کد خبر: ۷۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۳
امروز انتخابات دموکراتها در پنسیلوانیا

آخرین شانس هیلاری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات پنسیلوانیا امروز در حالی برگزار می‌شود كه پیروز شدن احتمالی باراک اوباما به رقابت چند ماهه اش با هیلاری كلینتون برای كسب امتیاز نامزدی نهایی انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه پایان خواهد داد. 

گرچه باراک اوباما دیروز اذعان كرد كه وی در رای گیری امروز در پنسیلوانیا پیروز نخواهد شد، اما اعلام كرد كه انتظار دارد رقابت تنگاتنگی با هیلاری كلینتون داشته باشد كه درباره قدرت هیلاری در باقی ماندن در عرصه رقابت، تردید ایجاد خواهد كرد.
با این حال در صورتی رقابت‌های انتخاباتی خسته کننده دو نامزد دموکرات که باعث دودستگی شدید و نیز سردرگمی رای دهندگان طرفدار دموکرات ها شده است، باز هم ادامه پیدا می كند كه هیلاری كلینتون با اختلاف ده درصد در انتخابات امروز از اوباما بیشتری كسب كند. 

در حالی كه اوباما تا این دور از انتخابات مقدماتی، برتری قابل ملاحظه ای در برابر كلینتون، رقیب هم حزبی اش به دست آورده است كه هیلاری باید با اختلاف رای بالای 10 درصد، رهبران دموكرات ها را به اجازه باقی ماندن وی در عرصه رقابت تعیین نامزد نهایی حزب متقاعد كند.

با این وجود، حتی اگر هیلاری بتواند در انتخابات امروز، برتری زیادی كسب كند، با این وجود مجموع منابع مالی اندکی كه وی برای اداره باقی رقابت ها در اختیار دارد، به امکان حضور وی را به تردید انداخته است. اوباما توانسته است تا ابتدای ماه آوریل ، 42 میلیون دلار ذخیره كند كه دو برابر مقدار پولی است كه كلینتون تا این مدت، جمع آوری كرده است. افزون بر اینكه اردوی هیلاری، ده میلیون و سیصد هزار دلار بدهی نیز دارد.

تامین هزینه های تبلیغاتی از این راه، توانسته است تاثیر مثبتی در پیشتازی اوباما داشته باشد. برای مثال دیروز تبلیغی كه از اوباما در چند ایستگاه تلویزیونی ایالتی در فیلادلفیا پخش شد، چهل درصد از ساكنان ایالت را شامل شد در حالیکه هیلاری به دشواری می تواند این هزینه ها را بپذیرد. 

در اوج این رقابت های انتخاباتی، اوباما دیروز كلینتون را به اتخاذ تاكتیک های محتاطانه و نیز دروغگویی متهم كرد؛ شیوه ای كه جمهوری‌خواهان سال ها پیش در برابر خانواده كلینتون ها در كاخ سفید استفاده كردند. 

بر اساس برآوردها، هشت میلیون نفر در انتخابات امروز در یكی از بزرگ ترین ایالت های آمریكا پای صندوق خواهند رفت كه بر اساس نظرسنجی «دانشگاه كوئینیپیاک» در «كانكتیكات»، هیلاری با 51 درصد آرا در برابر 42 درصد آرا، اوباما را شكست خواهد داد. نظرسنجی «دانشگاه سافولک» در «بوستون» نیز نشان داد كلینتون با 52 درصد رای در برابر 42 درصد رای اوباما، به پیروزی خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین