کد خبر: ۷۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

ادعای حرکت ایران به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصدی

منابع آمریکایی خبر دادند که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته که طی آن ادعا شده ایران مقدمات فنی غنی سازی ۹۰% اورانیوم را فراهم کرده است. غنی سازی 90 درصد، ایران را به آستانه هسته‌ای شدن بسیار نزدیک می‌کند.
ادعای حرکت ایران به سمت غنی‌سازی ۹۰ درصدی
آفتاب‌‌نیوز :

دو منبع آمریکایی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی دو هفته پیش اطلاعاتی را با متحدان آمریکایی و اروپایی به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد ایران گام‌های فنی برای آماده سازی غنی سازی اورانیوم تا غنای ۹۰ درصد را برداشته است.

پایگاه آمریکایی آکسیوس نیز با انشار این خبر مدعی شد که غنی سازی ۹۰ درصد، ایران را به آستانه هسته‌ای شدن بسیار نزدیک می‌کند.

غنی سازی ۹۰ درصد به تنهایی برای ساختن سلاح هسته‌ای کافی نبوده و ایران نیز بار‌ها اعلام کرده است که هیچ قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.

منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران به یک یا دو سال برای دستیابی به نیازمندی‌های فنی اضافی برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط رژیم صهیونیستی با آمریکا به اشتراک گذاشته شده، ایران مقدماتی را فراهم کرده که به این کشور اجازه می‌دهد در صورتی که تصمیم بگیرد طی چند هفته غنی‌سازی ۹۰ درصد را آغاز کند.

کارشناسان اطلاعاتی صهیونیستی ارزیابی کرده‌اند که ایران می‌تواند این گام را با هدف دستیابی به اهرم فشاری در گفتگو‌های وین، اتخاذ کند.

منبع آمریکایی اضافه کرد که اسرائیل اطلاعات دیگری را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد تمایل ایران برای ایجاد اهرم فشار در مذاکرات وین، می‌تواند به این موضوع منجر شود که تهران به افزایش حملات علیه نیرو‌ها و منافع آمریکا در منطقه از طریق گروه‌های نیابتی خود در یمن، سوریه و عراق بپردازد.

آکسیوس نوشت که دفتر نخست وزیری و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ این رژیم از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند. کاخ سفید نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

آکسیوس در گزارش خود نوشت که گانتز طی روز‌های آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد که با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کند.

گانتز شامگاه دوشنبه نیز در رشته پیامی توییتری در واکنش به مذاکرات کنونی در وین اتریش میان ایران و گروه ۱+۴ نوشت: «ما با مذاکرات مخالف نیستیم، اما نباید به بدنامان کمک کنیم».

گانتز در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «این روزها، اسرائیلی‌ها در حال اشتراک اطلاعاتی با دوستانمان در سرتاسر جهان هستند که پیشروی ایران (در برنامه هسته‌ای ایران) را نشان می‌دهد که در تضاد با توافق کنونی ایران با کشور‌های اروپایی است».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من به شرکایمان گفتم، زمانی که می‌گذرد باید بهایی داشته باشد که این بها باید با تحریم و اقدام نظامی بیان شود تا ایران پیشروی هسته‌ای و رویکرد خصمانه خود در منطقه را متوقف کند».

نخست وزیر تنها رژیم دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا ادامه داد: «ما نیاز منطقه‌ای و بین‌المللی برای دست یافته به راه‌حلی با ایران را نادیده نمی‌گیریم، اما این موضوع، توجیهی برای ما به عنوان کشوری قدرتمند و مستقل برای ارائه راه‌حلمان در دفاع از خود با دستانمان ایجاد نمی‌کند و هر زمان که تصمیم بگیریم، این موضوع باید انجام شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین