کد خبر: ۷۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲

آیا حجت. ف عامل اصلی قاچاق سنتوری بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت ف. که مدتی قبل به عنوان اصلی‌ترین پخش کننده‌ی قاچاق فیلم «سنتوری» دستگیر شده گفت: از غیرقانونی بودن فروش این فیلم اطلاعی نداشته‌ام.

به گزارش ایسنا، با گذشت بیش از سه ماه از عرضه‌ی غیر قانونی نسخه‌ی قاچاق فیلم «سنتوری»، امروز عامل اصلی قاچاق این فیلم که اسفند ماه معرفی شده بود، در یک برنامه‌ی رادیویی به همراه مرتضی شایسته پخش‌کننده و فرامرز فرازمند تهیه‌کننده سنتوری حضور پیدا کرد و گفت: من از ابتدا سینمای ایران و فیلم‌های داریوش مهرجویی را از فیلم «گاو» دنبال می‌کردم. حتی دلیل انتخاب شغلم نیز علاقه‌ام به فرهنگ و سینما بوده است و مسائل مادی آن برایم اهمیت چندانی نداشته است.

او خود را ۲۴ ساله و دیپلم ریاضی معرفی کرد و ادامه داد: در مغازه‌ی کوچکی که واقع در یکی از فقیرترین محله‌های تهران است، فیلم‌های مجاز را عرضه می‌کردم و فیلم «سنتوری» تنها فیلم غیر مجازی بود که مسوولان در محل کارم یافتند.
حجت ف. که در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شده است، از تهیه‌کننده‌ی این فیلم طلب بخشش کرد و عنوان کرد: بعد از آزادی‌اش کار عرضه‌ی فیلم را به صورت قانونی ادامه خواهد داد.

وی در مورد چگونگی ورود این اتهام نیز اظهار کرد: عده‌ی زیادی به این دلیل دستگیر شدند. اما از آنجا که تعداد فیلم‌های من بیش از سایرین بود، به عنوان متهم اصلی شناخته شدم. در صورتیکه خود من هم این فیلم را از طریق فرد دیگری تهیه می‌کردم، اما از آنجا که نتوانستم او را پیدا و معرفی کنم به عنوان عامل اصلی قاچاق این فیلم شناخته شدم.

بنا بر این گزارش، فرامرز فرازمند تهیه‌کننده «سنتوری» در بخش دیگری از برنامه‌ی «ساعت ۲۵» که از رادیو جوان پخش می‌شد با تاکید بر اینکه همچنان علت اصلی چگونگی این اتفاق نامشخص است، گفت: یکی از علل این حادثه را عطش مردم برای دیدن فیلم می‌دانم و ما نیز برای جلوگیری از چنین اتفاقی هیچگونه اکران خصوصی‌ را برای فیلم نگذاشته بودیم.
او با اشاره به ایراداتی که در زیرنویس نسخه‌ی موجود در بازار وجود دارد، افزود: امروزه برای نمایش فیلم‌ها در خارج از کشور، زیرنویس توسط دستگاه‌های خاص به زبان کشورمقصد، بر روی فیلم حک می‌شود بنابراین نسخه‌ی موجود در بازار، در هیچ کشوری به این شکل اکران نشده است.

مرتضی شایسته، پخش‌کننده‌ی این فیلم هم بدترین وضعیت را وضعیتی دانست که فرد هم مال خود را از دست بدهد و هم در معرض اتهام قرار بگیرد.

وی با اشاره به این نکته که تمامی عوامل فیلم افراد حرفه‌ای هستند، اعتقادش را اینگونه مطرح کرد: افراد حرفه‌ای به دلیل عشقی که به سینما دارند و به دلیل علاقه‌ای که برای دیدن فیلم‌های خود بر پرده‌ی نقره‌ای سینما و در کنار مردم دارند، چنین عملی را انجام نمی‌دهند و بیان این اتهامات می‌تواند باعث فرافکندن پوشش امنیتی برای دزدان وعاملین قاچاق باشد.

او همچنین به قوانین سخت کشورهای دیگر در زمینه قاچاق فیلم اشاره کرد و افزود: امروزه بسیاری از فیلم‌های سینمایی ما توسط کشورهای دیگر بر روی سایت‌های اینترنتی قرار می‌گیرند و در این راستا ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه‌ می‌خواهیم جلوی این روند را بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین