کد خبر: ۷۴۰۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

پوتین: دارایی‌های افغانستان باید آزاد شود، طالبان سلاح نمی‌خرد

ولادیمیر پوتین گفته ‌است که طالبان میلیاردها دلار تسلیحات دارد که از دولت قبلی افغانستان و آمریکا باقی مانده است؛ به گفته او، آن‌ها نیازی به خرید بیشتر تسلیحات ندارند و بنابراین دارایی‌های افغانستان باید آزاد شود.
پوتین: دارایی‌های افغانستان باید آزاد شود، طالبان سلاح نمی‌خرد
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه در اتحادیه اقتصادی در مسکو اظهار کرد که طالبان به شدت به آن دارایی‌ها برای رسیدگی به بحران بشردوستانه، خرید دارو و حمایت از کودکان افغان احتیاج دارد.

به گزارش پایگاه خامه پرس، پوتین در حال حاضر به کشورها و نهادهای بین‌المللی پیوسته که از غرب خواسته‌اند تا بودجه ۹ میلیارد دلاری افغانستان را برای کمک برای بحران بشردوستانه آزاد کند.

رئیس جمهوری روسیه از "بانک‌های غربی" به خصوص "بانک‌های آمریکایی" خواسته است تا این بودجه را برای کمک‌های بشردوستانه آزاد کنند.

پوتین افزود: افغانستان در حال ورود به یک موقعیت وخیم است. اکنون وقت تشویق طالبان نیست اما این کار قسمتی از کنترل شرایط افغانستان است.

همچنین پوتین، متحدان غربی را به جرم اینکه از افغانستان "درس نمی‌گیرند" و "اشتباهات تکراری گذشته" را در سایر قسمت‌های جهان تکرار می‌کند، متهم کرد.

درخواست برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان همزمان با تصمیم "بانک جهانی" درخصوص آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلار جهت کمک به افغانستان داده شد که طالبان از این "تصمیم" استقبال کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
یک جور بایدی می گه مثل اینکه ددی طالبان هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین