کد خبر: ۷۴۰۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

زلزله برجام در بازار دلار، سکه و طلا

بازار ارز و طلای تهران امروز سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ با اخبار برجام شاهد زلزله قیمتی دلار، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
زلزله برجام در بازار دلار، سکه و طلا
آفتاب‌‌نیوز :

 قیمت دلار در ساعات پایانی معاملات نقدی روز گذشته با ۲۹ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شد. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که طرف‌های مذاکره کننده برجام در وین در حال گفتگو بودند. بعد از اولین روز مذاکره زلزله‌ای کم ریشتر در بازار ارز تهران اتفاق افتاد و پس لرزه‌های آن در بازار ارز امروز سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ نمایان شد.

قیمت دلار در بازار ارز امروز با افت ۴۳۰ تومانی بر روی ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. دلار در روند بازار ارز امروز برای ساعاتی مرز ۲۹ هزار تومان را هم از دست داد، اما با مقاومت توانست بار دیگر به بالای ۲۹ هزار تومان برسد. قیمت دلار در ساعت ۱۷:۳۷ دقیقه به وقت تهران با ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

قیمت درهم ریزش کرد

قیمت درهم روز گذشته وارد کانال ۸ هزار تومان شد و با ۸ هزار ۵۰ تومان معامله شد. قیمت درهم در ابتدای معاملات امروز این کانال را از دست داد و با ۹۰ تومان کاهش با قیمت ۷ هزار و ۹۶۰ تومان خرید و فروش شد. قیمت درهم در ادامه بار دیگر ریزش کرد و با ۷ هزار و ۹۲۰ تومان خرید و فروش شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۹ هزارو ۹۰ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار ۱۱۰ تومان پایین‌تر بود.

تداوم روند نزولی قیمت سکه و طلا

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد قیمت اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ در بازار امروز با ۱۷۹۵ دلار مبادله شد. در بازار داخلی هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان پایین رفت و ۱ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان را برای خود ثبت کرد. قیمت سکه نیز دیروز با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه در انتهای معاملات امروز ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافت و با ۱۲ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان خرید و فروش شد. با احتساب قیمت ۲۹ هزار ۲۰۰ تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان بود و حباب قیمتی سکه ۱.۷۴ درصد به دست می‌آمد.

برجام زیر ذره بین معامله گران بازار ارز تهران

امروز دومین نشست برجامی برای رسیدگی به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران برگزار شد. معامله گران بازار ارز تهران با ذره بین اتفاقات برجام را رصد می‌کنند. دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران دیروز با تاکید طرف ایرانی توافق کردند که به این مساله با اولویت پرداخته شود. طبق مذاکرات انجام شده، کارگروه دیگری هم در خصوص مسائل هسته‌ای تشکیل خواهد شد، اما جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت اولویت بخشی به دستورکار رفع تحریم‌ها اصرار دارد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در صفحه توییترش در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر این که آیا آمریکا در لغو تمامی تحریم‌های ایران جدی است، گفت: آمریکا آمادگی‌اش برای لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام را در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای تایید می‌کند. اما در دیپلماسی دوجانبه این جزئیات هستند که دردسرسازند.

اولیانوف گفت: ایران و غرب در مذاکرات بر سر بسیاری از مسائل، اختلافات بزرگی دارند، تهران هنوز آماده گفتگوی مستقیم با واشنگتن در مذاکرات وین نیست اینجا هیچ چیز تغییر نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین