع‌کنندگان و شلیک گاز اشک‌آور سعی در جلوگیری از تجمع مردم داشته‌اند. همچنین در جریان این اعتراضات، برخی از شهروندان دچار جراحت شدید شدند. برخی منابع خبری نیز با استناد به تصاویری از این اعتراضات، مدعی کشته شدن برخی معترضان شده‌اند. 

تصاویر| در اعتراضات اصفهان چه گذشت؟

همچنین تصاویری از آتش زدن موتور نیروهای یگان‌ویژه و پرتاپ سنگ از سوی معترضان به سوی نیروهای امنیتی در جریان این اعتراضات منتشر شده است.

در جریان این اعتراضات، شعارهای تندی نیز سر داده شده است.

امام جمعه اصفهان نیز ضمن انتقاد از ادامه اعتراضات در زاینده‌رود، گفته که اتفاقات امروز کار کشاورزان نبوده است.

استانداری اصفهان: تجمع امروز مجوز نداشت/وضعیت اصفهان عادی شده

همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای تجمع امروز در اصفهان هیچ مجوزی صادر نشده بود و این تجمع غیر قانونی بود.

محمدرضا جان‌نثاری در گفت و گو با ایسنا درباره تجمعات امروز(جمعه-۵ آذر) در اصفهان، اظهار کرد: گزارش کامل تحولات امروز در شهر اصفهان در روزهای آتی توسط مقامات انتظامی ارائه خواهد شد. عده‌ای سعی داشتند تجمعاتی را در سطح شهر اصفهان شکل بدهند که چون این تجمع غیرقانونی بود پلیس مانع از شکل گیری این تجمعات شد که البته تنش‌هایی به وجود آمد که با تلاش ماموران انتظامی هم اکنون وضعیت شهر به حال عادی خود بازگشته است. کشاورزان دو روز پیش اعلام کردند که تجمع آنان به پایان رسیده است و مطالبات خود درباره آب را از طریق مجاری قانونی و استانداری پیگیری می کنند. بنابراین در تجمعات امروز، کشاورزان حضور نداشتند و مجوزی هم برای چنین تجمعی صادر نشده بود. هویت افرادی که در تجمع امروز اصفهان شرکت کرده بودند مشخص نبود و این افراد از هیچ صنف خاصی نبودند.

استقرار یگان حفاظت میراث جنب پل‌های تاریخی اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان نیز از استقرار یگان حفاظت اداره کل میراث استان جنب پل‌های تاریخی خواجو و سی و سه پل خبر داد.

عبدالرضا عرب بافرانی اظهار کرد: از صبح امروز همراه با همکاران نیروی انتظامی و بسیج در بستر زاینده‌رود مستقر هستیم و تا این لحظه، اتفاقی برای پل خواجو و سی‌وسه‌پل نیفتاده است. اجازه نزدیک شدن به پل‌ها، به کسانی که مشکل دارند داده نمی‌شود و تجمع در فاصله دورتری است.

پلیس: کسی بازداشت نشده

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: اکنون فضای شهر اصفهان آرام است.

سرهنگ جواد درستکار، شامگاه جمعه افزود: تا این لحظه هیچکدام از تجمع‌کنندگان وقایع امروز بازداشت نشده‌اند. فضای کلی جاری شهر اصفهان آرام و با ثبات است.

تکمیلی/ برخی بازداشت و افرادی هم مجروح شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون وضعیت اصفهان آرام است، گفت: کشاورزان با هوشمندی صف خود را از فرصت‌طلبان جدا کردند.

سردار میراحمدی در تشریح آخرین وضعیت شهر اصفهان اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت شهر اصفهان آرام است و بحمدالله با همدلی بین دستگاه‌های امنیتی، شرایط خوبی را در شهر شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی اصفهان با قدردانی از مردم اصفهان و کشاورزان زحمتکش که با هوشمندی صف خود را از فرصت‌طلبان جدا کردند، افزود: دستگاه ها‌ی امنیتی به ویژه پلیس با تفکیک این قشر، به سهولت توانست افراد فرصت‌طلب و ضدانقلاب را که اموال عمومی را تخریب کرده بودند شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه با اراده‌ای که بین دستگاه‌های امنیتی وجود دار‌د برخورد قاطعی با این افراد خواهد شد، تصریح کرد: با درایتی که در این ماجرا صورت گرفت با کمترین هزینه این عملیات را اداره کردیم، اما با توجه به سنگ‌پرانی و بعضا استفاده از مواد منفجره علیه نیرو‌های انتظامی، متاسفانه تعدادی از همکاران ما مجروح شدند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه مردم هم توسط این افراد دچار جراحات سطحی شدند، ادامه داد: یکی از ماموران پلیس که با ضربات متعدد چاقو مجروح شده بود، تحت عمل جراحی چند ساعته قرار گرفت و هم اکنون بستری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مبادی شمالی ورودی اصفهان ۷ قبضه سلاح کمری کلت و وینچستر را شناسایی کردیم. عده‌ای که با فرصت طلبی اقدام به آتش زدن چادر‌های کشاورزان کرده بودند، امروز نیز در محل تجمع پایان یافته کشاورزان حضور یافتند و خساراتی به اشجار، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و .. وارد کردند. تصاویر و مستندات رفتار این عده موجود است و نسبت به برخورد قانونی با آن‌ها اقدام می‌شود. شمار معدودی از این افراد بازداشت شده‌اند.

در ادامه روایت خبرگزاری های رسمی از این اعتراضات را می خوانید:

روایت صداوسیما از اعتراضات اصفهان را در ویدئوی زیر می بینید:

روایت ایرنا

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا درباره اعتراضات اصفهان نوشت: حال و هوای اصفهان امروز جمعه پنج آذر در حالی که بامداد پنجشنبه کشاورزان چادرهای خود را از بستر زاینده رود برچیدند، پس از چندین روز اعتراض آرام، با تلاش برخی افراد دچار التهاب شد. پس از آنکه مطالبه گری آرام کشاورزان سرانجام به همگرایی مردم نصف جهان برای احیای زاینده رود رسید و جمعه گذشته ۲۸ آبان قاب بی نظیری از همدلی و متانت در حافظه تاریخ ثبت شد، امروز اما بدنبال انتشار فراخوان هایی از سوی برخی عناصر مشکوک و نزدیک به ضدانقلاب در شبکه های مجازی با وجود اینکه کشاورزان پایان تجمع خود را پس از ۱۷ روز طبق توافق شورای میرآب شرق و غرب اصفهان با مسوولان مبنی بر "رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب" بطور رسمی اعلام کرده بودند، جمعیتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در بستر زاینده رود تجمع کردند.

این رخداد که در ساعات نخستین صبح جمعه به وقوع پیوست در ابتدا آرام و بی حاشیه بود و مردم با سردادن شعارهایی بار دیگر احیای زاینده رود را خواستار شدند؛ اما بتدریج با نمود برخی تحرک ها فضای این مطالبه گری به حق، ملتهب شد. در این میان برخی افراد که هیچ شباهتی به کشاورزان نداشتند با حضوری مشکوک و تحریک کننده سعی در ایجاد التهاب در بستر زاینده رود داشتند. پس از تحرک این افراد و ایجاد التهاب چند صد نفره، پلیس برای متفرق کردن جمعیت ناچار به مداخله شد. جمعیت مستقر در بستر زاینده رود که ابتدا در حوالی پل خواجو بود پس از اقدام پلیس برای متفرق کردن، بتدریج و طی چند مرحله به سمت پل فردوسی و سپس سی و سه پل حرکت کرد.

در این میان برخی افراد از میان جمعیت به سمت نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند و در برخی مسیرهای همجوار نیز درگیری های لفظی با ماموران مشاهده شد که با خویشتن داری ماموران ناجا همراه شد و جمعیت معترضان از بستر زاینده رود به سمت برخی خیابان های همجوار حرکت کردند. گفته می شود در میان تحریک کنندگان چند نفر از عناصر مشکوک شناسایی و بازداشت شده اند. در این میان برخی شبکه های اجتماعی و فعالان نزدیک به ضدانقلاب با انتشار فیلم هایی که مربوط به سال های گذشته بویژه آبان ۹۸ است قصد داشتند تجمع امروز مردم اصفهان را بیش از آنچه مشاهده می شود تنش زا توصیف کنند.

 اواسط آبان ماه بود که در نزدیکی پل خواجو شاهد برافراشتن اولین چادر کشاورزان شرق اصفهان در حالی بودیم که با گذشت یک هفته از استقرار آنها، چادر دوم از سوی کشاورزان غرب اصفهان قدعلم کرد و هر روز بر سیل جمعیت مطالبه گران در حالی اضافه می شد که برای نخستین بار مردم اصفهان که خطر جدی فرونشست زمین را از نزدیک لمس و احساس کرده بودند به گروه دادخواهان و مطالبه گران احیای زاینده رود پیوستند. اوایل هفته جاری هم اعضای صنف کشاورزی اصفهان، شورای میراب شرق و شورای آب بران غرب به نمایندگی از جمعیت ۴۵۰ هزار نفر از کشاورزان اصفهان با استاندار جدید و پا درمیانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به توافق رسیدند و بیانیه ای در هفت بند تنظیم شد که در بند انتهایی جمع کردن چادر کشاورزان از بستر زاینده رود بود. در این میان حسین وحیدا عضو هیات مدیره صنف کشاورزان اصفهان اعلام کرد: "کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه‌هایی پیگیری خواهند کرد و این کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارند". همچنین مطابق با بیانیه شماره پنج شورای میرآبها و آببران حوضه زاینده رود از روز شنبه ششم آذر طبق توافقات بعمل آمده، اجرای مصوبات با مدیریت کمیته ای مرکب از نمایندگان صنف کشاورزی (شورای میرآبها و آببران) و سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای و استانداری شروع می شود و گزارشات لحظه به لحظه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا در ادامه نوشته است: برغم حضور پراکنده مردم در سطح خیابان‌ها، تاکنون گزارشی از حدوث درگیری یا تنش جدید دریافت نشده است. ترافیک خودروها در برخی مسیرها به نسبت سنگین اما روان است.

با این وجود در خیابان‌های حاشیه زاینده رود و چهار راه‌ها، نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت شهروندان و جلوگیری از تجمع احتمالی مستقر هستند. با هدف مدیریت اوضاع، مسیر ورود خودروها به زاینده رود با جدول های سیمانی مسدود شده است.رفت و آمد مردم در خیابان ها به حالت عادی برگشته است. حال و هوای اصفهان، امروز جمعه پنج آذر در حالی که بامداد روز گذشته(پنجشنبه)، کشاورزان چادرهای خود را از بستر زاینده رود برچیدند، پس از چندین روز اعتراض آرام، با تلاش برخی افراد دچار التهاب شد.

خبرگزاری دولت نوشته است:‌ در این میان، برخی افراد از میان جمعیت به سمت نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند و در برخی از مسیرهای همجوار نیز درگیری‌های لفظی با ماموران رخ داد که با خویشتنداری ماموران ناجا همراه شد و سپس جمعیت معترضان از بستر زاینده رود به سمت برخی خیابان‌های همجوار حرکت کردند.

روایت فارس

خبرگزاری فارس نیز در روایت خود از اعتراضات اصفهان نوشت:‌از صبح امروز همزمان با اتمام تجمع کشاورزان که در اعتراض به بی‌آبی حدود ۱۶ روز در بستر زاینده رود حضور داشتند، عده‌ای دیگری که گفته می‌شود از کشاورزان نیستند وارد صحنه اعتراضات شدند. نوع این اعتراضات متفاوت از تجمع آرام روزهای گذشته بود به نحوی که در مواردی روشن کردن آتش در معابر اطراف، سنگ پرانی به پلیس و آتش زدن اموال عمومی توسط این افراد دیده می شود. نیروی انتظامی در مواجهه با این افراد اقدام به شلیک گاز اشک آور کرده است. 

خبرها حاکی‌است در میدان بزرگمهر، خواجو و خیابان‌های اطراف برخی افراد با پرتاب سنگ به سمت نیروی نظامی در حال تخریب اموال عمومی هستند. عده‌ای با حمله به یک آمبولانس شیشه‌های آن را شکستند. یک موتور پلیس را به آتش کشیده شد و با آتش زدن درختان در اطراف پل فردوسی و سی‌وسه پل فضای رعب و‌ وحشت برای عابرین ایجاد شده است.  شعارهای واضحی از سوی معترضین شنیده نمی‌شود اگرچه در برابر اقدامات پلیس فحاشی‌های پراکنده ای صورت می‌گیرد.این افراد در دسته های ۴۰ و ۵۰ نفره در خیابان‌های اطراف پل خواجو حضور دارند و تعدادشان در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر برآورد می‌شود.

تکمیلی/ دستگیری ۶۷ نفر در اعتراضات اصفهان/ تکذیب آمار کشته‌ها

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، عملکرد مأموران پلیس ویژه در ناآرامی‌های اصفهان را تشریح کرد.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص آخرین عملکرد ماموران یگان ویژه در اعتراضات اصفهان اظهار داشت: هفته قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از کشاورزان و مردم ولایتمدار اصفهان با مجوز اقدام به تجمع کرده و به صورت آرام و قانونمند خواسته های خود را بیان کردند؛ در ادامه نیز رسانه ها و صدا و سیما مطالبات آنها را بیان و سپس مسئولان مربوطه نیز با کشاورزان و مردم اصفهان صحبت کرده و در نهایت تجمع مردم پایان یافت. تعداد اغتشاشگران در ناآرامی های اصفهان حدود ۲ تا ۳ هزار نفر بود که با شعار و سنگ و چاقو و آتش زدن چادر کشاورزان، مردم را سپر خواسته های نامشروع خود کردند. متاسفانه عوامل ضدانقلاب، شیرینی اعتراض رسمی و قانونی را تبدیل به صحنه خشونت کردند چرا که ضد انقلاب نمی خواهد که مردم حرف خود را بزنند و با فراخوان و آتش کشیدن چادر کشاورزان مانع از مطالبه‌گری آرام و به حق مردم شدند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا اعلام کرد: ماموران یگان های ویژه ناجا در راستای حفظ و حراست از امنیت، آرامش و آسایش مردم و تجهیزات و اموال عمومی وارد صحنه شده و مثل همیشه با مدارا و صبر، سعی در آرامش کردن محیط داشتند. ماموران ما در این زمینه سنگ خوردند، فحش و توهین شنیده و مجروح شدند اما نگذاشتند به مردم آسیب برسد.

سردار کرمی با بیان این مطلب که صبر و تحمل و مدارا و گفتگو اولویت کاری ماموران یگان‌های ویژه ناجا است گفت: در این گونه حوادث اصولاً یگان ویژه از تجهیزاتی همچون صوت، پینت بال، آبپاش و سلاح های مرسوم در دنیا استفاده می کند چرا که این سلاح‌ها به افراد آسیب نمی زند. عوامل ضد انقلاب و اغتشاشگر در صدد آسیب به مردم، تاسیسات و اماکن بودند. یگان ویژه برای کنترل اوضاع از ابزار قانونی خود استفاده کرد و تا آنجا که می توانست اقدام به ارشاد و راهنمایی افراد کرد. با تجهیزات کافی ماموران یگان ویژه تعداد کمی مجروح داشتیم؛ تعدادی که در راستای مصالحه و با داشتن تحمل و صبر زیاد در مقابل سنگ پرانی اغتشاشگران زخمی شدند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: عوامل اطلاعاتی نامحسوس یگان ویژه با مستندسازی و طبق روال قانونی عوامل و محرکین اصلی را شناسایی کرده و تا این لحظه تعداد ۶۷ از آنها را دستگیر کرده‌اند. معاندین، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین که کارنامه ننگینی از آنها در ذهن مردم عزیز ایران وجود دارد، بطور مستمر و با برنامه به دنبال ناآرامی و ایجاد رعب و وحشت هستند. دشمنان‌ ایران اقدام به تهیه دستورالعمل با هدف آسیب به یگان های ویژه کردند، فارغ از اینکه یگان ویژه با بهره گیری از ظرفیت مردمی خود اجازه خود نمایی به بدخواهان نخواهد داد.

سردار کرمی افزود: امیدوارم با عنایت خداوند منان و تلاش مسوولین مشکلات مردم عزیز مرتفع و آینده درخشانی در انتظار کشور مان باشد. مردم فهیم با هوشیاری و جدا کردن صف خود از آشوبگران به ایجاد شرایط عادی کمک کنند.

بیشتر مصدومان حوادث اصفهان بصورت سرپایی درمان و مُرخص شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدنبال ناآرامی‌های روز گذشته، تعدادی از هموطنان، همشهریان و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی استان دچار جراحت شدند و به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

وی با بیان‌اینکه تعدادی از این افراد هنوز بستری هستند اما حال عمومی همه آنها خوب است، ادامه داد: بجز ۲ نفر که حالشان نسبت به دیگر مصدومان وخیم‌تر است و در بخش آی سی یو بستری هستند، حال عمومی همه مصدومان بستری، خوب است. بیشتر مصدومان ۱۸ تا ۵۵ ساله هستند و در بین آنها تعدادی هم زن مشاهده می‌شوند.

سلطانیان با بیان‌اینکه آمار دقیق مصدومان را تا چند روز آینده اعلام می‌کنیم، تاکید کرد: برخی از مصدومان هنوز در حال مراجعه به مراکز درمانی هستند به همین دلیل تا این لحظه آمار دقیقی از آنها در اختیار نداریم و در صورت ارائه آمار کنونی، رقم کلی اعلام شده، قطعی و رسمی نخواهد بود. تعدادی از مصدومان بدلایل شخصی به بیمارستان‌ها مراجعه و از ارائه اطلاعات هویتی خود احتراز و پس از درمان اولیه، محل را ترک کردند اما امروز بطور مجدد برای ادامه درمان بازگشتند که هنوز آمار دقیقی از این افراد در اختیار نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نیروهای اورژانس استان در این حوادث آسیب ندیدند، افزود: خسارت جزیی به ۲ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ استان وارد شده که هنوز میزان این خسارت‌ها برآورد نشده و تنها شیشه این خودروها شکسته شده است.

وی با بیان‌اینکه بحمدالله تاکنون هیچ مورد فوتی در حوادث روز گذشته شهر اصفهان رخ نداده است، گفت: از همه هموطنان تقاضا داریم تا اطلاعات لازم را از منابع موثق از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
6
56
...مردم واقعا فهمیدن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
3 سال فشار اقتصادی رو تحمل کردیم حالا که وقت گشایش شده از مردم میخواهم صبوری کنند دشمن رو به فشار بیشتر به خودتون امیدوار نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
اعتراضات چند روز قبل مذاکرات به نظرتون چه معنایی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
ما همه توی یه کشتی نشستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
فشار اقتصادی تقریبا از سال 90 رو مردمه نه 3 سال ولی تو رو خدا اون عکس اول را نگاه کن ببین این پیرمرد می تونه اختلال گر یا فرصت طلب یا عامل بیگانه باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
64
7
رسانه اغتشاش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
خوشبختانه همه مثل تو ...نمی شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
مردم صبوری کنید وبه جون هم نیفتید پایان شب سیه سفید است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
28
12
وااي
پيك بعدي كرونا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
منظورم
مردم نبود
شيوع كرونا
بعد
أرام شدن اوضاع امنيتي
حالا هي منفي بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
36
10
مرگ بر صحیونیست و داعش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
چه ربطی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
4
53
به هر حال این اعتراضات پراکنده که بصورت نوبتی در استان‌های کشور در حال رخ دادن هست و نزدیک شدن فواصل زمانی این اعتراضات قطعا نشانه هایی از نارضایتی عمومی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور هست.امیدوارم سیاستمدارها خودشون رو بخواب نزنند وتا تا اتفاق غیر قابل جبرانی رخ نداده به فکر سر و سامان دادن به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
تو امیدوار باش.
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
7
41
ممنون که پوشش خبری می دهید.
از مردم اصفهان حمایت می کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
2
38
همه دیگه همه چیز را واضح میبینند نمیخواد اینقدر دروغ تحویل مردم بدید مردم کور نیستند کی میشه این رسانه ها دست از دروغ بردارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
23
مراحل قبول، توجیه و نفی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
2
40
کلا مردم ناراحت هستن ..حالا به هر دلیلی...نباید این ناراحتی ها کم بشه؟؟؟شما دیدی توی سوییس ملت انقدر ناراحت باشن؟؟یا توی همین کشورهای عربی ...به ققول شما تا الان تجمعات طولانی و خشن داشتن؟؟؟دلیلیش واقعا چیه؟؟نفهمیدین هنوز؟
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
6
44
نرمک نرمک میرسد بهار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
38
9
آفتاب خیلی خوشحالی نکن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
50
3
خبر گزراری آفتاب منافقانه تیتر میزنه...
درک درست از زمان تیتر زدن و نحوه تیتر زدن نشون میده آفتاب از جایی خط میگیره...

هرچند میدونم
نظرات بنده رو منتشر نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
اتفاقا منتشر میکنه تا شما ببینید مردم چقدر منفی میدن و نظرات تو و امثال تو رُ رد میکنن. دیگه دوره اینجور برچسب زدنها تموم شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
4
34
آب یا نان فرقی نمی کند .مقصود بیدار کردن مسئولینی است که مشکلات مردم را نمی بینند ، صدای مسالمت آمز مردم را نمی شنوند ، به جای حل مشکلات مردم و کشور خود فقط به دنبال مدیریت جهانی هستند.
اینها جوانانی هستند که نسل سوخته اند .سرمان را زیر برف نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
23
4
چه بد موقعی مردم اعتراض کردند دم مذاکرات 8 اذر این کار رو سخت تر می کنه برای گشایش اقتصادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
11
6
افتاب نیوز نظرات را چرا گزینشی منتشر میکنی
مریم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
20
5
چه مامورای مهربونی داریم داره پیرمرده رو میبوسه
ناصرامرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
3
6
کاش جایی برای اعتراضات نشان میشد تا هر اعتراضی که مردم نسبت به موضوعی داشتند اونجا جمع میشدن
الان تا اعتراضی صورت میگیره به داخل اماکن عمومی دولتی کشیده میشه و باعث تخریب وناآرامی میشه درصورتی که اگر جایی در جایی خلوت در هر شهر میبود هم اعتراض قانونی انجام میشد هم پلیس کنترل اونجا رو بدست میگرفت
هاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
38
6
قدر این نظام رو بدونید بدبختا.این همه قلب آقا رو نرنجونید.مرگ بر منافقین وخائن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین