کد خبر: ۷۴۰۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

تصاویر| پاییز مه آلود جنگل‌های درازنو گلستان

درازنو، دهکده‌ای ییلاقی و کوهستانی در بالاترین ارتفاعات کردکوی استان گلستان که در هر چهار فصل سال به دلیل محیط طبیعی زیبای و بکر خود، پذیرای گردشگران و مسافران بسیار است. این روستا به دلیل واقع شدن در ارتفاعات البرز، چشم انداز شگفت انگیزی به خلیج گرگان دارد و شهر‌ها و روستا‌های استان‌های گلستان و مازندران از ارتفاعات این روستا قابل مشاهده است.
تصاویر| پاییز مه آلود جنگل‌های درازنو گلستان
آفتاب‌‌نیوز :

درازنو که در رأس قله البرز و سرزمین مرتفعی واقع شده از گل و گیاهان رنگارنگ وحشی و دارویی، جنگل انبوه و سرسبز، آبشار و چشمه، بهره‌مند است.

این روز‌ها ارتفاعات استان گلستان رنگ پاییز به خود گرفته و با رنگ‌های چشم نوازی خودنمایی می‌کند. اینجا ارتفاعات جنگل کردکوی و در مسیر روستای درازنو است. دهکده ییلاقی و قشلاقی درازنو دارای ۱۶۰ خانوار ثابت است که فقط در دو فصل بهار و تابستان از محیط ییلاقی آن بصورت تفریحی استفاده می‌کنند.

تخریب منابع طبیعی در دهه‌های گذشته به اندازه‌ای شدید بود که در بهار و تابستان، با وقوع باران‌های شدید و رگباری، حجم زیادی از خاک دچار فرسایش شده و سیلاب منطقه از آنجا شروع و به اراضی کشاورزی و معابر شهرستان کردکوی آسیب و خسارت وارد کرده است. در این دهکده، خانه‌ها با شرایط اقلیم منطقه ساخته شده است.

خانه‌های کاهگلی با دیوار‌های چوبی و کاهگل و سقف کاله پوش مخصوص مناطق کوهستانی است. مزیت این گونه ساختمان‌ها در این مناطق، حفظ گرما در زمستان و جریان هوای خنک در تابستان است و مقاوم بودن در برابر لرزش و زلزله نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

در ضمن یکپارچگی بافت روستایی در اینجا وجود ندارد. برخی از ساختمان‌ها از چوب و تخته و کاه گل با کف کرسی است که بیشتر از سنگ کوهستانی و سقف کاله پوش و برخی از آن‌ها تمام چوب است.درازنو به دلیل داشتن چشم انداز زیبا و مشرف به تمامی نقاط جلگه‌ای از جمله کردکوی، گرگان، خلیج گرگان، میانکاله، بندر ترکمن می‌باشد و بسیار منحصر به فرد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین