کد خبر: ۷۳۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
شهریار مشیری:

حمله دولت به مجلس به دلیل ناکامی‌اش است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشیری گفت: «دولت نهم به دلیل ناکامی‌هایش به دوستان خودش هم رحم نمی‌کند و شاهد هستیم که تقریبا نیمی از کابینه دولت در آستانه تغییر یافتن است». 

 شهریار مشیری نماینده بندرعباس در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص نامه انتقادی احمدی‌نژاد به حداد عادل گفت: «دولت همیشه زمانی به مجلس حمله می‌کند که مجلس در تعطیلی به سر می‌برد و از عمر مجلس هفتم تنها چند هفته دیگر باقی نیست و در نتیجه زمانی دولت به مجلس حمله می‌کند که مجلس تعطیل باشد تا نمایندگان نتوانند جواب اتهامات دولت را در مجلس بدهند».

وی افزود: «عملکرد دولت همراه با فرافکنی است و دولت نتوانسته که مشکلات کشور را حل کند همچنین دولت به شعارها و وعده‌هایی که داده است نتوانسته عمل کند و وضع معیشتی مردم از گذشته بدتر شده است».

وی افزود: «در این دو سال و نیم کار دولت فقط به کارهای فرعی معطوف بوده است. در سال اول که فقط شعار می‌داد و بعد می‌گفت که گرانی شایعه‌سازی و کار ایادی استکبار است. اکنون عاقلان متوجه شدند که دولت نهم توان اداره کشور را ندارد و نمی تواند وضعیت معیشتی مردم را بهبود بدهد».

مشیری تصریح کرد: «دولت نهم در عرصه سیاست خارجی هم موفقیتی نداشته است. بنابراین به دلیل این ناکامی‌ها دولت به دوستان خودش هم رحم نمی‌کند و شاهد هستیم که تقریبا نیمی از کابینه دولت در آستانه تغییر یافتن است».

وی اضافه کرد:‌ «در این دولت هر وزیری که تغییر کرده است فرد ضعیف‌تری جایگزین او شده است و فردی مطیع‌تر و بله قربان‌گو وارد کابینه شده است».

نماینده بندرعباس تاکید کرد: «من تاکنون هیچگونه موفقیتی در دولت نهم ندیده‌ام. با توجه به اینکه هیات رئیسه مجلس هفتم تماما در اختیار دولت بود و رئیس این مجلس هم می‌گوید افتخار مجلس این است که از دولت حمایت کند و تاکنون هیچ دولتی از حمایت هیات رئیسه مجلس به این صورت برخوردار نبوده است و ما شاهد هستیم که اکنون بسیاری از سوالات نمایندگان در هیات رئیسه انباشته شده است و نمایندگان نتوانستند در این مجلس نظارتی بر عملکرد دولت داشته باشند».

وی افزود: «با توجه به اینکه همه ابزارها برای فعالیت دولت وجود داشته است اما دولت نتوانسته که کار مناسبی انجام دهد و به همین دلیل هم دست به فرافکنی می‌زند و در مقابل این هجمه‌ها هم هیات رئیسه مجلس نیز کوتاه می‌آید و اجازه می‌دهد که این ترکش‌های دولت به پیکره مجلس بخورد».

عضو فراکسیون اقلیت اظهار داشت: «مجلس در به وجود آمدن مشکلات مردم مقصر نیست و دولت مقصر اصلی همه این مشکلات است».

وی ادامه داد: «دولت می‌گوید ما تورم را مهار کردیم از سوی دیگر بانک مرکزی اعلام می‌کند تورم 18 درصد است از طرفی دیگر اقتصاددانان اعلام می‌کنند که تورم واقعی بالای 30 درصد است این تناقضات را دولت تاکنون نتوانسته که جواب بدهد و فقط کار دولت شده فرافکنی و جوسازی».

عضو کمیسیون آموزشی و تحقیقات خاطرنشان کرد: «اگر توجه کنید هیچکدام از نمایندگانی که از دولت انتقاد می‌کردند تایید صلاحیت نشده اند و معنای این کار این است که همه به دولت کمک می کنند که بتواند کارش را به نحو احسن انجام دهد که در عمل می‌بینیم که دولت ناتوان است».

وی افزود: «دولت دنبال این است که مجلس هشتم مطیع‌تر از مجلس هفتم باشد. و با این وضعیت من دورنمای خوبی از آینده کشور نمی‌بینم. مجلس و دولت در کشوری پویا است که تضارب افکار و آرا باشد و مجلس باید محل نقد عملکرد دولت باشد تا کشور به سمت پویایی حرکت کند».

مشیری در پایان گفت: «رئیس جمهور در این روزهای پایانی مجلس هفتم مزد حمایت‌های حداد عادل را داد و دولت در این روزهای پایانی ضربات نهایی را به پیکره مجلس می‌زند تا خودش را از این گردابی که گرفتار آن شده است نجات دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین