کد خبر: ۷۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

تا کی برای تزریق "دوز دوم" واکسنِ کرونا فرصت داریم؟

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به لزوم تزریق دوز دوم واکسن کرونا گفت: نهایت فاصله تزریق میان دو دوز در انواع واکسن های کرونا متفاوت است.
تا کی برای تزریق
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا جانبخش با بیان اینکه تزریق یک دوز واکسن تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد، گفت: برای کارآمدی واکسن کرونا حتما باید دو دوز آن تزریق شده و حداقل سه هفته از آن بگذرد تا ایمنی لازم در بدن افراد ایجاد شود.

جانبخش گفت: در همین راستا بسیار ضروری است که افراد نسبت به تزریق به موقع دوز دوم واکسن کرونا اهتمام داشته باشند.

وی افزود: در واکسن های برکت و سینوفارم فاصله بین دو دوز حدود یک ماه است و این فاصله زمان مطلوب برای تزریق دوز دوم واکسن است.

جانبخش تصریح کرد: در خصوص واکسن "آسترازینکا" هم فاصله مناسب سه تا چهار ماه است و افراد باید بعد از گذشت این مدت نسبت به تزریق دوز دوم این واکسن اقدام کنند.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص افرادی که زمان تزریق دوز دوم خود را فراموش کرده اند، گفت: در خصوص واکسن های برکت و سینوفارم چنانچه افراد زمان مناسب تزریق دوز دوم را فراموش کرده اند، تا چهار ماه پس از تزریق دوز اول هم برای تزریق دوز دوم فرصت دارند.

وی افزود: بعد از چهار ماه هم افراد مجاز به تزریق دوز دوم هستند، اما این افراد حتما باید دوز سوم واکسن را نیز بعدا تزریق کنند.

جانبخش گفت: در خصص واکسن آسترازینکا هم افراد تا شش ماه برای تزریق فرصت دارند. البته پس از آن نیز امکان تزریق دوز دوم وجود داشته، اما باید حتما بعدا دوز سوم واکسن را نیز تزریق کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین