کد خبر: ۷۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

تداوم آلودگی هوا و بارش باران در این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های جنوب کشوراز تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۸ آذرماه) هشدار داد.
تداوم آلودگی هوا و بارش باران در این استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: امروز (۸ آذرماه) در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، برخی نقاط در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد وبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: سه شنبه (۹ آذرماه) در جزایر واقع در تنگه هرمز، برخی نقاط کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی و رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور اظهارکرد: چهارشنبه (۱۰ آذرماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ آذرماه) گستره فعالیت سامانه، کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز همچنین شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرا خواهد گرفت همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی نیز آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۱۲ آذرماه) در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر بصورت برف خواهد بود.

وی افزود: شنبه (۱۳ آذرماه) در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی دو روز آینده تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ آذرماه) در شمال غرب و سواحل شمالی وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ آذرماه) کاهش نسبی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد در این مناطق رخ می دهد همچنین طی پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ آذر ‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۰ آذرماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ آذرماه) اهواز با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین