کد خبر: ۷۴۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

هشدار درباره پشه آئدس در هرمزگان؛ خطرناکتر از کروناست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: طبق دستور استاندار باید فرمانداران و دستگاه های اجرای همه امکانات و تدابیر لازم را برای پیشگیری و مقابله با پشه مخرب و کشنده آئدس بسیج کنند.
هشدار درباره پشه آئدس در هرمزگان؛ خطرناکتر از کروناست
آفتاب‌‌نیوز :

علی رئوفی عصر یکشنبه در نشست فوق العاده کنترل، مراقبت و پیشگیری از گسترش پشه آئدس در سطح استان با اشاره به مشاهده این پشه در شهر بندرعباس افزود: آئدس پشه ای بسیار سخت جان بوده که اقدام به تخم ریزی می کند و با توجه به ماندگاری بالای تخم های پشه حتی پس از یک سال اگر رطوبت و آب به آن‌ها برسد رشد می کنند و این پشه خون خواری در روز دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزبان پشه مخرب آئدس انسان است و در کانون ها و تجمع های انسانی خطرهای بیشتری دارد و فرد مبتلا به بیماری می تواند دیگران را با توجه به قدرت انتقال بیماری آلوده کند. با توجه به مشاهده پشه مخرب آئدس در لاستیک ها تمامی آپاراتی ها نسبت به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با جمع آوری لاستیک های غیرقابل استفاده و سم پاشی محیط کار اقدام کنند.

پشه آئدس خطرناکتر از کروناست

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به خطرهای این پشه، تصریح کرد: پشه آئدس عامل انتقال تب دانگی است و این تب همراه با خون ریزی حتی مرگ و میر همراه است که خطر آن از کرونا نیز بیشتر است.پشه آئدس عامل ایجاد بیماری دیگری است که باعث ضعف عضلانی و زمین گیر شدن افراد بویژه در تجمع های انسانی می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: پشه آئدس عامل انتقال بیماری زیکا است که در صورت ابتلا مادران باردار اثرهای مخربی برای جنین در پی دارد.

رئوفی با اشاره به اهمیت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، تصریح کرد: پشه آئدس از نظر اقتصادی در صورت عدم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه آثار مخربی برای استان با توجه به گردشگر پذیر بودن آن دارد و می تواند زمینه ساز مختل شدن فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم در خصوص پشه آئدس، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط تمام ظرفیت ها را برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در بخصوص پشه آئدس به مردم در دستور کار قرار دهند.  پشه آئدس با توجه به آلودگی کشورهای همسایه از طریق وارداتی که از این کشورها می شود وارد استان شده است.

رئوفی با تاکید بر از بین بردن زیستگاه های پشه آئدس، افزود: مکان های که از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان زیستگاه پشه مخرب آئدس معرفی شود سریع پاکسازی و سم پاشی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت بسیج امکانات برای مقابله با پشه آئدس، خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، گروههای مردمی، نیروهای جهادی، هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای نظامی که هموار در همه صحنه ها همراه بوده اند با دانشگاه علوم پزشکی استان برای مهار پشه آئدس همکاری و همراهی کنند تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از تحمیل هزینه های درمان جلوگیری شود.

رئوفی گفت: رسانه ها از جمله صداوسیما، خبرگزاری ها و فعالان شبکه های اجتماعی با اطلاع رسانی مناسب اهمیت موضوع را به عموم مردم منتقل کنند. برای مدیریت بیماری پشه آئدس نیازمند همراهی و مشارکت مردمی هستیم و بسیاری از مشکلات و چالش ها با همراهی های مردمی مرتفع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین