کد خبر: ۷۴۰۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در مواجهه با «اومیکرون»

سازمان جهانی بهداشت از واکنش شتاب زده کشور‌ها در اعمال سیاست ممنوعیت سفر به برخی مناطق انتقاد کرد.
توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در مواجهه با «اومیکرون»
آفتاب‌‌نیوز :

ظهور سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون باعث ایجاد وحشت در میان کشورهای مختلف جهان شده است به طوری که بسیاری از کشورها برای جلوگیری از ورود ویروس به خاک خود اقدام به وضع قوانین منع ورود از کشورهای حوزه جنوب آفریقا کرده اند.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای از کشورها خواست از واکنش شتاب زده به این موضوع و اعمال ممنوعیت سفر برای جلوگیری از ورود سویه امیکرون اجتناب کنند، زیرا متخصصان و دانشمندان این نهاد فعلا در حال ارزیابی میزان مقاومت این سویه در برابر واکسن‌های موجود هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا ساعاتی قبل به شهروندان این کشور توصیه کرد به کشورهای نیجر، پاپئو گینه نو، لهستان، و ترنیداد و توباگو سفر نکنند. همچنین این مرکز لیستی از ۸۰ مقصد پرخطر (سطح ۴) که شهروندان آمریکایی بهتر است به آنجا سفر نکنند را ارائه کرد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کشورها باید به جای اعمال ممنوعیت سفر اقدام به ارائه شواهد درباره میزان خطرناک بودن سفر به مناطق خاص کنند و نیز اطلاعات پس از سفر را به مسافران مانند اعمال قرنطینه و تست کرونا را انجام دهند. حقیقت این است که صرف اعمال ممنوعیت سفر نمی‌تواند مانع از گسترش سویه امیکرون شود.

این نهاد در بیانیه خود تاکید دارد افرادی که از حال نامساعد برخوردارند و نیز افراد در خطر ابتلا به کرونای شدید مانند کسانی که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند، افراد بالای ۶۰ سال، و اشخاصی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند، بهتر است مسافرت خود را به تعویق بیاندازند.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: من شرایط نگران کننده ظهور سویه امیکرون را درک می‌کنم. ما شاهد آن هستیم که برخی کشورها اقدام به وضع قوانین برای اعمال ممنوعیت در سفر به کشورهای مختلف می‌کنند که این موضوع تنها منجر به تشدید نابرابری می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر می‌کوشد میزان مقاومت سویه امیکرون در برابر واکسن را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد. این در حالی است که اِمر کوک، مدیر آژانس دارویی اروپا اعلام کرده است واکسن‌های موجود می‌تواند باعث ایجاد ایمنی در افراد در برابر سویه جدید شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین