کد خبر: ۷۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳

آخرین آمار مبتلایان ایدز در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آقتاب:‌ دكتر عباس صداقت رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت شمار مبتلایان شناسایی شده به HIV / ایدز را تا ابتدای فروردین ماه سال 87، 17 هزار و270 نفر اعلام كرد و گفت: تعداد 9/93 درصد این افراد را مردان و 1/6 درصد را زنان تشكیل می‌دهند.

دكتر عباس صداقت در گفت وگویی با ایسنا، با استناد به آمار جمع آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، افزود: همچنین در حال حاضر هزار و 368 نفر نیز مبتلا به ایدز شناسایی شده و دو هزار و 533 نفر از افراد مبتلا فوت كرده‌اند.

وی گفت: 41 درصد از مبتلایان به HIV در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند که بالاترین نسبت در بین گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، علل ابتلا به HIV را در افراد به ترتیب استفاده از تزریق مشترك در مصرف كنندگان تزریقی مواد با شیوع 1/68 درصد، رابطه جنسی با شیوع 7/7 درصد، دریافت خون و فرآورده‌های خونی با شیوع 4/1 درصد عنوان و اعلام كرد: 6/0 درصد مبتلایان نیز از راه انتقال مادر به كودك به این ویروس آلوده شده‌اند.


صداقت یادآور شد:همچنین راه انتقال در 2/22 درصد از مبتلایان نامشخص مانده است.

وی با تاكید بر این كه در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر كشورها، موارد شناسایی شده تنها بخشی از كل موارد ابتلاست، اذعان كرد: تخمین موارد مبتلا در سال 86 بر اساس الگوی پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت، حدود 80 هزار نفر برآورد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین