کد خبر: ۷۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۴
اعلام آمادگی عارف برای نامزدی ریاست جمهوری

عارف: خاتمی نیاید، می‌آیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا عارف گفت:«از نظر من آقای خاتمی بهترین شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ایشان بنابه هر دلیلی نخواهند در صحنه حضور یابند برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمادگی دارم».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به مشکلات موجود در کشور و ضرورت اصلاح امور جامعه و بازگرداندن امور در مسیر صحیح خود که همان اجرای سیاست‌های بالادستی تصویب و تأیید شده مجموعه نظام می‌باشد با تأکید بر اصلح بودن آقای خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: «از نظر من آقای خاتمی بهترین شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ایشان بنا به هر دلیلی نخواهند در صحنه حضور یابند با توجه به مشکلات و تهدیدات موجود پیش روی کشور برای حضور در صحنه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمادگی دارم».

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین و اصیل‌ترین جناح سیاسی کشور به خط امام و آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی را اصلاح‌طلبان می‌داند افزود: «ما همه سرباز این نظام و این کشور هستیم و در هر صحنه‌ای که حضور ما نیاز باشد حاضریم وارد شویم و به نظام و مردم خدمت کنیم». 

وی با اشاره به انصراف خود از حضور در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «با توجه به روندی که بر انتخابات مجلس هشتم حاکم شد و ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب معنادارترین کاری که می‌توانستیم در آن برهه انجام دهم انصراف بود و انصراف من دارای یک پیام جدی بود».

وی در ادامه با توجه به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم در تهران و سایر حوزه‌ها ضمن تأکید بر حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات افزود: «خوشبختانه 10 نفر نامزد راه‌یافته به مرحله دوم همه از نیروهای باتجربه، خدوم و متعهد هستند و می‌توانند در مجلس هشتم تأثیرگذار باشند. چرا که مجلس آتی مجلسی مهم است و باید قوانین لازم برای اجرای سیاست‌های کلان و مهمی چون سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه پنج ساله پنجم و نیز سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تصویب کند؛ بنابراین حضور اصلاح‌طلبان راه‌یافته به مرحله دوم که همه آنها افراد صاحب تجربه و توانا هستند می‌تواند چه در بعد نظارتی و چه در بعد قانونگذاری مهم و مؤثر باشد». 

عارف در پاسخ به سوالی در مورد میزان همکاری مجلس هشتم با ترکیب اصولگرایان با دولت دهم در صورتی که اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات آتی ریاست جمهوری پیروز شوند اظهار داشت: «اصلاح‌طلبان خوشبختانه ثابت کرده‌اند که نیروهایی انحصارطلب نیستند و مایل و قادرند با تمامی جناح‌های سیاسی کشور تعامل و همکاری داشته باشند. از سوی دیگر تجربه همکاری تقریبا موفق دولت اول اصلاحات با مجلس پنجم خود اثبات‌گر این مدعاست. ما معتقدیم که در جناح مقابل نیز نیروهای مؤمن و منطقی کم نیستند و می‌توانیم با آنها همکاری کنیم».
 
وی در پایان با دعوت مجدد از مردم به حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات افزود: «مردم عزیز ما باید بدانند که عدم حضور در انتخابات به مفهوم انتخاب شدن نیروی مخالف است. بنابراین مردم باید با حضور گسترده در صحنه و انتخاب نامزدهای مورد نظر خود بر سرنوشت خود و کشور حاکم باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین