کد خبر: ۷۴۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
تبلیغات

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین وسایل گرمایشی در خانه

خانه‌های مدرن و امروزی تفاوت زیادی با خانه‌های ساده و قدیمی دارد. متریال ساخت سازه و حتی نما‌های داخلی بیشتر با الهام از فضا‌های مدرن در بنا‌های غربی ساخته می‌شود. البته که لوازم منزل و از جمله لوازم گرمایشی و سرمایشی باید با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شود، اما برخی از این لوازم را می‌توانید برای اکثر دکوراسیون‌های داخلی استفاده کنید. اما در کل ویژگی‌هایی که لوازم منزل شما باید داشته باشند چندان در میان تمام دکوراسیون‌ها تفاوتی نمی‌کند.
۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین وسایل گرمایشی در خانه
آفتاب‌‌نیوز :

انتخاب لوازم گرمایشی منزل از جهات مختلف سخت و زمان بر است و ویژگی‌هایی مانند چندکاره بودن یک وسیله و کیفیت بالا همواره برای مصرف کنندگان مورد توجه بوده است. اما در عین حال پیدا کردن محصولی با این ویژگی‌ها چندان هم راحت نیست. ما در اینجا قصد دارم چند پیشنهاد شگفت انگیز برای استفاده بهتر از فضای منزل و همچنین خرید لوازم گرمایشی منزل به شما بدهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. چندکاره بودن وسایل گرمایشی

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک وسیله گرمایشی در خانه‌های کوچک امروزی بیشک چندکاره بودن آن است. وسیله‌هایی که چند کار مختلف را برای ما انجام میدهند ما را از خرید چندین وسیله معاف میکنند و در واقع یک وسیله کار چند دستگاه مختلف را انجام میدهد. به عنوان مثل یخچال فریزر‌های دو در، با مدل‌های مختلف ما را از خرید یخچال و فریزر بزرگ خلاص خواهد کرد. یخچال‌های ساید بیشتر مناسب خانه‌های بزرگ است و اگر شما صاحب خانه نیستید بهتر است از خرید یک یخچال بزرگ که حمل آن بسیار مشکل است خودداری کنید و یخچال فریزر‌های دو در و کوچک تری بخرید که کمی پهن هستند و جای کافی برای مواد غذایی شما خواهند داشت. مثال دیگری که در مورد این وسایل میتوانیم داشته باشیم کولر‌های گازی هستند که هم سیستم سرمایشی دارند و هم سیستم گرمایشی. این کولر‌ها بسته به قدرتی که دارند برای آب و هوای مختلفی ساخته شده اند و شما باید قبل از خرید توجه داشته باشید تا محصولی که میخرید در سردترین و گرمترین حالت منطقه شما توانایی کافی را داشته باشد. این محصول از جهات مختلفی یک محصول خوب و به صرفه است. شما با خرید یک کولر گازی دیگر نیازی به خرید بخاری نخواهید داشت و دیگر بخاری فضای خانه شما را اشغال نخواهد کرد. به عنوان مثال کولر گازی ایران رادیاتور هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت بسیار مورد توجه مصرف کنندگان این محصول قرار گرفته و از طرفی مصرف پایین انرژی آن را به یک محصول استاندارد تبدیل کرده است. مدل‌های مختلف کولر گازی ایران رادیاتور را میتوانید به صورت حضوری از نمایندگی‌های مجاز ایران رادیاتور و یا به صورت اینترنتی از فروشگاه دیجیکالا خریداری کنید.

۲. کم جا

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین وسایل گرمایشی در خانه

مورد دیگری که در خرید وسایل خانه باید به آن توجه داشته باشید کم جا بودن آن است. وسایل بسیار بزرگ برای خانه‌های بزرگ ساخته شده اند و همانطور که پیشتر گفته شد حمل و نقل وسایل بزرگ هم سخت است. برای خانه‌های امروزی که کوچک هستند باید از لوازم گرمایشی استفاده کنید که جای کمی بگیرند و کاربرد زیادی داشته باشند. اگر به فضای مجازی و همچنین اینستاگرام علاقه داشته باشید حتماً در ویدیو‌های مربوط به دکوراسیون منزل دیده اید که خانه‌های کره ای‌ها به چه صورت ساخته شده و چگونه از کمترین فضا‌ها بیشترین استفاده را کردهاند. خانه‌های کر‌های تنها یک مثال از خانه‌هایی است که از دکوراسیون‌های کمجا استفاده میکنند و امروزه استفاده از لوازم کمجا جدا از استفاده به صرفه از مکان زیبایی خاصی هم به همراه دارد. احتمالا آبگرمکن‌های بزرگ و استوان‌های شکل قدیمی را به خوبی به یاد دارید. این آبگرمکن‌ها بیش از اندازه بزرگ و جاگیر بودند و البته بسیار سنگین و غیر قابل حمل. برای حل این مشکل آبگرمکن‌های جدید و دیواری ساخته شدند که جای کمی اشغال می-کنند و از طرفی زیبایی خانه را هم حفظ میکنند. برای خرید یک آبگرمکن مناسب میتوانید به نمایندگی‌های بوتان مراجعه کنید. آبگرمکن بوتان در مدل‌های مختلف و به صورت دیواری برای خانه‌های کوچک و شیک طراحی شده و می‌توانید از این محصول برای خانه خود استفاده کنید.

۳. قدرت بالا

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین وسایل گرمایشی در خانه

نکته مهم دیگری که باید در مورد لوازم گرمایشی منزل خود بدانید این است که محصولی که خریداری میکنید را صرف زیبایی آن تهیه نکنید و حتما به قدرت آن توجه کنید. اگر وسیله گرمایشی که می-خرید، به عنوان مثال کولر‌های گازی دو کاره که هم گرمایشی هستند و هم سرمایشی، قدرت کافی برای گرم کردن محیط خانه یا محل کار شما را نداشته باشد و حداکثر دمای آن برای گرم کردن محل مورد نظر شما بسیار کم باشد این محصول برای شما مناسب نخواهد بود؛ بنابراین داشتن قدرت بالا یک نکته بسیار مهم برای وسایل گرمایشی و همچنین وسایل سرمایشی میباشد. اگر کولر شما در دمای بالا و مناطق بسیار گرم توانایی مطلوبی برای خنک کنندگی نداشته باشد احتمال گرمازدگی شما وجود خواهد داشت. قبل از خرید به حداکثر و حداقل دمای وسیل‌های که که میخرید دقت کنید.

۴. کم مصرف بودن

قبل از خرید به درجه مصرف محصول حتما دقت کنید. هرچه یک محصول گرمایشی یا سرمایشی درجه مصرف انرژی کمتری داشته باشد ارزش خرید آن بیشتر است. محصولاتی که درجه مصرف انرژی آن‌ها A و یا B باشد صرفه اقتصادی بیشتری دارند و همچنین از مصرف زیاد انرژی‌هایی مانند برق و گاز هم جلوگیری می‌کنند.

۵. با دوام

بسیار مهم است محصولی که خریده اید هم از نظر کارکرد اصلی دستگاه و هم از نظر کیفیت بدنه دوام کافی را داشته باشد. اگر محصولی گرمایشی که میخرید از جنس مرغوبی ساخته نباشد ممکن است خطر آفرین باشد و یا ممکن است پس از مدتی زنگ بزند بنابراین حتما قبل از خرید به جنس کالا و دوام بدنه به خوبی دقت کنید. برای مطالعه نکاتی در مورد نگهداری بهتر آبگرم کن دیواری به این مقاله مراجعه کنید.

۶. نداشتن دوده

محصولات گرمایشی عموما دود تولید میکنند. دود حاصل از این محصولات توسط دودکش خارج میشود، اما در بعضی محصولات نامرغوب این دوده به درستی خارج نمیشود و جدا از این که باعث سیاه شدن دیوار‌های خانه میشود ممکن است خطر خفگی به همراه داشته باشد و سلامتی شما را تحت شعاع قرار دهد بنابراین اگر یک محصول گرمایشی بسیار ارزان قیمت پیدا کردید شک نکنید که حتما دلیلی در این ارزانی وجود دارد و سلامتی خود در اولویت قرار دهید.

۷. قیمت مناسب

نکته آخری که باید به آن توجه کنید قیمت کالا است. می‌توانید از کالا‌های ارزان قیمت هم استفاده کنید، اما همانطور که گفته شد باید خطرات و مشکلات آن را هم بپذیرید. در واقع بهترین کار این است که در هنگام خرید محصولی با قیمتی مناسب را پیدا کنید که کیفیت بالایی داشته باشند و همچنین با بودجه مالی شما همخوانی داشته باشند.

به جز مواردی که گفته شد نکات بسیاری وجود دارند که تا حد زیادی سلیق‌های هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود کالای گرمایشی مورد نظرتان را انتخاب کنید و البته نکات ذکر شده را هم هنگام خرید در نظر داشته باشید تا یک خرید به صرفه و خوب داشته باشید.

نویسنده: سارا اقبالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین