کد خبر: ۷۴۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
کروبی خطاب به احمدی نژاد:

برادر من شما سه سال است كه مسوول دولتید!

به حضرت عباس این حرف‌ها برای مردم نان و مسكن نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آقتاب: کروبی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: «شما نزدیك به 3 سال است می‌گویید مافیای ثروت و قدرت نمی‌گذارد ما كار انجام دهیم، لطفا اسمشان را ببرید و بگویید كه اینها چه كسی هستند و كجا هستند والا‌ به خدا قسم و به حضرت عباس قسم این حرف‌ها برای مردم نان و مسكن نمی‌شود». ‌

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب مهدی كروبی ‌شب گذشته در همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی از مردم دعوت كرد تا با حضور در پای صندوق‌های رای نمایندگانی را انتخاب كنند كه شجاعانه از حقوق مردم دفاع كنند. ‌ 

كروبی با اشاره به مشكلا‌ت اقتصادی و معیشتی مردم، به انتقاد از عملكرد دولت نهم پرداخت و افزود:« الا‌ن وضع مسكن بسیار غیرعادی است، تورم زندگی مردم را دشوار كرده است و این مساله‌ای است كه بسیاری از مراجع نسبت به آن هشدار داده‌اند، مطبوعات درباره آن می‌نویسند و بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌ها نیز نسبت به فشار گرانی بر این مردم مظلوم ابراز نگرانی می‌كنند».

وی اظهار داشت: «من اعلا‌م می‌كنم ضمن اینكه از هر مسوولی تشكر می‌كنم و از هر خدمتگزاری سپاسگزاری می‌كنم اما حقیقت این است كه مسوولا‌ن نباید حرف‌های نسنجیده بزنند و سفسطه كنند. دشمن فرضی درست نكنیم بلكه با صراحت بگوییم كه برنامه ما چیست و چه كارهایی انجام دادیم و چه كارهایی قصد داریم انجام دهیم».

کروبی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در باره مافیای قدرت و مافیای اقتصادی گفت: «دولت می‌گوید مافیای قدرت و اقتصادی نمی‌گذارند ما كار كنیم ولی من می‌گویم برادر من شما در ماه‌های اول تشكیل دولت نیستید، شما قریب به سه سال است كه مسوول دولتید و امروز سوم اردیبهشت ماه است و 13 ماه دیگر فرصت تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و 15 ماه نیز تا پایان عمر دولت. این در حالی است كه مقام معظم رهبری در آغاز شكل‌گیری همین دولت بود كه فرمودند 4 سال وقت بسیاری است و شما می‌توانید كارهای بسیاری انجام دهید و حتی مثالی زدند و گفتند امیركبیر 3 سال نخست‌وزیر بود و توانست كارهای بسیاری انجام دهد».

وی خطاب به احمدی‌نژاد افزود: «شما نزدیك به 3 سال است می‌گویید مافیای ثروت و قدرت نمی‌گذارد ما كار انجام دهیم، لطفا اسمشان را ببرید و بگویید كه اینها چه كسی هستند و كجا هستند والا‌ به خدا قسم و به حضرت عباس قسم این حرف‌ها برای مردم نان و مسكن نمی‌شود». ‌

كروبی با اشاره به مصاحبه دانش‌جعفری با مجله شهروند گفت:« وزیر اقتصاد و دارایی دولت نهم مصاحبه كرده و حرف‌های بسیاری زده است، اگر مجید انصاری، اسحاق جهانگیری یا شریعتمداری یا ستاری این حرف‌ها را زده‌اند؛ وقتی وزیر دولت نهم این‌طور می‌گوید، دیگر چه كار كنیم، امروز در روزنامه‌ها خواندم كه آقای امیری عضو شورای نگهبان و رئیس سازمان ثبت اسناد و املا‌ك كشور گفته این املا‌كی كه آقای احمدی‌نژاد می‌گوید كجاست؟ و از آقای رئیس‌جمهور خواست آدرس بدهد. همچنین آقای نیازی گفته، این پرونده مافیای اقتصادی كجاست، ما بازرسی كرده‌ایم و چیزی از آن نداریم».
 
وی تاكید كرد: «هر شعاری دوره‌ای دارد و اگر شعارها منطبق با واقعیت نباشد مردم باور نمی‌كنند؛ بنابراین خواهش می‌كنم و عاجزانه استدعا می‌كنم كه به این موضوع توجه كنند كه زندگی برای مردم سخت شده و آنها تحت فشارند و خواهش می‌كنم تعدادی از كارشناسان قضیه را بررسی كرده و در تلویزیون به مناظره با یكدیگر بنشینند و دوستانه با هم حرف بزنند تا ببینند چه كار باید كرد تا مشكلا‌ت برطرف شود». ‌ 

وی افزود:« اوضاع فعلا‌ اینگونه است ولی چند روز دیگر عمر این مجلس هم تمام می‌شود اما چه مجلسی؟ مجلسی كه با ردصلا‌حیت 2000 نفر از داوطلبان تشكیل شده است»؟

وی ادامه داد: «بنابراین باید به این اندیشید كه الا‌ن چه كار می‌خواهید بكنید. باید مجلسی نیرومند و قوی تشكیل شود كه در عین همكاری با دولت و با وجود انتقادهایی هم كه دارد به فكر مشكلا‌ت مردم باشد، زیرا اوضاع اقتصادی وحشتناك است و عرصه را بر مردم تنگ می‌كند». 

وی با اشاره به تهمت‌هایی كه به اعضای حزب اعتماد ملی وارد شد، گفت:« در همین 48 ساعت باقیمانده تا انتخابات، از دوستان خواهش می‌كنم كسی را تخریب نكنند و ابتدا این را می‌گویم كه دیگران هم كاندیداهای اصلا‌ح‌طلب را تخریب نكنند و هر كس باید برنامه‌های خودش را به مردم ارائه كند و خود را در معرض رای مردم قرار دهد».
 ‌
دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت:« ولی متاسفانه برادر محترم جانبازی می‌گوید در روزنامه اعتماد ملی لا‌ئیك‌ها جمع شده‌اند، به نظر شما این سخنان در انتخابات چه معنایی دارد؟ ممكن است كه در حزب اعتماد ملی آدم‌های ناصالحی هم باشند اما آیا در نیروی انتظامی، قوه قضاییه، دولت و روحانیون چنین آدم‌هایی وجود ندارند»؟
 
كروبی ادامه داد: «غیر از خودم كه نزدیك‌ترین افراد به امام(ره) بودم نیروهایی در حزب اعتماد ملی جمع شده‌اند كه اكثر قاطع آنها پیرو خط امام و عاشق هستند».
 ‌
وی تصریح کرد: «ما هم از بین همین نیروهای خط امامی لیست 10 نفره‌ای را به شما معرفی كرده‌ایم».

كروبی با اشاره به ویژگی‌ها و سوابق اجرایی جهانگیری، دعایی، انصاری، حضرتی، قمی، جلودارزاده، اشرفی‌اصفهانی، راستگو و محجوب افزود: «آیا اینها لا‌ئیك هستند؟ همه اینها عزیزند و كاندیداهای دیگر گروه‌ها و رقبا نیز عزیزند اما بگذارید مردم خودشان انتخاب كنند.كاندیداهای ما نه لا‌ئیك هستند نه ضداسلا‌م و دین‌ستیز، بگذارید انتخاباتی رقابتی برقرار شود تا مردم خودشان انتخاب كنند».

وی با دعوت از مردم برای شركت در انتخابات گفت: «مردم عزیز! من به شما می‌گویم هرچه خودتان صلا‌ح می‌دانید، انتخاب كنید اما روز جمعه حتما به پای صندوق بیایید، چرا كه اگر شما حضور داشته باشید یا نباشید مجلسی تشكیل می‌شود كه 4 سال فعالیت می‌كند و قوانینی وضع می‌كند كه همه ما در هر كجا باشیم موظفیم از آن حمایت كنیم».
وی افزود: «برای اینكه مجلسی قوی و نیرومند داشته باشیم باید نمایندگانی را به مجلس بفرستیم كه تخصص داشته و از شجاعت برخوردار باشند. ولی اگر نمایندگانی به مجلس بفرستیم كه صاحب دانش نباشند این مجلس نمی‌تواند خدمت كند».

کروبی تاکید كرد: «ما در تهران و شهرستان‌ها نیروهای بسیار خوبی داریم كه به شما معرفی كردیم، درست است كه یك‌سری از نیروهای ما را ردصلا‌حیت كردید ولی به خاطر همان تعدادی كه تایید صلا‌حیت شده‌اند تشكر می‌كنیم».

وی افزود:« در نیروهایی كه ردصلا‌حیت شده‌اند می‌توان به محمدرضا عباسی‌فرد اشاره كرد كه خودش سال‌ها عضو شورای نگهبان بوده و یا آیت‌الله موسوی‌تبریزی كه عضو مجلس خبرگان بوده است. من تعجب می‌كنم آیت‌اللهی كه درس خارج می‌دهد چطور رد می‌شود»؟!

وی در ادامه توصیه‌هایی را هم به وزیر كشور داشت و خطاب به پورمحمدی گفت: «از دوستان وزارت كشور همان‌طور كه وعده داده‌اند خواهش می‌كنم در صیانت از آرا دقت كنند، حتی اگر یك نفر از اصلا‌ح‌طلبان هم رای نیاورد مهم نیست، هرچه مردم رای دهند ما تسلیم آنها می‌شویم، فقط خواهش می‌كنم آن را درست منعكس كنند». 

وی افزود: «خواهش می‌كنم كه آقای پورمحمدی اجازه ندهد دیگران در انتخابات دخالت كنند و از ایشان می‌خواهم كه در ساختمان‌ها را ببندد و كلیدها را در جیبش محكم نگه دارد تا دیگران آخر شب به آنجا نروند. از آقای پورمحمدی می‌خواهم كلیدهای همه طبقات را در اختیار خودش نگه دارد تا كسی به آنجا نرود و انتخاباتی سالم و خوب برگزار شود و همه سربلند از آن بیرون بیاییم».

دبیركل حزب اعتماد ملی خطاب به دانشجویانی كه در مراسم بودند گفت: «از شما می‌خواهم كه به صورت جدی پای صندوق بروید و البته یك خبر خوب هم برای شما دارم و آن این است كه این دفعه كاملا‌ از روند انتخابات مراقبت می‌شود، بنابراین شما هم مأیوس نشوید و در انتخابات شركت كنید زیرا شركت نكردن كاری را درست نمی‌كند. ما تا زمانی كه زنده هستیم باید برای بقای انقلا‌ب تلا‌ش كنیم، بنابراین باید همه روز جمعه به پای صندوق رای برویم و به این عزیزان (كاندیداهای اصلا‌ح‌طلب) رای دهیم».

كروبی همچنین بر تاكید امام بر اهمیت تشكیل مجلس تاكید كرد و گفت: «در روزهای بحرانی و جنگ، یك روز هم بدون مجلس نبودیم و هرگاه اختلا‌فی بین نظارت و اجرا برای تشكیل مجلس به وجود می‌آمد، امام خودش به صورت مستقیم دخالت می‌كرد و می‌گفت باید مجلس به‌موقع تشكیل شود، این نشان‌دهنده اهتمام بنیانگذاران نظام برای حضور نمایندگان و تشكیل مجلس است و اینكه مجلس باید مدام، مستمر، نیرومند و پرقدرت باشد. اگر كشور یك روز بدون مجلس بماند، معنا و مفهومی ندارد».

وی در پایان گفت:« جایگاه مجلس بسیار مهم است، زیرا آنها مدافع حقوق مردم هستند و رای خود را به صورت مستقیم از مردم می‌گیرند. بنابراین نمایندگان به خاطر این وظیفه خطیر خود از مصونیت برخوردارند و كسی نمی‌تواند آنها را تهدید كند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
آقاي كروبي لطفا بگوييد شما كه اين همه به دولت حمله مي كنيد؛ در زماني كه رييس مجلس بوديد چه كرديد
اگر كسي در اين مملكت بگويدسازمان ثبت اسناد و املا‌ك كشور هيچ مشكلي ندارد بايد گفت كه سر خود را در برف فرو كرده است
آقاي كروبي حداقل واقعيتها را قبول كنيد
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۴
0
0
يا شيخ ! آمدي جانم به قربانت ... ولي حالا چرا ؟
چرا با حرفهاي آن موقع خود دو شقه كرديد اصلاح طلبان را ؟
چرا كيهان و كيهانيان را شاد كرديد ؟
چرا حالا با اطمينان از مراقبت مي گوييد ؟ .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین