کد خبر: ۷۳۹۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

راب مالی: کشور‌های عربی خواهان توسعه روابط با ایران هستند

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده بود، از استقبال کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران در صورت احیای برجام خبر داد.
راب مالی: کشور‌های عربی خواهان توسعه روابط با ایران هستند
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد که کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواهان احیای برجام به منظور توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران هستند.

«راب مالی» نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین سفر کرده بود، در گفتگو با شبکه رادیویی «ان پی آر» آمریکا، از استقبال کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران در صورت احیای برجام خبر داد.

وی در این خصوص توضیح داد: «دو مسیر پیش‌رو وجود دارد، یک راه، بازگشت به توافق (برجام) است که در آن صورت ما، کشور‌های حوزه خلیج (فارس)، آماده هستیم تا روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را (با ایران) گسترش دهیم؛ و این چیزی است که آن‌ها (کشور‌های حوزه خلیج‌فارس) می‌گویند که خواهان انجام آن هستند و می‌خواهند منطقه را از نظر اقتصادی و دیپلماتیک کامل کنند».

وی سپس ادامه داد: «اما اگر آن‌ها (ایران)، به توافق بازنگردند. اگر به تشدید و افزایش پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهید، این درب بسته خواهد شد. ایران بار دیگر عامل بحران عدم اشاعه خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
1
1
خنده داره
راب مالی سخنگوی شورای همکاری خلیج فارس شده
قشتگ معلومه که اینا بدون اجازه امریکا آب هم نمی خورن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین