کد خبر: ۷۴۰۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
جدیدترین آمار کرونا

ابتلای جهانی بیش از ۲۶۳ میلیون نفر تاکنون

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۷ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۷۴۳ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
ابتلای جهانی بیش از ۲۶۳ میلیون نفر تاکنون
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا همچنین با بیش از ۴۹.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۸۰۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۴ هزار و هند با بیش از ۴۶۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۹,۴۲۸,۹۱۳ ۸۰۳,۰۴۵
۲ هند ۳۴,۵۹۶,۷۷۶ ۴۶۹,۲۴۷
۳ برزیل ۲۲,۰۹۴,۴۵۹ ۶۱۴,۷۵۴
۴ انگلیس ۱۰,۲۲۸,۷۷۲ ۱۴۴,۹۶۹
۵ روسیه ۹,۶۳۶,۸۸۱ ۲۷۵,۱۹۳
۶ ترکیه ۸,۷۹۵,۵۸۸ ۷۶,۸۴۲
۷ فرانسه ۷,۶۷۵,۵۰۴ ۱۱۹,۱۳۱
۸ ایران ۶,۱۱۷,۴۴۵ ۱۲۹,۸۳۰
۹ آلمان ۵,۸۸۱,۴۲۳ ۱۰۲,۱۳۷
۱۰ آرژانتین ۵,۳۳۰,۷۴۸ ۱۱۶,۵۸۹

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۷۵ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۱۰ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۷۷۲ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۴۵ ابتلا و ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آلمان، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین