کد خبر: ۷۳۹۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

توضیح پلیس درباره اعتراضات اصفهان: کسی بازداشت نشده

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: اکنون فضای شهر اصفهان آرام است.
توضیح پلیس درباره اعتراضات اصفهان: کسی بازداشت نشده
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ جواد درستکار، شامگاه جمعه افزود: تا این لحظه هیچکدام از تجمع‌کنندگان وقایع امروز بازداشت نشده‌اند. فضای کلی جاری شهر اصفهان آرام و با ثبات است.

خبرگزاری ایرنا در ادامه نوشته است: برغم حضور پراکنده مردم در سطح خیابان‌ها، تاکنون گزارشی از حدوث درگیری یا تنش جدید دریافت نشده است.

ترافیک خودروها در برخی مسیرها به نسبت سنگین اما روان است.

با این وجود در خیابان‌های حاشیه زاینده رود و چهار راه ها، نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت شهروندان و جلوگیری از تجمع احتمالی مستقر هستند. با هدف مدیریت اوضاع، مسیر ورود خودروها به زاینده رود با جدول های سیمانی مسدود شده است.رفت و آمد مردم در خیابان ها به حالت عادی برگشته است.

هم اکنون یگان حفاظت میراث فرهنگی جنب پل‌های تاریخی خواجو و سی و سه پل اصفهان با همکاری نیروهای انتظامی و بسیج در بستر زاینده رود مستقر شده اند.

حال و هوای اصفهان، امروز جمعه پنج آذر در حالی که بامداد روز گذشته(پنجشنبه)، کشاورزان چادرهای خود را از بستر زاینده رود برچیدند، پس از چندین روز اعتراض آرام، با تلاش برخی افراد دچار التهاب شد.

خبرگزاری دولت نوشته است:‌در این میان، برخی افراد از میان جمعیت به سمت نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند و در برخی از مسیرهای همجوار نیز درگیری‌های لفظی با ماموران رخ داد که با خویشتنداری ماموران ناجا همراه شد و سپس جمعیت معترضان از بستر زاینده رود به سمت برخی خیابان‌های همجوار حرکت کردند.

اواسط آبان جاری در حالی در جوار پل‌ خواجو شاهد برافراشتن اولین چادر کشاورزان شرق اصفهان بودیم که با گذشت یک هفته از استقرار آنها، چادر دوم نیز از سوی کشاورزان غرب اصفهان قدعلم کرد.

هر روز بر سیل جمعیت مطالبه گران در حالی اضافه می شد که برای نخستین بار مردم اصفهان که خطر جدی فرونشست زمین را از نزدیک لمس و احساس کرده بودند به گروه دادخواهان و مطالبه گران احیای زاینده رود پیوستند.

اوایل هفته جاری هم اعضای صنف کشاورزی اصفهان، شورای میراب شرق و شورای آب بران غرب به نمایندگی از جمعیت ۴۵۰ هزار نفری کشاورزان اصفهان با استاندار جدید و با پا درمیانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به توافق رسیدند و بیانیه ای در هفت بند تنظیم شد که در بند انتهایی آن مبین جمع کردن چادر کشاورزان از بستر زاینده رود بود.

در این میان، حسین وحیدا عضو هیات مدیره صنف کشاورزان اصفهان اعلام کرد: "کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه‌هایی پیگیری خواهند کرد و این کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارند".

همچنین مطابق بیانیه شماره پنج شورای میرآبها و آب بران حوضه زاینده رود از روز شنبه ششم آذر طبق توافق بعمل آمده، اجرای مصوبات با مدیریت کمیته ای مرکب از نمایندگان صنف کشاورزی (شورای میرآبها و آب بران) و سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای و استانداری شروع می شود که گزارش های لحظه به لحظه، متعاقبا آن اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین