کد خبر: ۷۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
تبلیغات

۳ راه ساده برای داشتن اینترنت سریعتر در سفر

ما در اینجا می‌خواهیم به روش‌های اشاره کنیم که بتوانید سرعت اینترنت خود را حتی در سفر بالا نگه دارید.
۳ راه ساده برای داشتن اینترنت سریعتر در سفر
آفتاب‌‌نیوز :

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به آن عصر ارتباطات می‌گویند و وابستگی ما به تکنولوژی غیرقابل انکار است. همراه نبودن با دنیای جدید و پیشرفت تکنولوژی امری غیرممکن شده و دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بالا یکی از ویژگی‌های جهان امروزی ماست.

ما در هر زمان و هر مکانی به اینترنت و تکنولوژی احتیاج داریم و تفاوتی نمی‌کند در خانه پشت میز نشسته باشیم و یا سوار قطار ما در هر مکانی به اینترنت و تکنولوژی نیاز داریم. اما سرعت پایین اینترنت در ایران چیزی است که اکثر افراد از آن شکایت دارند و خصوصاً در هنگام سفر قطع شدن اینترنت و سرعت پایین آن برای افراد بسیار کلافه کننده می‌باشد به همین منظور ما در اینجا می‌خواهیم به روش‌های اشاره کنیم که بتوانید سرعت اینترنت خود را حتی در سفر بالا نگه دارید؛ بنابراین تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص سرعت اینترنت را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱. مودم همراه

۳ راه ساده برای داشتن اینترنت سریعتر در سفر

در هنگام سفر چیزی که بیش از همه به آن احتیاج خواهید داشت یک مودم جیبی کوچک می‌باشد. مخصوصا اگر شما کسی هستید که دائماً با اینترنت سر و کار دارید و کسب و کار شما وابسته به اینترنت است پیشنهاد می‌کنیم تا یکی از مودم‌های جیبی همراه را برای خودتان تهیه کنید تا در هنگام سفر بتوانید آن را با خود همراه داشته باشید و از یک اینترنت پر سرعت استفاده کنید. مودم‌های روتر همراه اول در انواع جیبی با پوشش دهی سرویس‌های ۳G و ۴G و ۵G می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. انواع مودم‌های جیبی کوچک همراه اول را که به سایز یک فلش مموری ساده هستند و پرت usb دارند تولید کرده است. این فلش مموری‌های کوچک دارای رابط سیم کارت میباشد و شما میتوانید این محصول را بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود و یا حتی بر روی گوشی همراه تان استفاده کنید و بدون استرس یک سفره راحت با داشتن اینترنت پر سرعت را تجربه کنید.

۲. تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند

پس از اینکه یک مودم با کیفیت تهیه کردید باید از یک گوشی هوشمند با کیفیت استفاده کنید تا شرایط ایده آلی در سفر داشته باشید. البته که به همراه داشتن لپ تاپ در سفر کار سختی است و لپ تاپ‌ها با این که کامپیوتر‌های قابل حمل‌ای هستند، اما وزن چندان کمی ندارند و در هنگام سفر امکان آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. ما به شما پیشنهاد میکنیم تا به جای حمل کردن یک لپ تاپ، از تبلت‌های سامسونگ در ابعاد بزرگ استفاده کنید. این تبلت‌ها جدا از اینکه میتوانند به خوبی تمام کار‌هایی که میخواهید با کامپیوتر انجام دهید را به انجام برسانند کوچک و سبک هستند و امکان آسیب به آن‌ها به ندرت وجود دارد. تبلت‌های سامسونگ هم کارایی یک گوشی هوشمند را برایتان دارند و هم می‌توانند امکانات یک کامپیوتر را برای شما تا حدی داشته باشند، اما اگر میخواهید تبلت‌تان دقیقاً کارایی شبیه به کامپیوتر شخصی را داشته باشد بهتر است از تبلت‌هایی با گرافیک بالا و حافظه داخلی بالا استفاده کنید تا به مشکل بر نخورید.

شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و همچنین با توجه به کاری که می‌خواهید با تبلت انجام دهید از انواع تبلت‌های بزرگ به همراه قلم خریداری کنید تا در انجام بسیاری از کار‌ها راحت باشید.

۳. چند روش کاربردی افزایش سرعت اینترنت گوشی موبایل

۳ راه ساده برای داشتن اینترنت سریعتر در سفر

به جز مواردی که به آن‌ها اشاره شد و در واقع موارد اصلی برای افزایش سرعت اینترنت در سفر میباشند روش‌های دیگر برای افزایش سرعت اینترنت از طریق گوشی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار میدهیم.

• یکی از اولین چیز‌هایی که در سرعت اینترنت موثر است استفاده از برنامه‌های کمکی برای افزایش سرعت اینترنت و افزایش سرعت گوشی و همچنین کاهش مصرف باتری می‌باشد. این برنامه‌های کمکی بر روی گوشی‌های جدید به صورت پیش‌فرض نصب است، اما گوشی‌هایی که کمی قدیمی‌تر هستند این برنامه‌ها را به صورت پیش فرض ندارند و باید آن‌ها را از گوگل پلی دانلود کنید. به عنوان مثال برنامه مانند کلین مستر که وظیفه پاکسازی حافظه پنهان گوشی و موارد بلا استفاده را دارد یکی از برنامه‌های بسیار کاربردی است که می‌توانید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

• روش دیگری که میتوانید از آن استفاده کنید پاک کردن حافظه پنهان گوشی یا همان کچ‌ها است. حافظه پنهان چیزی است که به صورت اتوماتیک توسط گوشی ذخیره می‌شود و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم پاک کردن این موارد به درد نخور است. تمامی برنامه‌هایی که به اینترنت وصل هستند این حافظه پنهان را ذخیره میکنند و شما باید هر چند وقت یکبار این قسمت را پاکسازی کنید تا مقداری از حجم گوشی شما آزاد شود.

• یکی دیگر از مهمترین چیز‌هایی که باید به آن توجه کنید این است که وی پی ان شما یا همان فیلترشکن دائماً روشن نباشد. خصوصاً برای بعضی از سایت‌ها بهترین کار این است که فیلتر شکن را خاموش کنید. بعضی از سایت‌های ایرانی اجازه ورود با فیلترشکن را به شما نخواهند داد و احتمالاً با افت سرعت شدیدی روبرو خواهید شد بنابراین اگر مشکل کاهش سرعت شدید در ورود به بعضی از سایت‌ها را دارید حتماً فیلتر شکن خود را خاموش کنید. سعی کنید تا فیلترشکن را تنها زمانی که به آن احتیاج دارید روشن کنید، چون این کار باعث میشود در مصرف حجم اینترنت خود هم صرفه جویی کنید.

• نکته دیگری که برای افزایش سرعت میتوانید از آن استفاده کنید DNS changer‌ها هستند. یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید این کار را با آن انجام دهید اپلیکیشن چهار یک می‌باشد.

زمانی که وارد این اپلیکیشن میشوید وارد قسمت تنظیمات آن شوید و حالت پیش فرض که بر روی warp است را تغییر داده و بر روی ۱.۱.۱.۱ بگذارید. اکنون میتوانید به صفحه اصلی برگردید و کانکت شوید. این کار باعث افزایش سرعت اینترنت شما خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر تاثیر DNS بر سرعت اینترنت این مقاله را مطالعه کنید.

روش‌هایی که گفته شد میتواند شما را در داشتن یک سفره راحت و بدون دغدغه کمک کند بنابراین قبل از سفر به فکر خرید یک مودم همراه و سایر روش‌های ذکر شده باشید.

نویسنده: سارا اقبالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین