کد خبر: ۷۴۰۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
تبلیغات

روش‌های محبوب برای درست کردن انواع قهوه در خانه

با توجه به روش‌هایی که در اینجا ذکر کردیم شما می‌توانید یک قهوه بینظیر برای روز‌های سرد پیش رو برای خودتان تهیه کنید و از عطر و طعم دلنشین قهوه با کیفیت بالا لذت ببرید.
روش‌های محبوب برای درست کردن انواع قهوه در خانه
آفتاب‌‌نیوز :

احتمالاً اگر به شما بگویند که چند نوع قهوه در جهان وجود دارد نام‌هایی مانند قهوه ترک و یا قهوه فرانسوی را به زبان خواهید آورد، اما حقیقتاً تنها سه نوع قهوه در جهان وجود دارد که این سه نوع بنا به موقعیت جغرافیایی که در آن کشت می‌شوند و شرایط آب و هوایی طعم‌های متفاوتی خواهند داشت. اما نام‌هایی که شما اصولاً از قهوه می‌شناسید در واقع روش تهیه قهوه هستند.

به عنوان مثال روشی که ترک‌ها برای فرآوری قهوه از آن استفاده می‌کنند را به روی قهوه می‌گذارند و به این صورت ما یک قهوه ترک خواهیم داشت. شاید شما هم فکر می‌کنید طرز صحیح درست کردن انواع مدل‌های قهوه در خانه یکسان است و تنها باید از آب جوش و پودر قهوه استفاده کنید، اما ما در اینجا قصد داریم تا کمی تصورات شما در مورد روش تهیه انواع مدل قهوه را تغییر دهیم و روش صحیح را به شما نشان دهیم بنابراین تا در انتهای این مقاله همراه ما باشید نکات کاربردی برای تهیه یک قهوه خوش طعم در منزل را به شما بگویم.

۱. قهوه ترک

روش‌های محبوب برای درست کردن انواع قهوه در خانه

باید بدانید که قهوه ترک دانه‌های ریز تری نسبت به قهوه فرانسوی دارد. در واقع در هنگام آسیاب دانه‌های قهوه در روش ترک دانه‌ها به خوبی پودر می‌شود. برای تهیه قهوه ترک ابتدا باید قهوه مرغوب و با کیفیتی تهیه کنید. می‌توانید از برند قهوه استارباکس استفاده کنید. این قهوه را می‌توانید از سایت‌های معتبر خریداری کنید.

برای آنکه یک قهوه ترک را به صورت سنتی تهیه کنید ابتدا باید به تعداد هر نفر یک فنجان آب ولرم کنار بگذارید همچنین به تعداد هر نفر به ۲ قاشق چای خوری پودر قهوه ترک احتیاج خواهید داشت و می‌توانید از شکر هم بنا به سلیقه خودتان استفاده کنید. برای تهیه یک قهوه به روش سنتی از شیر جوش فلزی دسته دار استفاده می‌کنیم و ابتدا به مقداری که لازم دارید را داخل شیر جوش بریزید و سپس قهوه را به تعداد افراد به آن اضافه می‌کنید و اگر میخواهید قهوه شیرینی داشته باشید می‌توانید برای هر نفر یک قاشق چای خوری شکر به این ترکیب اضافه کنید و یا می‌توانید تنها یک قاشق چایخوری به این ترکیب شکر اضافه کنید و قبل از اینکه شیر جوش را روی شعله قرار دهید مواد را به خوبی با یک قاشق کوچک با هم مخلوط کنید. پس از آن شیر جوش را روی شعله گاز قرار داده و دقت داشته باشید که نباید شعله گاز زیاد باشد و قهوه باید با حرارت کم تهیه شود.

اینکه قبل از قرار دادن شیر جوش روی حرارت باید آن را به خوبی هم بزنید یکی از مهمترین نکاتی است که در تهیه قهوه به روش سنتی از آن استفاده می‌شود. نکته مهم دیگری که در تهیه قهوه ترک بسیار اهمیت دارد این است که به هیچ عنوان زمانی که قهوه را روی شعله قرار داده اید قهوه را هم نزنید. بعد از چند دقیقه قهوه روی حرارت ملایم قرار گرفت حباب‌هایی روی آن تشکیل خواهد شد که باید این حباب‌ها را با قاشق چای خوری بگیرید و درون فنجانی که میخواهید قهوه در آن سرو شود بریزید. پس از چند دقیقه مشاهده می-کنید که یک کف سفید رنگی روی قهوه ترک ایجاد می‌شود. زمانی که متوجه شدید قهوه در آستانه به جوش آمدن است آن را از روی حرارت بردارید و قهوه شما آماده سرو می‌باشد. بسیار مهم است که دقیقاً زمانی که احساس کردید قهوه در حال به جوش آمدن است و قبل از این که کاملاً به جوش بیاید آن را از روی شعله بردارید، چون اگر قهوه روی حرارت بجوشد مزه اصلی قهوه از بین می‌رود و شما یک قهوه تلخ مزه خواهید داشت. نکته آخری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای آنکه کف سفید رنگ قهوه از بین نرود زمانی که می‌خواهید قهوه را از شیر جوش داخل فنجان بریزید باید این کار را به آرامی انجام دهید تا سطح قهوه زیباتر به نظر برسد.

در انتها باید در نظر داشته باشید که زمان درست شدن قهوه ترک هفت تا ده دقیقه می‌باشد و نباید شعله گاز را زیاد کرده و قهوه را ترک کنیم و باید دائم حواستان به قهوه باشد تا به جوش نیاید و مزه قهوه از حالت اصلی آن خارج نشود. همچنین برای مطالعه تاریخچه قهوه ترک می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

۲. قهوه فرانسوی

روش‌های محبوب برای درست کردن انواع قهوه در خانه

اصلی‌ترین تفاوت قهوه ترک با قهوه فرانسوی این است که دانه‌های قهوه‌ی فرانسوی کمی درشت‌تر از دانه‌های قهوه ترک می‌باشد و در واقع در هنگام آسیاب کردند کمی کمتر این نوع قهوه را آسیاب می‌کنند. بر خلاف قهوه ترک بهتر است تا قهوه فرانسوی را به همراه دستگاه اسپرسو ساز تهیه کنید. سعی کنید تا از یک دستگاه باکیفیت برای این کار استفاده کنید تا یک نوشیدنی مرغوب داشته باشید. ما به شما دستگاه اسپرسو ساز از برند دلونگی را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه با قیمت‌های مختلف و برای افرادی با بودجه‌های متفاوت تولید شده و شما می‌توانید با توجه به میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای این دستگاه بکنید مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از یک دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید روش‌های دیگری هم برای گرفتن دانه‌های درشت قهوه فرانسوی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از فیلتر‌های کاغذی که در بازار می‌فروشند استفاده کنید. برای استفاده از این فیلتر‌ها شما به یک لیوان پلاستیکی مناسب این کار احتیاج خواهید داشت که در زیر آن مجرا‌هایی برای خروج قهوه وجود دارد و در بالای لیوان شما قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید ابتدا یک یا دو قاشق چایخوری پودر قهوه فرانسوی را درون این فیلتر‌ها بریزید و فیلتر را درون لیوان پلاستیکی قرار دهید و زمانیکه آب به اندازه‌ی یک لیوان به جوش آمد آب را به آرامی درون لیوان پلاستیکی و در قسمتی که قهوه را داخل فیلتر ریخته اید بریزید و پس از گذشت چند دقیقه قهوه شما آماده خواهد بود و می‌توانید به آن به میزان دلخواه شیر اضافه کنید تا طعم بهتری از قهوه را داشته باشید. روش دیگر این است که از فرنچ پرس یا لیوان‌های فیلتر دار استفاده کنید و برای اینکه دانه‌های درشت قهوه داخل نوشیدنی شما نباشد زمانی که آب جوش را داخل لیوان ریخته اید قسمت فیلتر لیوان را پس از گذشته تا ۴ دقیقه پایین بکشید تا هیچ دانه قهوه‌ای داخل نوشیدنی شما نباشد.

با توجه به روش‌هایی که در اینجا ذکر کردیم شما می‌توانید یک قهوه بینظیر برای روز‌های سرد پیش رو برای خودتان تهیه کنید و از عطر و طعم دلنشین قهوه با کیفیت بالا لذت ببرید. امیدواریم توانسته باشیم تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

نویسنده: سارا اقبالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین