کد خبر: ۷۴۰۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

ترامپ ساعاتی پیش از شورش کنگره چه می کرد؟

ساعاتی پیش از شورش مرگبار ژانویه امسال در کنگره آمریکا، دونالد ترامپ از کاخ سفید با چندین وکیل و دستیارش تماس گرفت تا درباره راه‌های جلوگیری از تایید پیروزی انتخاباتی بایدن که شش ژانویه صورت می‌گرفت، صحبت کند.
ترامپ ساعاتی پیش از شورش کنگره چه می کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به این افراد گفت که معاونش مایک پنس، تمایلی ندارد که از نقش عمدتا تشریفاتی خود در زمان ریاست بر جلسه سنا به نحوی استفاده کند که موجب شود ترامپ برای دومین بار ریاست جمهوری را به دست بگیرد.

ترامپ همچنین از این افراد پرسید که چطور می‌شود جلوی تایید ریاست جمهوری بایدن را در شش ژانویه گرفت و این فرایند را به تاخیر انداخت تا انتخاب‌کنندگان جایگزینی برای خودش، راهی کنگره شوند.

این رایزنی‌ها بخشی از تماس‌های ترامپ با گروه مستقر در هتل ویلارد واشنگتن بود که سرپرستی آنها را رودی جولیانی، وکیل رئیس‌جمهوری وقت آمریکا بر عهده داشت و شامل جان ایستمن، بوریس اپشتین و استیو بنن، استراتژیست ترامپ می‌شد.

چندین منبع که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با روزنامه گاردین تایید کردند که ترامپ در تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله داشته است. در این رایزنی‌ها همچنین مشخص شد که دیدگاه‌های ترامپ، با انگیزه‌های جمعیت طرفدارش که به سمت کنگره حمله‌ور شدند و موقتا در روند تایید بایدن اخلال ایجاد کردند، منطبق بود.

با این حال چندین تن از وکلای ترامپ که آن روز در هتل ویلارد بودند، این مساله را تکذیب کردند که ترامپ برای جلوگیری از تایید پیروزی بایدن تلاش کرده باشد.

این افراد گفتند که آنها به خاطر تقلب آراء برای به تاخیر انداختن این فرایند تلاش داشتند.

تماس این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با وکلا و دستیارانش در هتل ویلارد، در کانون تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد که درباره حمله به کنگره بررسی می‌کند و به دنبال یافتن ارتباطی میان ترامپ و شورش کنگره است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین