کد خبر: ۷۳۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴

دیدار استاد شجریان از نمایشگاه آثار استاد کاتوزیان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا شجریان عصر روز دوشنبه دوم اردیبهشت با حضور سرزده در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه 50 سال نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کاتوزیان در نگارخانه اصلی این فرهنگسرا بازدید کرد.

به گزارش مهر، استاد شجریان در پایان این دیدار یکساعته که اصغر مهرآئین رئیس فرهنگسرای نیاوران نیز وی را همراهی می‌کرد در گفتگو با روابط عمومی فرهنگسرا خلاقیت و نگاه منحصربفرد مرحوم کاتوزیان را ستود و گفت: "آثار استاد خاص ایشان بود. او در گونه‌ای از نقاشی به رتبه‌ای دست یافت که مختص ایشان است و کس دیگری به این مرحله نرسیده است."

استاد آواز ایران افزود: "در آثار او عناصری نظیر رنگ چنان چیده شده که همه چیز در خدمت موضوع است و نگاه و چشم بیننده بر سوژه و مقصود نقاش متمرکز می‌شود . این مهم از نهایت استادی و تسلط او حکایت دارد و بر این گواه است که زنده‌یاد استاد کاتوزیان هنرمند زمانه خود بود."

استاد شجریان همچنین در دفتر یادبود نمایشگاه نقاشی‌های کاتوزیان به یادگار نوشت: "تأثری از این بیشتر نمی‌شود که نمایشگاه بزرگ استاد زمانه، جناب کاتوزیان، را بدون حضور خودشان ببینم. یادشان گرامی و آفتاب هنرشان از فرهنگ ایران برکشیده باد."

چهارشنبه چهارم اردیبهشت آخرین روز نمایشگاه زنده‌یاد استاد عباس کاتوزیان است و هر روز تقریبا بیش از 500 نفر از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. از 22 فروردین بیش از هفت هزار نفر به تماشای نمایشگاه آمده‌اند و چون نمایشگاه گروهی عکس جمعه ششم اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود، ساعت 20 چهارشنبه آخرین فرصت بازدید از آثار آن مرحوم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین