کد خبر: ۷۴۰۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

اردوهای ورزشی ایران و چین

سفیر چین در ایران در دیدار با رییس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی بر توسعه روابط و همکاری این رشته تاکید و به منظور برگزاری اردوهای مشترک ورزش‌های زمستانی میان دو کشور رایزنی کردند.
اردوهای ورزشی ایران و چین
آفتاب‌‌نیوز :

چانگ هوآ در دیدار با عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی و بازدید از پیست اسکی توچال اظهار داشت: ایرانیان ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی را بسیار دوست دارند و بعضی از ورزشکاران ایرانی در ورزش اسکی فوق العاده هستند.

سفیر چین در ایران با اشاره به بازی‌های المپیک زمستانی پکن گفت: المپیک زمستانی دو ماه دیگر در پکن برگزار می‌شود و ورزشکاران ایرانی هم در حال آمادگی برای این مسابقات هستند که امیدوارم بهترین‌ نتایج را کسب کنند.

وی ادامه داد: شی جین پینگ رییس جمهوری چین عنوان کرد که پکن آمادگی کامل دارد تا المپیک زمستانی را در امنیت کامل و شرایط فوق العاده برگزار کند. پکن اولین شهری است که هم مسابقات زمستانی و هم مسابقات تابستانی در آن برگزار شده و آمادگی خوبی برای برگزاری این المپیک دارد.

چانگ هوآ عنوان کرد: المپیک و المپیک زمستانی پکن میدانی برای ورزش و فرصتی برای تبادلات ورزشی است اما متاسفانه بعضی از سیاستمداران کشورهای غربی تلاش می‌کنند که این بازی را سیاسی کنند که چندی پیش حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار مجازی خود با عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین مواضع ایران را اعلام و با سیاسی کردن بازی‌های ورزشی مخالفت کرد و ما هم از دولت ایران قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رشته اسکی در ایران و چین بسیار رایج است و در سال‌های اخیر شاهد افزایش علاقه‌مندان به این رشته در چین بوده‌ایم. پیش از شروع پاندمی کرونا برخی از ورزشکاران برای اسکی از چین به ایران آمدند. پیست‌های ایرانی شرایط خوبی دارد و مردم ایرانی هم این ورزش را بسیار دوست دارند و می‌توانیم بین فدراسیون اسکی و ورزشکاران دو کشور همکاری‌های خوبی ایجاد کنیم.

در ادامه این دیدار عباس نظریان گفت: چین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در شهر پکن است که در همین راستا براساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین وزارت امور خارجه امروز میزبان سفیر چین در مجموعه پیست توچال بودیم تا ضمن بازدید وی از این مجموعه در زمینه افزایش تعاملات بین فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران و چین رایزنی هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آماده بودن مجموعه پیست اسکی توچال در این شرایط آب و هوایی برای سفیر چین جالب و حائز اهمیت بود که چنین پیستی با آمادگی بالا و در نزدیکی پایتخت وجود دارد که ورزشکاران برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به صورت جدی تمرین می کنند.

رییس فدراسیون اسکی عنوان کرد: طی صحبتی که با سفیر چین داشتیم، وی عنوان کرد که کشور چین حتی با جمعیت بالایی که دارد نتوانسته در ورزش های زمستانی ظرفیت‌های زیادی ایجاد کند و تقریبا ۳ استان از استان‌های شمالی یا شمالغربی بیشتر فضای برف و فضای اسکی دارند اما از روزی که میزبان المپیک زمستانی شده، توسعه ورزش‌های زمستانی در چین سرعت گرفته و این ظرفیت بسیار عالی است که با توجه به تعاملی که میان ایران و چین در حوزه‌های مختلف وجود دارد، می‌توانیم در حوزه ورزش‌های زمستانی نیز اردوهای مشترکی داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم حتی از تجهیزاتی که در چین تولید می‌شود با قیمت های مناسب تهیه و در پیست‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایط بازیکنان تیم ملی اسکی برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۲ گفت: در اولین فرصتی که به لحاظ شرایط آب و هوایی امکان حضور در پیست اسکی فراهم شد، تیم ملی ایران در توچال حضور پیدا کرد و اعضای دعوت شده به تمرینات تیم ملی زیر نظر مربیان روی پیست تمرین می‌کنند.

نظریان ادامه داد: در هفته آینده مسابقات اسنوبرد را در روز چهاردهم و پانزدهم آذرماه در پیست توچال خواهیم داشت و به محض اینکه برف دیزین هم در این پیست بنشیند مسابقات انتخابی که زیر نظر فدراسیون جهانی FIS برگزار می شود، در پیست دیزین انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین