کد خبر: ۷۴۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

حمله اسرائیل به حرم ابراهیمی

رئیس رژیم صهیونیستی امروز، یکشنبه تحت حراست شدید نیروهای ارتش این رژیم به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری وارد شد.
حمله اسرائیل به حرم ابراهیمی
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، نیروهای اشغالگر مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به حرم ابراهیمی شدند و راه اهالی که در مسیر منازلشان واقع در خیابان الشهدا در اطراف حرف ابراهیمی بودند،‌ سد کردند. در حالی‌که اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم به همراه گروه‌های از رهبران شهرک نشین عازم این منطقه شدند. موشه راز از حزب مرتز عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز در این یورش حضور داشت.

شاهدان عینی گفتند، ده‌ها فلسطینی پرچم فلسطین را بعد از نماز ظهر در مقابل ورودی مسجد ابراهیمی به دست داشتند و یورش هرتزوگ به مسجد را محکوم کردند.

در گیری‌هایی بین فعالان اسرائیلی مخالف این اقدام تحریک آمیز هرتزوگ در ورودی مسجد ابراهیمی روی داد.

جمال ابو عرام، مدیر اوقاف الخلیل ضمن محکوم کردن ورود هرتزوگ به حرم ابراهیمی گفت، این بازدید در چارچوب تقویت شهرک سازی در الخلیل و چراغ سبز نشان دادن به شهرک نشینان در کشتار فلسطینی و اهانت به مسجد است.

وی اشاره کرد، مسجد ابراهیمی در معرض تدابیر یهودی سازی فزاینده‌ای است. او خواستار مداخله جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

او گفت، این بازدید در سطح سیاسی اسرائیل اتفاقی خطرناک است.

هرتزوگ شمع عید حانوکا را به همراه خاخام اصلی ارتش شای ابرامسون روشن کرد.

هرتزوگ گفت: به رغم تمام پیچیدگی‌ها قدرت ارتباط یهودی با شهر الخلیل رو به افزایش است و این مکان متعلق به میراث آبا و اجدادی ماست و باید این مساله به رسمیت شناخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین