کد خبر: ۷۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

کنگو رییس دوره‌ای اوپک شد

در یکصد و هشتاد و دومین نشست سالانه اوپک وزیر نفت کنگو به عنوان رییس دوره‌ای اوپک و عراق به عنوان رییس هیات عامل این سازمان برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند.
کنگو رییس دوره‌ای اوپک شد
آفتاب‌‌نیوز :

یکصدوهشتادودومین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) عصر امروز با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

۱۳ کشور عضو اوپک در نشست امروز (چهارشنبه، دهم آذرماه) «ریچاد ایتوا» از کنگو را به عنوان رییس دوره‌ای اوپک برای سال ۲۰۲۲ انتخاب کردند. همچنین «گابریل اوبیانگ لیما» از گینه استوایی رئیس علی‌البدل دوره‌ای اوپک و عراق نیز به عنوان رئیس هیات عامل این سازمان انتخاب شد.

اعضای اوپک همچنین در نشست پشت درهای بسته، راهبردهای تازه بلندمدت اوپک، بودجه سال ۲۰۲۲، تأیید تاریخ و محل برگزاری نشست بعدی وزیران نفت و انرژی این سازمان را تصویب می‌کنند.

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه‌اش (نوامبر ۲۰۲۱) مقدار تولید نفت خام اعضای این سازمان در ماه اکتبر را ۲۷ میلیون و ۵۴۳ هزار بشکه اعلام کرد که ۲۱۷ هزار بشکه بیشتر از ماه سپتامبر بوده است.

این سازمان همچنین در گزارش یادشده تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه معادل ۶.۲۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

قیمت سبد نفتی اوپک که در نشست پیشین این سازمان (دهم تیرماه ۱۴۰۰) ۷۴ دلار و ۸۷ سنت بود که اکنون ۷۴ دلار و ۲۰ سنت است.

بیست‌وسومین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس هم مطابق برنامه قرار است فردا (پنجشنبه، ۱۱ آذرماه) برگزار شود.

اوپک‌پلاس در حال بررسی این موضوع است که آیا افزایش تولید ماهانه خود به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه‌ در روز را در ماه ژانویه ادامه دهد یا این افزایش تولید را برای ارزیابی تأثیر شیوع سویه جدید ویروس کرونا بر بازار متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین