کد خبر: ۷۴۰۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

استقبال ایرلند از مذاکرات وین

سفیر و نماینده دائمی ایرلند در سازمان ملل که کشورش به عنوان تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ استقبال کرد و گفت ما با هوشیاری نظاره گر هستیم.
استقبال ایرلند از مذاکرات وین
آفتاب‌‌نیوز :

"جرالدین برن ناسون" سفیر و نماینده دائمی ایرلند در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند در سطح سیاسی با طرف ها در ارتباط است.

وی تصریح کرد که ما منتظر این بازگشت خوب به مذاکرات بوده ایم و معتقدیم برجام یکی از مهمترین دستاورد های دیپلماتیک در سال های اخیر بوده است.

سفیر و نماینده دائم ایرلند در سازمان ملل متحد در عین حال مدعی شد که برجام به عنوان بهترین روش برای کنترل فعالیت های هسته ای ایران است.

وی اظهار داشت: می خواهیم همه طرف ها با حسن نیت به میز مذاکره بازگردند و برجام دوباره در مسیر خود قرار گیرد.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ با محوریت لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، امروز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شد.

این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست علی باقری کنی مذاکره ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شده است.

انریکه مورا انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این دور از مذاکرات، به لغو تحریم های امریکا علیه ایران بیانجامد، روز نخست مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت که مذاکرات جاری در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت و تمام طرف ها برای احیای مفاد برجام مصمم هستند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در آستانه دور جدید مذاکرات وین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده‌ایم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با یک اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده است. ترکیب هیات جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده این عزم و جدیت جمهوری اسلامی ایران برای برداشتن گام‌های جدی در زمینه لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکایی ها علیه ملت ایران دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به طور موثر برای تامین هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه لغو این تحریم‌ها نقش داشته باشد.

ایران تا یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند.

اما پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین