کد خبر: ۷۴۰۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

چرا ماهی اینقدر گران شد؟

مدیرکل شیلات کرمانشاه علت افزایش قیمت ماهی در بازار را افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید و همچنین دلال بازی به دلیل نبود شبکه توزیع مناسب اعلام کرد.
چرا ماهی اینقدر گران شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید فرزاد افضلی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز صنعت آبزی پروری، گفت: هزینه‌های تولید از جمله تامین نهاده‌ها و کارگر افزایش پیدا کرده و فروش محصول با قیمت‌های قبلی برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

افضلی ادامه داد: از آنجایی که اکثر نهاده‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری شامل تخم چشم‌زده، بچه‌ماهی، غذای ماهی و ... وارداتی هستند، لذا افزایش قیمت دلار به طور مستقیم روی قیمت تمام شده ماهی تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه با اشاره به نبود مرکز تکثیر ماهیان سردابی و گرمابی در استان، گفت: این موضوع نیز به نوبه خود سبب افزایش هزینه‌های تولید ماهی در استان می‌شود، چون تولیدکنندگان ناچار به وارد کردن بچه ماهی از دیگر استان‌ها هستند که این موضوع هزینه‌های زیادی به آن‌ها تحمیل می‌کند.

افضلی در ادامه شبکه دلالی را هم در بالا رفتن قیمت ماهی در بازار بی تاثیر ندانست و گفت: برای اینکه محصولات شیلاتی از جمله ماهی به دست مصرف کننده برسد، چند دست جابجا می‌شود و در واقع قیمتی که تولیدکننده برای محصولش دریافت می‌کند بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که محصول در بازار به فروش می‌رسد.

افضلی با بیان اینکه دست به دست شدن محصولات شیلاتی و دلال بازی‌ها موجب افزایش قیمت ماهی شده، گفت: از آنجایی که شبکه توزیع مناسبی برای محصولات شیلاتی وجود ندارد، این موضوع به افزایش قیمت ماهی در بازار دامن می‌زند.

وی افزود: در حال حاضر همه تلاش مجموعه شیلات در سطح کشور و استان بر این است که با استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال در این حوزه شبکه توزیع محصولات شیلاتی را مناسب سازی کرده و موجب حذف دلال بازی‌ها فراهم شود.

افضلی اشاره‌ای هم به قیمت ماهی در بازار استان کرمانشاه داشت و گفت: امسال قیمت ماهی قزل آلا در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. سال گذشته همین وقت‌ها قیمت ماهی قزل آلا بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بود که هم اکنون بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان در نوسان است.

وی ادامه داد: قیمت ماهیان گرمابی نیز در استان نسبت به سال گذشته بین یک تا یک و نیم برابر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین