کد خبر: ۷۳۹۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

تاجر بزرگ اینستاگرامی، کلاهبردار بود

رییس پلیس فتای پایتخت از بازداشت فردی که با معرفی خود به عنوان یک تاجر موفق در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده بود، خبر داد.
تاجر بزرگ اینستاگرامی، کلاهبردار بود
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت: مدتی قبل فردی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که با هدف سرمایه گذاری در تجارت های بزرگ در فضای مجازی با فردی در اینستاگرام که خود را تاجری موفق معرفی کرده بود، آشنا شده اما مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ این فرد در جزئیات آشنایی‌اش با متهم نیز گفت که در حال جستجو در شبکه های اجتماعی بوده که با متهم که بسیار خوش صحبت و دارای روابط عمومی بالا بود آشنا شده است. متهم خودش را از تجار موفق و با نفوذ در میان بزرگان و سرمایه‌داران معرفی کرده و به شاکی گفته بود که حاضر است برای یک سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک به او کمک کرده و سرمایه‌اش را چندین برابر کند.

رییس پلیس فتای پایتخت ادامه داد:‌بنا بر اظهارات شاکی، مدتی پس از آشنایی با متهم، او پیشنهاد کرد تا با همراهی فرد دیگری در یک پروژه تجارت بزرگ اینستاگرامی مشارکت کرده و به شاکی تضمین داده پس از دریافت مبلغ 500 میلیون تومان طی کمتر از چند ماه این مبلغ را دو برابر کند. شاکی نیز این پیشنهاد را پذیرفته اما پس از واریز وجه به حساب متهم، با تلفن همراه خاموش و عدم پاسخگویی وی مواجه شده است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه تیمی از ماموران پلیس فتای تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را با فوریت در دستورکار خود قرار دادند، گفت:‌ با اقدامات انجام شده ردی از متهم به دست آمد و ماموران نیز با پیگیری آن اقدام به شناسایی محل اختفای این فرد در یکی از مناطق جنوبی تهران کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت:‌این فرد تحت بازجویی قرار گرفته و مشخص شد که هیچ ارتباطی با تجارت نداشته و دارایی مالی خاصی هم ندارد. این فرد در جریان بازجویی‌ها به جرم خود در خصوص کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام تحت عنوان تاجر اقرار کرد. در همین راستا نیز این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین